Herbal anti-inflammatory drug
انواع داروی ضد التهاب گیاهی

همواره درد و التهاب در نواحی مختلف بدن ممکن است به وجود آید. اما اینکه چگونه این التهاب و درد مهار می شود مهم است. دارو های زیادی برای از بین بردن التهاب در بازار وجود دارد اما برخی افراد و پزشکان طب سنتی مصرف چنین دارو هایی را توصیه نمی کنند. به خاطر این که دارو های ضد التهاب شیمیایی هستند و ممکن است در کنار فواید و مزایای که دارند عوارضی هم برای بدن داشته باشند. به همین خاطر استفاده از دارو های ضد التهاب گیاهی را پیشنهاد می کنند. البته که چنین داروهایی نیز در بازار بسیار زیاد هستند و تنوع بالایی نیز دارند. اما تاثیر گذاری آن ها در طولانی مدت مشخص می شود و ممکن است اثر گذاری کوتاه مدت داشته باشند. لطفاً با داروبیار همراه باشید تا اطلاعات بیش تری در مورد دارو های ضد التهاب گیاهی به شما بدهیم.

انواع داروهای ضد التهاب گیاهی

دارو هایی که برای التهابات استفاده می شوند آن هم از نوع گیاهی انواع مختلف دارند. از گذشته تا کنون از داروهای گیاهی استفاده می شده، که اکنون تعداد این دارو ها بیش تر هم شده است. زیرا افراد بیش تری به تحقیق و بررسی و آزمایش پرداخته اند و دارو های گیاهی بیش تری کشف کرده اند. انواع دارو های ضد التهاب گیاهی به شرح زیر است:

  •         زردچوبه یکی از بهترین ضد التهابات گیاهی است.
  •         موم عسل از قدیم برای کاهش التهاب استفاده می شد.
  •         یکی دیگر از دارو های ضد التهاب آویشن و برگ های ریحان است.
  •         برای از بین بردن التهاب می توانید از گیاه اسطوخودوس و اکالیپتوس لیمویی استفاده کنید.
  •         کندر و پوست بید سفید خاصیت ضد التهابی دارند.
  •         بروملین و رسوراترول از بهترین دارو های ضد التهاب هستند.
بیشتر بخوانید:  شربت مولتی سانستول پلاس زینک برای چی خوبه؟

برای هر نوع التهاب از گیاه خاصی استفاده می شود برای مثال زردچوبه و موم عسل می توانند التهاب روده را برطرف کنند.

خرید داروهای گیاهی ضد التهاب

برای استفاده از داروهای گیاهی ضد التهاب باید ابتدا دانش کافی برای استفاده از آن ها داشته باشید. یعنی بدانید که هر داروی گیاهی برای چه نوع التهابی مفید است. برای مثال گیاه زردچوبه که از پودر آن در انواع غذاها استفاده می شود برای از بین بردن التهاب مفاصل استفاده می شود. برای خرید هر داروی ضد التهاب می ‌توانید به داروخانه مراجعه کنید اما اگر داروی ضد التهاب مورد نظر شما از نوع گیاهی است باید حتماً به عطاری ها مراجعه کنید. هم چنین عطاری هایی وجود دارند که سایت خرید آنلاین نیز دارند، از این روش می توانید دارو های ضد التهاب گیاهی را از طریق آنلاین هم سفارش دهید. سپس داروی مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. البته که این شما هستید که مقدار آن را تعیین کنید.

مصرف دارو های گیاهی ضد التهاب

نوع و میزان مصرف دارو های گیاهی ضد التهاب در تاثیر گذاری آن ها بر بدن موضوع بسیار مهمی است. پس اگر می ‌خواهید مصرف داروی گیاهی شما موثر واقع شود و پس از مدتی نتایج حاصل از آن را برای از بین بردن التهاب ببینید، بهترین کار این است که دارو های گیاهی را در دوره معین و به اندازه مشخص استفاده کنید. برخی دارو ها پودر مانند هستند و باید هنگام پخت غذا استفاده شوند. اما برخی دارو های گیاهی ضد التهاب به صورت دمنوش و جوشانده مورد استفاده قرار می گیرند. البته سوالات خود در مورد مصرف داروهای گیاهی را می توانید از عطاری ها و متخصصین طب سنتی بپرسید.

بیشتر بخوانید:  قرص uni zinc برای چی خوبه؟

عوارض داروهای ضد التهاب گیاهی

هر دارویی در کنار تمام خواص و فوایدی که دارد می تواند عوارضی هم به دنبال داشته باشد. به همین خاطر باید از همه این عوارض آگاه باشید  تا مشکلی برای تان پیش نیاید. دارو های گیاهی ممکن است چند روز پس از استفاده عوارض خود را نشان دهند. برای مثال پس از خوردن برخی دمنوش ها ممکن است دچار اسهال و استفراغ و واکنش سیستم گوارشی و سرگیجه و حالت تهوع و مشکلات خواب و هم چنین سوزش سر دل و معده شوید. از این رو در استفاده از این دارو ها باید مراقب باشید. در صورت تشدید هر یک از عوارضی که نام بردیم باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و در صورت امکان مصرف دارو را قطع نمایید. البته که استفاده از هر دارویی باید به اندازه باشد و استفاده بیش از اندازه می تواند خطرناک واقع شود. هم چنین مصرف کم تر موجب طولانی شدن مدت تاثیر گذاری می شود.