کاندوم از چه بیماری هایی جلوگیری می کند
کاندوم از چه بیماری هایی جلوگیری می کند؟

لازم به ذکر است اگر در حین رابطه یک سری نکات بهداشتی رعایت نشود، عواقب جبران ناپذیری در پی فرد خواهد بود. امروز قرار است با یک دیگر بررسی کنیم که کاندوم از چه بیماری هایی جلوگیری می کند. ایدز یکی از عواقب رابطه جنسی نا سالم است. شما می توانید از کاندوم زنانه و مردانه استفاده کنید و از بروز این بیماری مهلک جلوگیری کنید. آقایان می توانند این کاندوم را بر روی آلت تناسلی خود بکشند و یک رابطه ی سالم داشته باشند‌. لازم به ذکر است که کاندوم برای واژینال و آنال مناسب است و چنان چه زخمی وجود داشته باشد، احتمال آلودگی وجود دارد.  علاوه بر این چنان چه در حین رابطه کاندوم پاره شود، احتمال بیماری وجود دارد؛ پس بهتر است به دنبال یک کاندوم با کیفیت و مرغوب باشید.

کاندوم از چه بیماری هایی جلوگیری می کند

سد راه مایعات آلوده

بیش تر افراد به منظور جلوگیری از بارداری از کاندوم استفاده می کنند اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که کاندوم از ورود مایعات آلوده جلوگیری می کند و بدین ترتیب کاندوم موجب جلوگیری از بیماری های مقاربتی می شود.  کاندوم یک پوشش نرم ارتجاعی است که از جنس لاکتس ساخته شده است. شایان ذکر است که به خاطر جنسی که این کاندوم ها دارند، هیچ چیزی به وارد بدن شریک جنسی شما وارد نمی شود.

کاندوم زنانه چه نقشی در سلامت افراد دارد

به جرات می توان گفت که کاندوم های زنانه به اندازه ی کاندوم های مردانه در پیش گیری از بیماری ها نقش دارند و بهتر است که استفاده ی آن ها را جدی تر بگیرید. چنان چه شریک جنسی شما مایل نباشد از کاندوم استفاده کند، شما می توانید از کاندوم زنانه برای حفظ سلامتی خود و همسرتان استفاده کنید. فقط باید حواستان باشد، زمانی که قصد جای گذاری و یا خارج کردن کاندوم هیچ مایع منی وارد واژنتان نشود تا مشکلی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید:  علائم حساسیت به کاندوم و راه‌های درمان آن

کاندوم از چه بیماری هایی جلوگیری می کند

کاندوم استفاده کنید تا به زگیل تناسلی مبتلا نشوید

زگیل تناسلی  زمانی ایجاد می شود که مایعات آلوده روی پوست پخش می شوند و موحب بروز این مشکل بزرگ می شود؛ استفاده از کاندوم موجب جلوگیری از بیماری زگیل تناسلی می شود. زگیل تناسلی موجب درد سر های بزرگی می شود که گاهی فرد مجبور به عمل جراحی می شود، پس استفاده از کاندوم را جدی بگیرید.

کاندوم از چه بیماری هایی جلوگیری می کند

کاندوم در جلوگیری از سیفیلس و سوزاک موثر است

بیماری هایی هم چون سیفیلس و سوزاک با رابطه ی دهانی، مقعدی و مهبلی آلوده می شود؛ استفاده از کاندوم احتمال بروز  این بیماری که تنها با دخول منتقل می شود را خیلی سخت تر می کند و هر دو طرف سالم می مانند. چنان چه تمایل ندارید که به این بیماری ها و یا دیگر بیماری هایی که وقت نشد به آن ها اشاره کنیم مبتلا شوید، حتما در حین رابطه از کاندوم استفاده کنید و سعی کنید که از کاندوم مرغوب استفاده کنید که در حین رابطه پاره نشود زیرا در چنین مواقعی پاره شدن با استفاده نکردن از آن فرقی ندارد. بهترین انواع کاندوم تاخیری را از داروبیار بخرید.