بهترین قرص های ویتامین برای درمان ریزش مو شدید زنان و مردان
بهترین قرص های ویتامین برای درمان ریزش مو شدید زنان و مردان

 

این روز یکی از بزرگ ترین معضلاتی که مرد و زن را به خود درگیر کرده است ریزش مو است.  امروز با داروبیار همراه باشید تا در رابطه با بهترین قرص های ویتامین برای ریزش موی شدید زنان و مردان با یک دیگر صحبت کنیم.  لازم به ذکر است که ریزش مو عوامل زیادی دارد.  عوامل ارثی،  هورمون، تنبلی تخمدان،  کم خونی،  اختلال های هورمونی مثل پرولاکتین،  رژیم های لاغری   محیط زندگی،  عواملی مثل سشوار، دکلره  ، کراتینه و غیره موجب ریزش موی شدید در زنان و مردان می شود. لازم به ذکر است که ویتامین از جمله مواد مغذی است که حتما باید در مقدار معینی به بدن برسد در غیر این صورت شاهد ریزش موی شدید خواهید بود.  ویتامین هایی هم چون ویتامین A، ویتامین B5, B6, B12  ویتامین E، ویتامین D، آهن،  روی ، سلنیوم از جمله مواد مغذی است که برای بدن و سلامت مو ضروری هستند.

این قرص ها را تهیه کنید

در این بخش تعدادی از بهترین قرص های ویتامین برای ریزش موی شدید زنان و مردان را به شما معرفی می کنیم.

بهترین قرص های ویتامین برای درمان ریزش مو شدید زنان و مردان
بهترین قرص های ویتامین برای درمان ریزش مو شدید زنان و مردان
  • قرص پرفکتیل پلاتینوم ساخت کشور انگلستان است و یک بسته ۶۰ عددی دارد.
  • کپسول رجوا درمکس پارس حیان ساخت کشور ایران است و یک بسته آن ۳۰ عددی است.
  • کپسول فورس کپ منز برای مردان و وومنز نایتریس برای خانم ها است. این کپسول ها ساخت کشور پرتغال هستند و یک پک ۶۰ عددی دارند.
  • پرفکتیل اوو خیال ویتابیوتیکس که ساخت کشور انگلستان است و یک پک ۳۰ عددی است.
بیشتر بخوانید:  رژیم غذایی پیشنهادی برای مبتلایان به بیماری های قلب و عروق

البته قرص های دیگری وجود دارند که جای آن ها در این لیست خالی است اما زمان این اجازه را به ما نمی دهد تا همه ی آن ها را نام ببریم.

نکات مهم درباره درمان ریزش مو

خیلی از افراد برای درمان ریزش مو از مکمل استفاده می کنند اما دوره های بلند مدتی لازم دارد . به طور معمول چند ماه اول این مکمل ها جوابگو نیستند و یا این که با سرعت خیلی کمی پیش می رود. اگر با مشکلاتی هم چون کم خونی و یا تیروئید دست و پنجه نرم می کنید باید قرص هایی هم چون قرص آهن و قرص تیروئید مصرف کنید. شایان ذکر است که قرص هایی که محلول ماینوکسدیل دارند گزینه های خوبی برای انتخاب هستند.

در کنار ویتامین ها از این موارد نیز استفاده کنید

اگر ریزش موی شدید دارید باید در کنار قرص های ویتامین یک سری شامپو و محلول های دیگر نیز استفاده کنید تا بتوانید به جواب برسید. چنان چه ریزش موی خیلی زیادی دارید محلول ضد ریزش مو تهیه  کنید. اگر می خواهید خیلی خوب به جواب برسید می توانید یک دوره کامل از آمپول های بیوتین بپانتین استفاده کنید.  البته ما برای آقایانی که مشکل ارثی دارند و یا این که اختلال در هورمون دارند قرص فیناستراید را توصیه می کنیم.  باید خدمتتان عرض کنیم که محلول ماینوکسدیل نیز می تواند یک انتخاب هوشمندانه ای باشد.  اگر کم خونی دارید می توانید چند ماه قرص ففول مصرف کنید.  آیا می دانستید که استرس یکی از دشمنان سر سخت مو است؟ اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که دائم مضطرب هستید می توانید از قرص آنتی اکسیدان استفاده کنید و به روند بهبود خود کمک کنید.

بیشتر بخوانید:  60 دقیقه ورزش هفتگی کلید دوری از کبد چرب
بهترین قرص های ویتامین برای درمان ریزش مو شدید زنان و مردان
بهترین قرص های ویتامین برای درمان ریزش مو شدید زنان و مردان

نکات آخر در رابطه با ریزش موی شدید

به عنوان نکته ی آخر نیز باید خدمتتان عرض کنیم که شما یک شبه مو های خود را از دست نداده اید و یک شبه نیز نمی توانید همه ی مو های از دست رفته ی خود را باز گردانید.  چنان چه شما هر کدام از قرص ها و روش های فوق را انتخاب کنید باید صبور باشید تا به جواب برسید. اگر علت این ریزش مو را نمی دانید بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید و با چند تا آزمایش علت این ریزش مو را بفهمید و سپس درمان را شروع کنید.  می توانید در کنار قرص های ویتامین از سبزیجاتی مثل کاهو، اسفناج، سیب زمینی و فلفل استفاده کنید.  مصرف گوشت قرمز،  ماهی چرب، تخمه آفتابگردان ، قارچ ، بادام درختی،  غلات سبوس دار ، هویج و غیره نیز معجزه می کند از آن ها غافل نشوید.