بهترین زمان مصرف مکمل ها
بهترین زمان مصرف مکمل ها

حتماً می دانید که مکمل ها ترکیباتی هستند که از چند نوع ویتامین و پروتئین ساخته شده اند علاوه بر آن بدن انسان همواره به ویتامین های مخصوصی نیاز دارد تا بتواند متابولیسم بدن را بهتر انجام دهد علاوه بر آن تمام عملکرد اعضای بدن وابسته به وجود ویتامین ها می باشد. بنابراین زمان مصرف مکمل های غذایی بسیار با اهمیت است زیرا ممکن است بدن شما در زمان های مخصوصی به برخی ویتامین ها نیاز مفت داشته باشد بنابراین اگر شما در زمان مقرر آن را استفاده نکنید باعث می شود که بدن تان جذب ویتامین و مکمل را به خوبی انجام ندهد و در نهایت نتیجه خوبی نخواهید گرفت. امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم تا در مورد بهترین زمان مصرف مکمل ها صحبت کنیم از این رو دعوت می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع مکمل چه هستند؟

مکمل ها انواع مختلفی دارند بنابراین طبیعی است که شما برخی از آن ‌ها را بشناسید و برخی دیگر را خیر به طور کلی مکمل ساخته شده از چند نوع ویتامین و پروتئین است که می تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین کند. مکمل هایی که به صورت روزانه مورد نیاز بدن هستند و در داروخانه ها یافت می شوند به شرح زیر می باشند:

  • پروتئین وی یکی از مکمل های مهم در بازار است.
  • از جمله انواع مکمل ها می توان پروتئین ترکیبی از زینک و سلنیوم را نام برد.
  • برخی مکمل ها تنها از انواع گروه ویتامینی تشکیل شده اند.
  • برخی مکمل ها نیز بسیار قوی و پر از پروتئین را نام برد که برای ورزشکاران مفید است.
بیشتر بخوانید:  قرص ویتامین ث او پی دی فارما با چه مواردی تداخل دارد؟

اینکه شما بخواهید از کدام مکمل استفاده کنید بستگی به نوع بدن و نظر پزشک شما دارد البته که فعالیت روزانه هم در انتخاب مکمل تاثیر گذار خواهد بود.

چه زمانی مکمل را استفاده کنیم بهتر است

وقتی که از بهترین زمان مصرف مکمل ها صحبت می ‌شود در واقع منظور مواقعی است که بدن شما پس از مصرف مکمل آن را به صورت تمام و کمال جذب می نماید و در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه آن نشان داده می شود. بنابراین در چنین زمین هایی می توان گفت شما عزیزان تنها باید مکمل را در زمان نیاز بدن مصرف کنید. در مواقعی مصرف مکمل بعد از وعده های غذایی بهترین انتخاب به نظر می رسد زیرا برخی از ویتامین های موجود در مکمل محلول در چربی هستند و با مصرف آن ها به زمان وعده های غذایی سبب جذب بهتر می شود اما برخی از مکمل ها را نیز باید قبل از انجام فعالیت های سنگین مثل ورزش های مختلف و یا بعد از آن ها مصرف کرد. بنابراین انتخاب زمان مصرف مکمل بستگی به نوع مکمل و نیاز بدن و نظر پزشک دارد.

نحوه مصرف مکمل ها چگونه است؟

مکمل ها به حالت پودر هستند بنابراین نحوه مصرف آن ها باید به صورت حل شدن در آب و یا شیر و یا برخی آبمیوه ها صورت گیرد. به همین خاطر شما عزیزان ابتدا باید تعیین کنید که چه مکملی قرار است استفاده نمایید. پس از تعیین نوع مکمل باید برای نحوه مصرف آن به داروخانه مراجعه کنید متصدی داروخانه و یا حتی پزشک به شما خواهد گفت که چه مقدار از مکمل را درون هلال ریخته و پس از هم زدن میل کنید. در واقع دوز و دوره مصرف مکمل ها چیزی نیست که شما بخواهید سر خود آن را انجام دهید برابر این بهترین کار مشورت با یک پزشک می باشد تا بتواند شما را در این راه یاری نماید. در واقع پزشک تعیین می کند که بدن شما چه مقدار مکمل نیاز دارد و بر اساس آن دوره و دوز مصرف مکمل را تعیین می نماید. پس  با اعتماد به او با خیال راحت برای مصرف اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:  تداخل دارویی قرص کلسی پاور

آیا باید طبق دستوری که روی مکمل درج شده آن را مصرف کنیم؟

در پاسخ به چنین سوالی باید گفت شما عزیزان برای مصرف مکمل ممکن است ندانید که نظر پزشک چیست بنابراین در شرایط قرار می گیرد که تنها به نوع مصرف ای که بر روی بسته بندی مکمل در شده است بسنده می کنید. اما آیا چنین کاری درست است؟ باید بگوییم در مواردی صحیح است و در مواردی خیر در واقع تولید کنندگان و سازندگان مکمل شرایط و بدنی استاندارد را در نظر می گیرند اما افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند قطعاً به مقدار زیاد تری مکمل نیاز دارند بنابراین نمی توان تنها به مقدار مصرفی که بر روی آن درج شده است بسنده نمود. بهترین کار مراجعه به پزشک و به کار گرفتن تمام توصیه های او می باشد.

بهترین زمان مصرف مکمل ها