بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو

 

قطعا می دانید مو نقش خیلی پر رنگی در جذابیت و زیبایی یک فرد دارد. امروز قرار است که  در رابطه با مو و عواملی که موجب ریزش مو می  شوند با یک دیگر صحبت کنیم . امروز با داروبیار همراه باشید تا درباره بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو صحبت کنیم. همان گونه که می دانید مواد مغذی برای مو خیلی مهم است و ویتامین ها نیز یکی از اصلی ترین گزینه هایی هستند که موجب جلوگیری از ریزش می شوند. یک نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با ویتامین ها باید به شما گوشزد کنیم این است که حواستان باشد از آن ور اون نیفتید. درست است که مصرف ویتامین برای سالم ماندن بشر لازم است اما مصرف بیش از اندازه ی آن نیز موجب آسیب رسیدن به دیگر بافت های بدن می شود. لازم به ذکر است که شما نمی توانید خود سرانه تمام ویتامین ها را مصرف کنید. ما به شما می گوییم که مصرف چه ویتامین هایی مناسب است.

اگر موی درخشان می خواهید ویتامین A مصرف کنید

ویتامین A به خاطر اسید ریتونیکی که دارو موجب استحکام و هم چنین درخشندگی مو می شود. شایان ذکر است که اسید ریتونیک فولیکول مو را تقویت می کند. ‌شما می توانید قرص ویتامین A   را تهیه و مصرف کنید.  علاوه بر آن می توانید ویتامین آ طبیعی را در سبزیجاتی هم چون اسفناج ، کاهو، سبزی هایی که برگ تیره دارند، انواع فلفل ها مخصوصا فلفل قرمز،  سیب زمینی پیدا کنید.  به هیچ عنوان مصرف تخم مرغ،  شیر و ماست را از برنامه ی غذایی خود حذف نکنید. اگر تمام این مواد مغذی را به اندازه ی کافی به بدن خود برسانید بعد از گذشت یک مدت کوتاه شاهد رشد بسیار خوبی از مو های خود هستید.

بیشتر بخوانید:  روغن های گیاهی چگونه درمان می کنند؟
بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو
بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو

اگر موهای پر می می خواهید ویتامین B  مصرف کنید

همان گونه که می ‌دانید ویتامین بیوتین دارد این گلبول قرمز می سازد و این ساخت و ساز موجب خون رسانی می شود و مواد مغذی در بدن حرکت می کند و به سر می‌ رسند. باید خدمتتان عرض کنیم که کمبود بیوتین در بدن موجب ریزش مو و طاسی می‌شود اگر می خواهید ویتامین B بدن خود را تامین کنید غلات سبوس دار, مغز بادام، سبزیجات،  گوشت قرمز مخصوصا گوشت گاو، غذاهای دریایی و آووکادو مصرف کنید. ویتامین b۶ و b۱۲ موجب پرپشت شدن موی شما می شود البته باید خدمتتون عرض کنیم که اصلی ترین ویتامین برای کم کردن سرعت ریزش مو ویتامین b۵ است.

نقش ویتامین c در جلوگیری از ریزش مو چیست

قطعاً می دانید که رادیکال های آزاد چه ضرری به بدن انسان می رسانند. رادیکال های آزاد یکی از دشمنان سرسخت سلامت مو هستند. آن ها سلامت مو را نشانه می گیرند و با تمام قدرت مو  را نابود می‌ کنند. این در حالی است که ویتامین سی رادیکال آزاد را نابود می کند اگر قصد دارید رادیکال های آزاد موجود در بدن خود را نابود کنید باید با مرکبات ،توت فرنگی، پرتقال کیوی و سبزیجات دوست شوید تا دیگر شاهد ریزش موی خود نباشید.  اگر می‌خواهید معجزه ویتامین سی را چندین برابر کنید آن را در کنار قرص های آهن یا مواد مغذی آهن دار مصرف کنید.

با کمک ویتامین دی موی خود را محکم کنید

قطعا می دانید که ویتامین دی در تمام نقاط بدن موجب استحکام می شود پس در محکم سازی مو نیز نقش دارد. همان گونه که می دانید فولیکول قسمت اصلی مو است و ویتامین دی فولیکول را تقویت می‌ کند و موجب ضخیم تر شدن مو می شود و همچنین سرعت ریزش مو را کم می کند. شما می توانید ویتامین دی بدن خود را از طریق مصرف قرص نور خورشید، قارچ و یا ماهی چرب کنید. حواستان  باشد که کمبود ویتامین دی ضرر های زیادی برای بدن و مو دارد.

بیشتر بخوانید:  علل افرایش احتمال سنگ کلیه در زنان
بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو
بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو

با ویتامین E موی خود را تقویت کنید

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مصرف ویتامین e موهای ضعیف و تقویت می کند. بادام اسفناج و دانه آفتابگردان رابین قرضی ویتامینی هستند موجب خون رسانی و جلوگیری از خشکی مو می شوند.  امیدواریم که مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و هر چه زود تر ریزش مویتان قطع شود.