تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا

“تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا”سایت داروبیار قصد دارد در این مقاله “تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا” را بررسی کند.

دو سالی است که جهان با آمدن یک مهمان ناخوانده حسابی بهم ریخته است‌. این مهمان ناخوانده، کووید ۱۹ است. کووید ۱۹ در این دو سال قربانیان بسیاری را گرفته است و باعث از دست رفتن عزیزان زیادی شده است. پس طبیعی است که مردم به دنبال راهی برای پیشگیری و درمان این بیماری باشند.

درست است که واکسن این بیماری آمده است اما همچنان استفاده از دیگر روش‌ها نیز پیشنهاد می‌شود. یکی از این روش‌ها تقویت سیستم ایمنی با استفاده از مواد مغذی مثل ویتامین ث است. سایت داروبیار در ادامه به بررسی “تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا” خواهد پرداخت. تا انتهای مقاله‌ی “تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا” با سایت داروبیار همراه باشید.

آیا ویتامین c در برابر COVID-19 موثر است؟

 

ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌ شود، در حال حاضر در مبارزه با کووید-19 خبرساز شده است. گزارش ها نشان می دهد که ویتامین C داخل وریدی (IV) ممکن است به افرادی که از این بیماری رنج می برند کمک کند.

اخیراً آزمایشات بالینی ویتامین  C در چین و ایتالیا انجام شده است . پزشکان در مناطق سخت آسیب دیده ایالات متحده اکنون از آن استفاده می کنند. علاوه بر این، ویتامین c در برخی از دستورالعمل های اورژانسی COVID-19، مانند دانشکده پزشکی ویرجینیای شرقی، نیز وجود دارد .

اگرچه استفاده از ویتامین C چیز جدیدی نیست، اما با همه‌ی این سر و صداها شواهد علمی کافی برای تعیین این که آیا این ویتامین در برابر COVID-19 موثر است وجود ندارد .

بیشتر بخوانید:  آیا قرص کلسی پاور چاق کننده است؟

درمان وریدی ویتامینC چگونه است؟

محلول ویتامین C مستقیماً از طریق ورید، معمولاً در بازو، وارد جریان خون می شود برای دریافت این درمان به دستور پزشک نیاز است. دریافت ویتامین C فقط در یک کلینیک یا سایر محیط های پزشکی قابل انجام است.

چرا از روش وریدی ویتامین C  برای درمان استفاده کنیم؟

ویتامین C مستقیماً وارد جریان خون می شود. از آن جایی که از معده و روده استفاده نمی‌شود، ویتامین C در خون خیلی سریع افزایش می یابد و اثر می‌کند.

در مورد تاثیر ویتامین c بر پیشگیری و درمان کرونا چه اطلاعاتی دارید؟

 داده های بالینی حاصل از آزمایشات درمان با ویتامین C با روش وریدی در دسترس نیست. تاکنون، پزشکان و محققان نتوانستند بگویند که ویتامین C  چقدر موثر است یا چگونه ممکن است کار کند. برخی شواهد علمی وجود دارد که ویتامین C می تواند در درمان سایر عفونت ها مفید باشد . بیشترین استفاده ثبت شده از ویتامین C  در درمان سرطان بوده است .

به طور کلی آن چه از مطالعات و بررسی‌های پزشکی به دست‌ آوریم آن است که به طور واضح درمان با روش وریدی ویتامین C  درمانی مخصوص COVID-19 نیست . اما این احتمال وجود دارد که بر روی این بیماری هم اثر کند.

اما درباره‌ی درمان با استفاده از مکمل‌های غذایی یک مقدار اوضاع سخت می‌شود. چرا که با مصرف مکمل های ویتامین C نمی توانید سطح ویتامین C خون را تقریباً به اندازه‌ی روش درمان وریدی ویتامین C  دریافت کنید .

علیرغم ادعاهای که شرکت‌های سازنده‌ی مکمل‌ها دارند، هیچ مکملی با روش وریدی ویتامین C برابری نمی کند (مهم نیست چقدر مصرف می کنید یا از چه فرمولی استفاده می کنید)

بیشتر بخوانید:  سایز بندی کاندوم، انتخاب سایز کاندوم

آیا مکمل های ویتامین C می توانند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند؟

مکمل‌های ویتامین ث باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. اما لازم است احتیاط کنید و  مراقب مصرف دوزهای بسیار بالای مکمل های ویتامین C باشید. علاوه بر این، این مکمل‌ها می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای مانند دل درد و اسهال به وجود بیاورند.

ویتامین C چگونه ممکن است باعث درمان بیماران COVID-19 شود؟

چندین نظریه در مورد اینکه چگونه ویتامین C باث درمان COVID-19 می‌شود، وجود دارد:

یک. سطوح بسیار بالای ویتامین C ممکن است رادیکال های آزاد ایجاد کند که ویروس ها و باکتری ها را از بین می برند. سلول های بدن ما در برابر این رادیکال های آزاد قابلیت دفاع از خود را دارند، اما ویروس ها اینطور نیستند.

دو. احتمال دیگر این است که ویتامین C  حفاظت آنتی اکسیدانی بدن را ارتقا می دهد. عفونت های جدی می توانند ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان های بدن ما را خیلی سریع مصرف کنند.

سه. ویتامین C بخشی حیاتی از سیستم ایمنی است ، اما دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم ویتامین C می تواند سیستم ایمنی بدن شما را فراتر از وضعیت طبیعی کند. توصیه ما به شما این است که‌ در هر صورت مصرف ویتامین C به طور روزانه از غذا یا مکمل های مختلف جهت رساندن سیستم ایمنی بدن به سطح طبیعی را به هیچ وجه فراموش نکنید .

آیا درمان با روش وریدی ویتامین C  بی خطر است؟

درمان با روش وریدی ویتامین C حتما نیاز به تجویز توسط یک متخصص دارد. بیماران باید غربالگری شوند تا مطمئن شوند این روش برای آنها بی خطر هستند. از تحقیقات بر ررویاین روش و سرطان ، ما می دانیم که این روش با رعایت دستورالعمل های پزشکی بی خطر است.

بیشتر بخوانید:  قرص ویتامین ث او پی دی فارما با چه مواردی تداخل دارد؟

نتیجه گیری نهایی  “تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا”

 

سایت داروبیار در این مقاله سعی کرد اطلاعات مفیدی به شما درباره‌ی “تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا” بدهد. به طور کلی اگر چه پزشکان از روش درمان وریدی ویتامین C  استفاده می کنند اما هیچ مدرک علمی منتشر شده ای در تاثیر این روش  بر COVID-19 وجود ندارد. بنابراین، ما نمی توانیم اثربخشی آن را به طور کامل ارزیابی کنیم. این روش با مصرف مکمل های ویتامین C یکسان نیست.

مکمل های ویتامین C ممکن است به  سیستم ایمنی بدن کمک کند ، اما سطوح ویتامین C خون پس از مصرف آن‌ها به مراتب کمتر از روش وریدی ویتامین C  است. سایت داروبیار در انتها از این که تا پایان مقاله‌ی “تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا” همراهی کردید از شما سپاسگزار است و امیدوار است که مقاله‌ی “تاثیر ویتامین ث بر پیشگیری و درمان کرونا”مفید واقع بوده باشد.