سرلاک برای بدنسازی
سرلاک برای بدنسازی

سرلاک یک غذای کمکی برای کودکان است که از 6 ماهگی مورد استفاده قرار می گیرد. اما حتما شما هم شنیده اید که از سرلاک برای بدنسازی و بزرگسالان استفاده می شود. سرلاک دارای طعم های مختلفی مانند برنج، گندم، گندم و میوه، گندم و خرما و… است که مورد رضایت گروه های سنی متفاوت می باشد. همان طور که می دانید سرلاک به خصوص سرلاک گندم برای بزرگسالان طعم لذیذی دارد. در این نوشته از مجله داروخانه آنلاین داروبیار قصد داریم خوردن سرلاک برای بدنسازی و بزرگسالان را از جنبه های مختلف بررسی کنیم.

مصرف سرلاک برای بزرگسالان

از آنجا که سرلاک برای نوزادان طراحی شده است، همه مواد تشکیل دهنده آن، به راحتی قابل جذب هستند و بزرگسالان به چنین فرم های هضم شده ای نیاز ندارند. سرلاک برای نوزادانی است که سیستم گوارش آنها در حال رشد است. شما باید سیستم گوارشی خود را با خوردن غذای کامل و غنی از مواد مغذی برای روده و سیستم ایمنی بدنتان فعال نگه دارید. شما باید با رژیم غذایی مناسب و ورزش متناسب بمانید.

خوردن سرلاک برای بزرگسالان به عنوان صبحانه ضرری ندارد و منجر به افزایش وزن نمی شود. اما گنجاندن سرلاک در رژیم غذایی شما، ممکن است بر وزن شما بیفزاید. بنابراین اگر سرلاک را خیلی دوست دارید، می توانید گهگاه آن را بدون ترس از افزایش وزن میل کنید. اما به یاد داشته باشید که سرلاک نمی تواند جایگزین غذای بزرگسالان شود.

خوردن سرلاک برای وزن مشکلی ایجاد نمی کند و مسئول افزایش وزن نیست اما غذای کودک فاقد مقدار کافی فیبر، چربی و پروتئین برای حفظ یک فرد بالغ سالم است. بنابراین قطعا نمی تواند نیازهای غذایی شما را به طور کامل برطرف کند. سرلاک برای شما کافی نیست و شما باید از طریق سبزیجات، میوه ها، گوشت و مکمل های بدنسازی، مواد مغذی را به بدن خود برسانید.

بیشتر بخوانید:  نحوه مصرف کراتین

سرلاک برای بدنسازی

علت مصرف سرلاک برای بزرگسالان

یکی از دلایل مصرف سرلاک در بزرگسالان، طعم دلپذیر و خوشمزه آن است. برخی افراد که تمایل دارند چاق شوند، از سرلاک برای چاقی استفاده می کنند. هم چنین ورزشکاران زیادی از سرلاک برای بدنسازی به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند.

انواع سرلاک برای بدنسازی

سرلاکی که برای بزرگسالان و بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است سرلاکی باشد که برای کودکان سنین بالاتر است. چرا که ترکیبات قوی تری دارد و برای بزرگسالان مناسب تر است. انواع سرلاک که از پایان 12 ماهگی برای کودک  مناسب است، عبارت انداز:

  • سرلاک چند غله چند میوه به همراه شیر نستله از پایان 12 ماهگی 400 گرمی
  • سرلاک چند غله با تکه های گیلاس به همراه شیر نستله از پایان 12 ماهگی 400 گرمی
  • سرلاک گندم و تکه های میوه با عسل به همراه شیر نستله از پایان 12 ماهگی 400 گرمی
  • سرلاک گندم و عسل به همراه شیر نستله از پایان 12 ماهگی 400 گرمی

سرلاک برای بدنسازی

 خوردن سرلاک برای بدنسازی

ورزشکاران زیادی برای بهبود عملکرد بهتر در تمرینات و ارتقاء سطح سلامتی خود، طرفداران ویژه مکمل های بدنسازی هستند. آنها با اهداف مختلفی مانند چربی سوزی، افزایش حجم عضله و … از این مکمل های استفاده می کنند. البته قیمت بالای این مکمل ها باعث شده است، برخی از بدنسازان انواع شیرخشک یا سرلاک  که قیمت ارزان تری دارند، مصرف کنند. همان طور که در قسمت قبل گفته شد، افرادی هستند که به خاطر طعم خوشمزه آن، خواهان سرلاک هستند.

باید بدانید سرلاک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که روی اشتهای بزرگسالان تاثیر می گذارد. در برخی افراد موجب افزایش وزن و چاقی می شود. هم چنین به چاقی صورت نیز کمک می کند. اما مصرف سرلاک برای چاقی، بهترین روش نیست. شما باید با مشاور تغذیه و مربی بدنسازی خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:  کاربرد مکمل های بدنسازی

فواید سرلاک برای بدنسازی

واضح است که بهترین سرلاک برای بدنسازی، سرلاکی است که ترکیبات مقوی تری داشته باشد و برای کودکان در سنین بالاتر تهیه شده باشد. بدن انسان به طور کلی به 2000 تا 3000 کالری غذا در روز نیاز دارد که با رژیم غذایی مختلف تامین می شود. فواید سرلاک بدنسازی عبارت انداز:

  • میان‌وعده‌ای عالی برای تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • قابلیت هضم آسان در دستگاه گوارش
  • بدون مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی

چه زمانی می توان از سرلاک برای بدنسازی استفاده کرد؟

همان طور که گفته شد مصرف سرلاک می تواند منجر به چاقی و افزایش وزن شود. اما در  صورتی که بدنسازان در زمان مناسب آن را مصرف کنند، می تواند به افزایش عضله آنها کمک کند. توجه کنید که بهترین زمان برای عضله سازی، 30 تا 45 دقیقه بعد از تمرین است. بنابراین شما می توانید تا یک ساعت قبل از تمرین یا بعد از آن، از سرلاک برای بدنسازی استفاده کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که نتیجه ای که شما از مصرف مکمل های بدنسازی می گیرید، نسبت به مصرف سرلاک یا شیرخشک خیلی بیشتر است. بهتر است با مربی بدنسازی خود مشورت کنید.

مصرف سرلاک بدنسازی

نحوه مصرف سرلاک برای بدنسازی

شما می توانید سرلاک را به عنوان میان وعده یا صبحانه مصرف کنید. به این صورت که 100 گرم پودر سرلاک (معادل 18 قاشق غذاخوری) را با مقدار مناسبی آب جوشانده ولرم مخلوط کنید. سپس به خوبی هم بزنید تا سرلاک غلظت مناسبی پیدا کند و آماده مصرف شود. علاوه بر تاریخ انقضای روی قوطی سرلاک، باید دقت داشته باشید که پس از باز شدن درب آن، فقط 4 هفته زمان نیاز دارید تا سرلاک را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:  ال کارنیتین را با چه مکملی مصرف کنیم؟

گفتار پایانی

بدنسازان و ورزشکاران تمایل دارند برای عضله سازی، مکمل های پروتئین وی استفاده کنند. اما قیمت بالای آن باعث شده تا به سرلاک روی بیاورند. سرلاک نه تنها برای کودکان مصرف می شود، بلکه در میان بزرگسالان نیز طرفداران زیادی دارد. در این مطلب سرلاک برای بزرگسالان و بدنسازی را از جوانب مختلف بررسی کردیم. شما می توانید برای خرید دارو از داروخانه آنلاین داروبیار اقدام کنید.

از اینکه نظرات خود را با ما به اشتراک می گذارید، سپاسگزاریم.