انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها
انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها

 

سایت داروبیار در این مقاله قصد دارد به معرفی انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها  و بررسی تمام ابعاد مختلف   انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها  بپردازد. چنان چه شما نیز به دنبال یافتن اطلاعات کاملی  درباره ی   انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها  هستید، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید

ویتامین ها ترکیبات آلی هستند که بدن شما برای انجام تمام عملکرد های ضروری خود مانند رشد بافت ها، تنظیم متابولیسم و حفظ سیستم ایمنی سالم به آن ها نیاز دارد. گاهی اوقات، کلمه ی ویتامین ها به عنوان یک اشاره ی محاوره ای به مواد معدنی، اسید های چرب، اسید های آمینه و البته 13 ویتامین واقعی مورد نیاز انسان ها استفاده می ‌شود. بنابراین ما آن را با لیستی از ویتامین ها و ترکیبات مورد نیاز بدن شما همراه خواهیم داشت. ویتامین‌ ها زمانی که از غذا تهیه می ‌شوند در مقایسه با مکمل‌ های غذایی بهتر هستند، بنابراین با خوردن غذا های کامل و واقعی و فرآوری نشده در رژیم غذایی خود، بهترین این ویتامین‌ ها را دریافت می ‌کنید.

انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها
انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها
  1. منیزیم: این ماده ی معدنی نقش مهمی در انقباضات ماهیچه ای دارد. علاوه بر این یک شل کننده ی طبیعی عضلات است و می ‌تواند به عضلات صاف از جمله روده ی شما کمک کند. علاوه بر این به جذب ویتامین ضروری دیگر یعنی کلسیم کمک می ‌کند. می ‌توان آن را در منابع طبیعی مانند اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار، بادام و لوبیا یافت.
  2. کلسیم: این ماده ی معدنی برای سلامت استخوان و دندان بسیار ضروری است. برخی از منابع طبیعی این ماده ی معدنی شیر لبنیات و شیر های گیاهی غنی شده از جمله شیر بادام و بادام هندی است.
  3. ویتامین C: این ویتامین محلول در آب نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی دارد. علاوه بر این یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که به خنثی کردن رادیکال های آزاد که اعتقاد بر این است که باعث پیری سلول ها می ‌شوند، کمک می ‌کند. آب پرتقال، گیلاس، فلفل قرمز، کلم پیچ و گریپ فروت نمونه هایی از غذا هایی هستند که این ویتامین محبوب در آن ها یافت می ‌شود. ویتامین C علاوه بر این در شربت روزانه ی کامویتا کیدز و شربت شبانه ی کامویتا کیدز یافت می ‌شود. میزان مصرف آن نیز حدود چهل تا صد و بیست میلی گرم در روز است.
  4. ویتامین B12: این یکی از مهم ترین ویتامین های ضروری است. این یک کوآنزیم است که در تبدیل غذا برای استفاده به عنوان انرژی حیاتی است. این به طور گسترده در اشکال مختلف در دسترس است؛ قرص، مایعات و حتی به صورت تزریقی دسترس عموم مرد قرار دارد. اما موثر ترین راه برای دریافت ویتامین B12 از طریق غذا هایی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی، تخم مرغ و غلات صبحانه غنی شده است. دوز مصرفی آن باید بین 0.4 تا 2.4 میکروگرم براساس سن و جنسیت فرد متفاوت باشد.
  5. امگا 3: امگا 3 اسید چرب مفیدی است که در ماهی، روغن ماهی، روغن جلبک یا دانه های کنف یافت می ‌شود. غذا های حاوی آن به دلیل نقش گزارش شده ی خود در سلامت قلب و عروق، عملکرد مغز و خلق و خو مصرف می ‌شوند.
  6. ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و روده ی بزرگ مهم است. بدن شما زمانی که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می ‌گیرد آن را تولید می ‌کند. در دنیای پیشرفته ی امروزی، بسیاری از مردم زمانی را دور از نور خورشید می ‌گذرانند و بنابراین ویتامین D3 را برای اطمینان از سطوح سالم مکمل می ‌کنند. غذا های حاوی آن عبارتند از کلم بروکلی، زرده ی تخم مرغ، غلات و ماهی های چرب.
  7. آهن: این فلز مسئول رنگ قرمز خون شما است. کمبود آهن که به عنوان کم خونی شناخته می ‌شود، با اختلالات خود ایمنی مانند لوپوس مرتبط است. غذا های حاوی آهن صدف، جگر، لوبیا و اسفناج هستند.
  8. پتاسیم: پتاسیم یک الکترولیت (مانند منیزیم و کلسیم) است که در هیدراته نگه داشتن بدن شما نقش دارد. پتاسیم یک حامی مهم فشار خون است. بسیاری از رژیم های غذایی غربی دارای پتاسیم کم هستند. متأسفانه، به دلیل قاعده ای که میزان فروش قرص ها و کپسول های بدون نسخه را محدود می ‌کند، نمی توان به راحتی پتاسیم را تکمیل کرد. به همین دلیل، یافتن منابع طبیعی مانند سبزیجات و میوه ها (مانند موز، مرکبات و اسفناج) حیاتی است.
  9. ویتامین A: این ویتامین محلول در چربی اغلب در هویج و سایر سبزیجات رنگدانه ای مشابه یافت می شود. علاوه بر این در گوشت به خصوص جگر یافت می شود. علاوه بر این به عنوان یک کاروتنوئید شناخته می شود، برای چشم شما مفید است و در مبارزه با بیماری های مزمن کمک می کند. میزان مصرف آن باید حدود سیصد تا هزار و دویست میلی گرم در روز، براساس سن و جنسیت فرد متفاوت باشد.
  10. Co-Q10 (علاوه بر این به عنوان Ubiquinol شناخته می شود): Ubiquinol یک آنزیم مشترک است که اغلب برای سلامت قلب مصرف می ‌شود. Co-Q10 به افزایش اکسیژن رسانی خون کمک می ‌کند و علاوه بر این یک آنتی اکسیدان قوی است. منابع غذایی شامل جگر، بادام زمینی، صدف، گوشت گاو، حبوبات، اسفناج، کلم بروکلی و گل کلم است
بیشتر بخوانید:  ناهنجاری پای کودکان

 

انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها
انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها

نتیجه گیری نهایی درباره ی مقاله ی  انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها

در این مقاله ما سعی کردیم درباره‌ ی   انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها  به شما اطلاعات درستی داده باشیم و شما را با همه ی ابعاد   انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها  آشنا سازیم .

به طور کلی باید اظهار کرد که ویتامین ها ترکیبات آلی هستند که بدن شما برای انجام تمام عملکرد های ضروری خود مانند رشد بافت ها، تنظیم متابولیسم و حفظ سیستم ایمنی سالم به آن ها نیاز دارد. گاهی اوقات، کلمه ی ویتامین ها به عنوان یک اشاره ی محاوره ای به مواد معدنی، اسید های چرب، اسید های آمینه و البته 13 ویتامین واقعی مورد نیاز انسان ها استفاده می ‌شود. بنابراین ما آن را با لیستی از ویتامین ها و ترکیبات مورد نیاز بدن شما همراه خواهیم داشت. ویتامین‌ ها در زمانی که از غذا تهیه می ‌شوند در مقایسه با مکمل‌ های غذایی بهتر می باشند، بنابراین با خوردن غذا های کامل و واقعی و فرآوری نشده در رژیم غذایی خود، بهترین این نوع ویتامین‌ ها را دریافت می ‌کنید.

در پایان این مقاله از این که تا انتهای این مقاله‌ با سایت ما همراهی کردید از شما بی نهایت سپاس گزاریم و امید داریم که در این مقاله ی سایت ما به شما راهنمایی درستی درباره‌ ی   انواع ویتامین‌ های مورد نیاز بدن و مقدار مصرف آن ها  کرده باشیم.