مکمل بدنسازی برای افراد لاغر
بهترین مکمل برای افزایش وزن افراد لاغر

یکی از مشکلاتی که ممکن است گریبان‌گیر برخی از افراد شود، لاغری بیش از حد است. این افراد سعی می‌کنند با انجام ورزش و تغذیه مناسب کمی به وزن خود اضافه نمایند که در این راه می‌توانند برای تسریع اضافه وزن از مکمل‌های بدنسازی یا غذایی کمک بگیرند. یکی از ضروری‌ترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر جهت عضله سازی و حفظ حجم آن‌ها، پروتئین است که در صورت کمبود آن در بدن، افزایش وزن و عضلات انجام نخواهد گرفت. یکی دیگر از نیاز‌های تغذیه‌ای بدن، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که متاسفانه در رژیم غذایی ناسالم زندگی امروزه، این مواد به طور مناسب جذب بدن نمی‌شوند. خوشبختانه طیف گسترده‌ای از مولتی ویتامین‌ها وجود دارد که می‌توانند به جبران تمام کمبودهای تغذیه‌ای بدن کمک نمایند. ویتامین‌ها تأثیر زیادی بر هورمون‌های شما دارند و مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین باعث تعادل بهتر بدن می‌گردد. در ادامه به معرفی به بررسی بهترین مکمل برای افزایش وزن افراد لاغر می پردازیم:

بهترین مکمل بدنسازی برای افراد لاغر

بهترین مکمل برای افراد لاغر

  1. بهترین پروتئین وی برای افراد لاغر

همانطور که اشاره شد پروتئین از جمله ضروری‌ترین مواد برای رشد عضلات بدن و افزایش وزن است. به توصیه پزشکان بین 10 تا 35 درصد کالری روزانه باید از طریق پروتئین تامین شود و در صورتی که این مقدار در برنامه غذایی وجود نداشت، مکمل‌ها کمبود آن را جبران خواهند کرد. به طور کلی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، باید بین 1.4 تا 2 گرم پروتئین وارد بدن شود و برای اندازه گیری میزان آن می‌توانید در یک هفته رژیم غذایی خود را مورد بررسی قرار دهید. با بررسی مواد غذایی متوجه خواهید شد که آیا بدن شما پروتئین مورد نیاز خود را از طریق مواد غذایی کسب می‌کند یا باید از مکمل‌های پروتئین وی کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:  مصرف همزمان گلوتامین و بی سی ای ای
  1. بهترین کراتین برای افراد لاغر

یکی از بهترین مکمل برای افزایش وزن افراد لاغر، مکمل‌های کراتین است که توسط ورزشکاران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مولکول به طور طبیعی در سلول های شما و در برخی از غذاها یافت می‌شود و با مصرف مکمل کراتین، سطح آن در بدن افزایش می‌یابد. کراتین در تامین انرژی بدن نقش مهمی داشته و به ورزشکاران کمک می‌کند بدون کاهش انرژی یا خستگی، به انجام تمرینات خود بپردازند. دوز مصرف کراتین حدود 20 گرم در روز توصیه می‌شود که بسته به شرایط بدن و میزان تمرینات این دز متفاوت خواهد بود.

  1. بهترین گینر برای افراد لاغر

برای افزایش وزن بدن، باید کالری بیش از نیاز بدن مصرف کنید که مقدار آن بسته به بدن هر فرد متفاوت خواهد بود. به منظور افزایش وزن در افراد مختلف، مکمل‌های مختلفی تحت عنوان گینر به بازار عرضه شده‌اند که این مکمل‌ها مقدار زیادی کالری را در خود جای داده و به بدن کمک کرده تا وزن بیشتری پیدا کند. در مکمل‌های افزایش وزن، مواد ارزشمندی مانند کربوهیدرات و پروتئین در دزهای بالا موجود است که با استفاده از آن‌ها، وزن بالا می‌رود. معمولا این مکمل‌ها شامل 1250 کالری، 252 گرم کربوهیدرات و 50 گرم پروتئین هستند و بسته به برند تولید کننده این مقادیر می‌توانند متفاوت باشند.

بیشتر بخوانید:  پروتئین وی فانتوم خوبه؟

بهترین مکمل بدنسازی برای افراد لاغر

  1.     مولتی ویتامین

مکمل‌های مولتی ویتامین علاوه بر تامین کمبودهای تغذیه‌ای بدن برای استحکام سیستم ایمنی، به افزایش وزن هم کمک می‌کنند. پنج مورد از بهترین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ و تقویت عملکرد بدن از جمله متابولیسم و حمایت از کنترل وزن، به شرح زیر است:

  •        ویتامین B
  •        ویتامین D
  •        کلسیم
  •        اهن
  •        منیزیم

اغلب مولتی ویتامین‌ها اندازه مناسبی از این مواد را در خود جای داده‌اند اما برای کسب اطمینان بیشتر می‌توانید پیش از خرید اطلاعات مندرج بر روی جعبه را مطالعه کنید تا متوجه شوید آن مکمل شامل چه ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

  1.     سیترولین

سیترولین یک اسید آمینه است که در بدن شما تولید شده و در غذاهای مختلف هم یافت می‌شود که یکی از مزایای استفاده از آن، افزایش جریان خون به بافت های بدن شما است. مصرف مکمل‌های حاوی این ماده ارزشمند به شما اجازه خواهند داد انرژی بیشتری صرف تمرینات کرده و در نتیجه به مرور زمان سبب افزایش حجم عضلات می‌گردد.

  1.     کافئین

اگر هدف شما از افزایش وزن، بدست آوردن حجم عضلانی بیشتر است بدون شک مکمل کافئین انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. این مکمل با بهبود عملکرد ورزشی، سبب ساخت عضلات و حجم بیشتر می‌شود. مصرف این مکمل در کنار کالری و پروتئین اثرات قابل توجهی بر روی بدن بر جای می‌گذارد که البته در هر شخص متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  سالم ترین مکمل های بدنسازی 2024 را بشناسید

سخن پایانی

ورزش و فعالیت بدنی در عضله سازی مهمتر از مصرف مکمل ها یا حتی گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی است. به گفته متخصصان پزشکی، برای عضله سازی بیشتر به پروتئین وی کافی نیاز دارید، اما اگر پروتئین کافی می خورید و رژیم غذایی تان کمبودی ندارد، مصرف مکمل های پروتئینی فایده چندانی برای شما نخواهد داشت. دریافت پروتئین با کیفیت بالا با خوردن غذاهای کامل، مواد مغذی عضله ساز بیشتری را فراهم می کند. به طور کلی به ورزشکارانی که قصد عضله سازی دارند، توصیه می شود که روزانه بین 0.6 تا 9.0 گرم پروتئین مصرف کنند. در نهایت، به عنوان یک فرد لاغر، باید تا حد امکان روی غذاهای پرکالری با سبزیجات تمرکز کنید. سبزیجات کامل جایگاه زیادی در رژیم غذایی ورزشکاران ندارند، زیرا باعث می شوند شما به سرعت احساس سیری کنید و از دریافت کالری بیشتر جلوگیری کنید. اما سبزیجات برای تامین ویتامین ها و عناصر کمیاب بدن بسیار مهم هستند و بنابراین باید در رژیم غذایی خود گنجانده شوند. با خوردن سبزیجات، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید و در حین مصرف منابع غذاهای پرکالری، بدن شما عضله‌سازی بیشتری خواهد کرد.

برای خرید بهترین مکمل برای افزایش وزن افراد لاغر و سایر مکمل‌های ورزشی می‌توانید به داروخانه انلاین داروبیار مراجعه کرده و با بهترین قیمت موجود در بازار، آن‌ها را خریداری نمایید.