عوارض ناشی از کمبود ویتامین E
عوارض ناشی از کمبود ویتامین E

 

سایت داروبیار در این مقاله قصد دارد به معرفی عوارض ناشی از کمبود ویتامین E  و بررسی تمام ابعاد مختلف   عوارض ناشی از کمبود ویتامین E  بپردازد. چنان چه شما نیز به دنبال یافتن اطلاعات کاملی  درباره ی   عوارض ناشی از کمبود ویتامین E  هستید، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید

این ویتامین محلول در چربی برای یک بدن سالم و کارآمد ضروری است. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است و علاوه بر این نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن شما دارد. ویتامین E در دسته ای کامل از مواد غذایی موجود می باشد که به طور مرتب در بشقاب های شام ما ظاهر می ‌شوند. کمبود ویتامین E در واقع بسیار نادر است، اما غیر ممکن نیست. کمبود ویتامین E معمولاً به یک بیماری زمینه ای بالقوه جدی‌ تر اشاره می ‌کند.

علائم کمبود ویتامین E

همان طور که گفته شد، کمبود ویتامین E نادر است. اما این علائم می ‌تواند نشانه هایی باشد که برای شما اتفاق می ‌افتد:

  • درد یا ضعف عضلانی: ویتامین E بخش مهمی از سیستم عصبی مرکزی است. کمبود آن می ‌تواند باعث آسیب عصبی و عضلانی شود که منجر به ضعف یا درد عضلانی می ‌شود.
  • احساس بی حسی و گزگز: این آسیب عصب و عضله علاوه بر این می ‌تواند باعث از دست دادن احساس، به خصوص در بازو ها و پا ها شود.
  • مشکل در راه رفتن و هماهنگی: آسیب عصبی و عضلانی می ‌تواند هماهنگی را دشوار کند. این می ‌تواند عملکرد های اساسی مانند راه رفتن را پیچیده کند.
  • مشکلات بینایی: افرادی که برای کمبود شدید ویتامین E تحت درمان قرار نمی ‌گیرند، ممکن است به مرور زمان بینایی خود را از دست بدهند.
  • یک سیستم ایمنی ضعیف: کمبود ویتامین E ممکن است سلول های ایمنی را مهار کند. مطالعات نشان می ‌دهد که افراد مسن به دلیل تغییرات در سیستم ایمنی که با افزایش سن رخ می ‌دهد، نیاز بیش تری به ویتامین E دارند.
بیشتر بخوانید:  قرص زینک پلاس برای رشد مو
عوارض ناشی از کمبود ویتامین E
عوارض ناشی از کمبود ویتامین E

چگونه کمبود ویتامین E را درمان کنیم؟

چنان چه فکر می ‌کنید کمبود دارید، ناامید نشوید و مکمل های ویتامین E را خریداری کنید. این کمبود نادر است؛ بنابراین، چنان چه فکر می ‌کنید کمبود ویتامین E دارید، بسیار مهم است که با پزشک خود مشورت کنید و آن را تشخیص دهید. با توجه به این گفته، افراد خاصی مانند افرادی که مبتلا به بیماری کرون، فیبروز کیستیک هستند، و کسانی که دارای یک اختلال نادر به نام abetalipoproteinemia هستند، بیش تر در معرض خطر ابتلا به کمبود ویتامین E هستند.

در مورد ایمنی و خطرات مکمل ویتامین E با پزشک خود صحبت کنید. سپس در صورت لزوم می ‌توانید مکمل را در نظر بگیرید. درمان کمبود ویتامین E ممکن است به آسانی استفاده از غذا های غنی از ویتامین E در رژیم غذایی روزانه ی  شما باشد.

نحوه ی  دریافت ویتامین E از غذا

بسیاری از غذا های رایج، مجموعه ی  کاملی از ویتامین E را فراهم می ‌کنند. بیش تر مردم ویتامین E خود را از رژیم غذایی روزانه ی  خود بدون نیاز به مصرف مکمل دریافت می ‌کنند. برخی از بهترین منابع ویتامین E آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی هستند. سبزیجات سبز برگ و غلات غنی شده نیز مقادیر قابل توجهی از این ویتامین را فراهم می ‌کنند. برخی از شرکت های مواد غذایی ویتامین E را به اقلامی مانند غلات غنی شده و آب میوه اضافه می ‌کنند. می ‌توانید برچسب‌ های محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید چیزی که می ‌خورید حاوی ویتامین E است یا خیر.

مکمل ویتامین E

شما فقط باید مکمل های ویتامین E را پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید. چنان چه پزشکتان مکمل ویتامین E را پیشنهاد کرد، حتما از یک برند معتبر خرید کنید. اگر چه مکمل‌ های ویتامین E به وسیله ی FDA نظارت می ‌شوند، اما به اندازه ی  دارو ها تحت نظارت دقیق نیستند، بنابراین مکمل‌ ها همیشه ایمن و مؤثر نیستند.

بیشتر بخوانید:  درمان کریپتوس صدای مفاصل و استخوان ها

در پایان روز، خوردن غذا های غنی از ویتامین E می ‌تواند ایمن تر و موثر تر از مصرف مکمل باشد. با این حال، برخی از افراد، مانند کسانی که شرایط پزشکی دارند که بر جذب ویتامین E تأثیر می ‌گذارند، ممکن است برای حفظ سطوح سالم به مکمل ویتامین E نیاز داشته باشند. چنان چه کمبود ویتامین E دارید، ممکن است طبق توصیه ی  پزشک خود به یک مکمل با دوز بالا نیاز داشته باشید.

نقش چربی در جذب

ویتامین E مانند ویتامین‌ های A، D و K یک ویتامین محلول در چربی است؛ این به این معنی است که آن ها درست مانند چربی‌ ها در حلال‌ های آلی حل می ‌شوند و جذب و انتقال آن‌ ها را در بدن آسان‌ تر می ‌کنند. دستگاه گوارش برای جذب ویتامین E به چربی نیاز دارد. افرادی که دارای اختلالاتی هستند که جذب چربی را مختل می کنند، نسبت به افرادی که فاقد آن هستند، بیش تر احتمال دارد دچار کمبود ویتامین E شوند. ویتامین E شامل هشت ماده ی  مغذی طبیعی محلول در چربی به نام توکوفرول است.

عوارض ناشی از کمبود ویتامین E
عوارض ناشی از کمبود ویتامین E

بیماری هایی که باعث کمبود ویتامین E می ‌شوند

کمبود ویتامین E اغلب به دلیل یک بیماری زمینه ای رخ می ‌دهد. چنان چه یکی از این شرایط را دارید، باید مراقب این کمبود باشید. افرادی که هنوز تشخیص نداده اند در صورت مشاهده ی  علائم کمبود ویتامین E باید با پزشک صحبت کنند.

  • پانکراتیت مزمن
  • کلستاز
  • فیبروز سیستیک
  • سیروز صفراوی اولیه
  • بیماری کرون
  • سندرم روده ی کوتاه
  • بیماری سلیاک
  • آتاکسی همراه با کمبود ویتامین E

این کمبود علاوه بر این در نوزادان تازه متولد شده و نارس که وزن هنگام تولد کم تر و چربی کم تری دارند، شایع است.

نتیجه گیری نهایی درباره ی مقاله ی   عوارض ناشی از کمبود ویتامین E

در این مقاله ما سعی کردیم درباره‌ ی   عوارض ناشی از کمبود ویتامین E  به شما اطلاعات درستی داده باشیم و شما را با همه ی ابعاد   عوارض ناشی از کمبود ویتامین E  آشنا سازیم .

بیشتر بخوانید:  بد ترین قرص افسردگی

به طور کلی باید اظهار کرد که ویتامین E محلول در چربی برای یک بدن سالم و کارآمد ضروری است. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است و علاوه بر این نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن شما دارد. ویتامین E در دسته ای کامل از مواد غذایی موجود است که به طور مرتب در بشقاب های شام ما ظاهر می ‌شوند. کمبود ویتامین E در واقع بسیار نادر است، اما غیر ممکن نیست. کمبود ویتامین E معمولاً به یک بیماری زمینه ای بالقوه جدی‌ تر اشاره می ‌کند.

در پایان این مقاله از این که تا انتهای این مقاله‌ با سایت ما همراهی کردید از شما بی نهایت سپاس گزاریم و امید داریم که در این مقاله ی سایت ما به شما راهنمایی درستی درباره‌ ی  عوارض ناشی از کمبود ویتامین E  کرده باشیم.