شربت ایمیونس در بارداری
آیا مصرف شربت ایمیونس ویتابیوتکس در بارداری ممنوع است

خیلی از کاربران از ما سوال می پرسند که آیا مصرف شربت ایمیونس ویتابیوتکس در بارداری ممنوع است؟ لازم به ذکر است که شربت immunace هر آن چه بدن شما به آن نیاز دارد را در خود دارد. این شربت انواع و اقسام ویتامین E، ویتامین گروه B مثل ب ۱، ب ۲، ب ۶ و ب ۱۲، ویتامین سی، ویتامین دی ، سلنیوم،  روی، اسید فولیک،  ال کارنیتین، بتاکاروتن، منگنز، منیزیم،  ید و پتاسیم و غیره را دارد. در دوران بارداری به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن پایین می آید، اما مصرف شربت ایمیونس در بارداری ممنوع است. با این حال برخی از افراد می گویند که بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید. پزشک با گرفتن آزمایش و چک کردن یک سری نکات مشخص می کند که آیا می توانید از این شربت در دوران بارداری استفاده کنید یا خیر. بعد از این که پاسخ این سوال را فهمیدیم یک‌ سری به خواص آن بزنیم.

خواص شربت ایمیونس ویتابیوتکس در یک نگاه

لازم به ذکر است که این شربت برای درمان بیماری های مزمن مثل دیابت، بیماری های قلبی و عروقی بسیار کارآمد است. مهم ترین ویژگی و بارز ترین ویژگی که این شربت دارد این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.  علت تقویت سیستم ایمنی بدن به خاطر روی، ال کارنیتین، ویتامین سی است. شایان به ذکر است که روی کمک به تولید گلبول های سفید می کند و همین امر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. کمبود ال کارنیتین و زینک نیز موجب تخریب سیستم ایمنی و ضعیف شدن این سیستم خواهد شد. قطعا نیازی نیست که از خواص ویتامین سی برای قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن چیزی بگوئیم چون همه می دانند که این ویتامین چه معجزه ای دارد.

بیشتر بخوانید:  بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ث

اگر اشتها ندارید از این شربت استفاده کنید

برخی از افراد بزرگ سال و حتی کودکان تمایلی به خوردن غذا ندارند. علت این کم اشتهایی کم بودن  ویتامین ب ۱و زینک است. چنان چه این شربت را مصرف کنید، کمبود ویتامین ب ۱ شما جبران می شود و کمبود اشتها ی شما جبران می شود و دیگر احساس کسلی و خستگی نمی کنید. کمبود زینک نیز باعث از دست دادن اشتها می شود و اگر جبران نشود سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود.  سایر ویتامین ها و املاح موجود در این شربت به شاداب شدن و سالم ماندنتان کمک می کند. 

آیا این شربت عوارض خاصی دارد؟

تا به حال عوارض آن چنان خاص و مهمی از این شربت دیده نشده است اما خب هیچ چیزی صد در صدی وجود ندارد و ممکن است که این شربت یک سری مشکلات گوارشی و یا حساسیت به وجود آورد.  مشکلات گوارشی این شربت شامل حالت تهوع،  اسهال،  استفراغ  و معده درد می شود. در برخی از موارد خیلی نادر تنگی نفس و کهیر مشاهده می شود. در بخش بعد نحوه مصرف آن را خدمتتان عرض می کنیم پس با  داروبیار  همراه باشید.

روزی چند بار از این شربت استفاده کنیم

شرایط محیط و سن هر فردی در طریقه ی مصرف شربت ایمنوس ویتابیوتکس موثر است. اما خب در حالت معمولی بهتر است این شربت را روزی دو بار مصرف کنید. اگر این شربت را خودتان مصرف می کنید یک قاشق غذاخوری میل کنید اما اگر این شربت را به کودک خود نیز می دهید این مقدار را نصف کنید یعنی چیزی معادل یک قاشق مربا خوری به کودک خود بدهید. شما می توانید این شربت را در دو دوره مصرف کنید و اگر تمایل داشتید چند هفته بعد دوباره مصرف آن را شروع کنید.

بیشتر بخوانید:  آیا قرص دی ویت اکتیو چاق کننده است؟

اگر این شربت را مرتب میل کنید التهاب های بدنتان کم می شود،  سوخت و ساز بدن شما بهتر از قبل کار می کند و دیگر در مقابل آلودگی ها، ویروس و عفونت ها ضعیف عمل نمی کند. علاوه بر تمام این ها به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی این شربت از بروز سرطان ها جلوگیری می شود.  در آخر باید اضافه کنیم که حتما قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید و تحت نظر آن این شربت را مصرف کنید و در صورت تمایل به کودک خود نیز از این شربت بدهید.

تمام نکات ذکر شده در این مطلب برای افزایش آگاهی و اطلاعات دارویی شما گردآوری شده است. لازم به ذکر است که مصرف شربت ایمیونس در بارداری ممنوع است و تنها در صورت در صورت تجویز پزشک می توان از این شربت استفاده کرد.