عوارض ناشی از کمبود ویتامین D
عوارض ناشی از کمبود ویتامین D

 

سایت ما در این مقاله قصد دارد به معرفی عوارض ناشی از کمبود ویتامین D  و بررسی تمام ابعاد مختلف   عوارض ناشی از کمبود ویتامین D  بپردازد. چنان چه شما نیز به دنبال یافتن اطلاعات کاملی  درباره ی   عوارض ناشی از کمبود ویتامین D  هستید، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید

ویتامین “آفتاب” موضوع داغی است. ممکن است اخیراً متوجه شده باشید که کمبود دارید یا کسی را می ‌شناسید که در آن کمبود دارد. برای بسیاری از مردم تکان دهنده است که آن ها قبلاً هرگز مشکلی نداشته اند و معتقدند هیچ چیزی تغییر نکرده است تا اکنون مشکلی ایجاد کند. حقیقت این است که خیلی چیز ها تغییر کرده است و کمبود ویتامین D اکنون یک مشکل بهداشت عمومی جهانی است که حدود 1 میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

ویتامین ها به عنوان مواد مغذی ضروری در نظر گرفته می ‌شوند زیرا یا بدن شما نمی ‌تواند آن ها را بسازد یا به مقدار ناکافی ساخته می ‌شوند تا از پیامد های منفی سلامت یا بیماری ها جلوگیری کنند. بنابراین ضروری است که ویتامین های بدن خود را از طریق غذا و یا مکمل ها تامین کنید.

مشخص شده است که ویتامین D برای درمان راشیتیسم ضروری است. ویتامین D یکی از چهار ویتامین محلول در چربی (A، D، E و K) است. دو شکل ویتامین D به صورت D2 و D3 وجود دارد. ویتامین D2، علاوه بر این به عنوان ارگوکلسیفرول شناخته می ‌شود، از غذا های غنی شده، غذا های گیاهی و مکمل های بدون نسخه به دست می ‌آید. ویتامین D3 که به نام کوله کلسیفرول نیز شناخته می ‌شود، از غذا های غنی شده، غذا های حیوانی (ماهی‌ های چرب، روغن کبد ماهی، تخم مرغ و جگر) و مکمل‌ ها به دست می ‌آید و زمانی که پوست شما در معرض اشعه ی  ماوراء بنفش (UV) خورشید قرار می ‌گیرد، می ‌تواند به صورت داخلی ساخته شود.

از نظر ساختاری، این دو یکسان نیستند. بسیاری بر این باورند که ویتامین D را باید به عنوان یک هورمون طبقه بندی کرد و برخی آن را نورواستروئید فراموش شده می ‌نامند. عواقب سلامتی کمبود این ویتامین بسیار فراتر از راشیتیسم و ​​هر ویتامین دیگری است و برخلاف سایر ویتامین‌ ها، وقتی در معرض نور خورشید قرار می ‌گیرید، بدن شما می ‌تواند آن را بسازد و شکل فعال این ویتامی ن در بدن شما، به نام کلسیتریول، شباهت‌ هایی با سایر هورمون‌ ها (استروژن، کورتیزول و تستوسترون) دارد.

بیشتر بخوانید:  ویتامین جوانسازی پوست و تاثیرات آن بر شادابی پوست
عوارض ناشی از کمبود ویتامین D
عوارض ناشی از کمبود ویتامین D

خطرات واقعی قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و سرطان پوست به طور گسترده ای منتشر شده است و منجر به پوشاندن و استفاده از کرم ضد آفتاب در هنگام زیر نور خورشید شده است. ما علاوه بر این تغییری در گذراندن زمان کم تری در خارج از منزل داشته ایم، زیرا ساعات کاری افزایش یافته و زندگی کم تحرک بیش تر است. در نتیجه، سطوح ویتامین D بدون این که اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی متوجه شوند شروع به کاهش کرد.

محققان بر روی عواقب کمبود ویتامین D تمرکز کرده اند و تعداد نگران کننده ای از مشکلات سلامتی خارج از نقش آن در راشیتیسم را یافته اند. این بیماری‌ ها شامل بیماری‌ های اسکلتی مانند پوکی استخوان، برخی سرطان‌ ها، بیماری‌ های قلبی عروقی، بیماری‌ های خود ایمنی، عفونت‌ ها، بیماری‌ های التهابی روده، اختلالات روان ‌شناختی، اختلالات شناختی، چاقی و یا مرگ‌ و میر است. اصلاح کمبود ویتامین D به سادگی مصرف یک قرص یا آفتاب گرفتن بیش تر نیست. این مقاله همه ی  چیز هایی را که باید در مورد فواید دستیابی و حفظ سطوح بهینه ی  ویتامین D بدانید و این که چگونه می ‌توانید آن را انجام دهید، به شما آموزش می ‌دهد.

میزان توصیه شده ی  روزانه ی  ویتامین D چقدر است؟

تنها 20 درصد از ویتامین D ما از رژیم غذایی ما تأمین می ‌شود و 80 درصد باقیمانده به وسیله ی پوست ما از قرار گرفتن در معرض اشعه ی  ماوراء بنفش در برابر نور خورشید تأمین می ‌شود. در حال حاضر دو مجموعه ی  دستور العمل برای دریافت ویتامین D وجود دارد. به طور معمول، دستور العمل‌ های ویتامین به وسیله ی مؤسسه ی  پزشکی (IOM) در قالب کمک‌ های غذایی توصیه شده (RDA) یا دریافت‌ های کافی (AI) ایجاد می ‌شوند. RDA میانگین دریافت روزانه ی  کافی برای برآوردن نیاز های مواد مغذی تقریباً همه ی  (97.5٪) افراد سالم است.

بیشتر بخوانید:  مواد آرایشی که پوست را خشک می کنند

این دستور العمل ها بر روی یک مدل جمعیت برای جلوگیری از کمبود ویتامین D بر اساس سلامت استخوان (استئومالاسی، راشیتیسم، تراکم مواد معدنی استخوان و جذب کلسیم) برای جمعیت عمومی تنظیم شده است. انجمن غدد درون ریز یک کار گروه را برای بررسی این تحقیق گرد هم آورد و مجموعه ای از دستور العمل ها را بر اساس یک مدل پزشکی برای کسانی که در معرض خطر کمبود قرار دارند ارائه کرد.

این مقادیر بر اساس آن چه برای حفظ سطوح خونی که هر کمیته ی  راهنما به عنوان ایده آل تعیین کرده است، مورد نیاز است. هر چه سطح خونی که باید حفظ کنید بالاتر باشد، ویتامین D بیش تری برای حفظ آن سطح نیاز خواهید داشت. چنان چه سطح خون شما کم است، این دستور العمل ها برای شما مناسب نخواهند بود. ابتدا باید با مصرف ویتامین D بالاتر از این مقادیر، سطح خود را بالا ببرید و پس از رسیدن به سطح کافی، این سطوح را دنبال کنید. ارائه دهنده ی  مراقبت های بهداشتی شما می ‌‍تواند توصیه هایی را برای یک روش ایمن برای انجام این کار ارائه دهد.

نتیجه گیری نهایی درباره ی مقاله ی   عوارض ناشی از کمبود ویتامین D

در این مقاله ما سعی کردیم درباره‌ ی   عوارض ناشی از کمبود ویتامین D  به شما اطلاعات درستی داده باشیم و شما را با همه ی ابعاد   عوارض ناشی از کمبود ویتامین D  آشنا سازیم .

عوارض ناشی از کمبود ویتامین D
عوارض ناشی از کمبود ویتامین D

به طور کلی باید اظهار کرد که ویتامین “آفتاب” موضوع داغی است. ممکن است به تازگی متوجه شده باشید که کمبود دارید یا کسی را می ‌شناسید که در آن دارای کمبود هستید. برای بسیاری از مردم تکان دهنده است که آن ها قبلاً هرگز مشکلی نداشته اند و اعتقاد دارند هیچ چیزی تغییر نکرده است تا اکنون مشکلی ایجاد کند. حقیقت این است که خیلی چیز ها تغییر کرده است و کمبود ویتامین D اکنون یک مشکل بهداشت عمومی جهانی است که حدود 1 میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می ‌دهد. ویتامین ها به عنوان مواد مغذی ضروری در نظر گرفته می ‌شوند زیرا یا بدن شما نمی ‌تواند آن ها را بسازد یا به مقدار ناکافی ساخته می ‌شوند تا از پیامد های منفی سلامت یا بیماری ها جلوگیری کنند. بنابراین ضروری است که ویتامین های بدن خود را از طریق غذا و یا مکمل ها تامین کنید. محققان بر روی عواقب کمبود ویتامین D تمرکز کرده اند و تعداد نگران کننده ای از مشکلات سلامتی خارج از نقش آن در راشیتیسم را یافته اند. این بیماری‌ ها شامل بیماری‌ های اسکلتی مانند پوکی استخوان، برخی سرطان‌ ها، بیماری‌ های قلبی عروقی، بیماری‌ های خود ایمنی، عفونت‌ ها، بیماری‌ های التهابی روده، اختلالات روان ‌شناختی، اختلالات شناختی، چاقی و یا مرگ‌ و میر است. اصلاح کمبود ویتامین D به سادگی مصرف یک قرص یا آفتاب گرفتن بیش تر نیست.

بیشتر بخوانید:  بی اشتهایی در کودکان

در پایان این مقاله از این که تا انتهای این مقاله‌ با سایت داروبیار همراهی کردید از شما بی نهایت سپاس گزاریم و امید داریم که در این مقاله ی سایت ما به شما راهنمایی درستی درباره‌ ی   عوارض ناشی از کمبود ویتامین D  کرده باشیم.