فرق ال گلوتامین با گلوتامین چیست؟
فرق ال گلوتامین با گلوتامین چیست؟

حتما شما هم تاکنون نام گلوتامین را شنیده اید و می دانید که یکی از اسید آمینه های مفید برای بدن می باشد از این رو طبیعی است که بدن به طور مکرر به آن نیاز داشته و برای تامین آن تلاش کند. بدن علاوه بر اسید آمینه به ویتامین ها و پروتئین ها و موارد دیگری هم نیاز دارد که با مصرف آن ها می ‌تواند عملکرد بهتری را داشته باشد. از این رو شما باید سعی کنید گلوتامین را به بدن برسانید تا به هر چه بهتر شدن آن کمک کند. در واقع گلوتامین در بدن ترشح می شود اما مقدار آن برای افرادی که ورزش می کنند یا فعالیت های سنگین انجام می دهند کم است. بنابراین باید به مقدار بیش تری مورد استفاده قرار گیرد. امروز هم با داروخانه آنلاین داروبیار در خدمت شما عزیزان هستیم با معرفی فرق گلوتامین با ال گلوتامین، پس با ما همراه باشید.

ال گلوتامین چیست؟

در واقع اول باید به این سوال پاسخ دهیم که گلوتامین چیست گلوتامین همان اسید آمینه است که در بدن توسط می‌ شود اما ال گلوتامین دقیقاً پودری است که به صورت مکمل حاوی گلوتامین به بدن می ‌رسد. گلوتامین نام خود آمینواسید و ال گلوتامین ، پودر این اسید آمینه می باشد. که به صورت پودر مکمل در بازار عرضه می شود.

بدن شما عزیزان هر چند مدت یکبار دچار افت گلوتامین شود هم چنین ورزش های سنگین می تواند به افت بیش تر آن کمک کند اما شما باید با مصرف مکمل گلوتامین میزان آن را در خون به حد ثابتی برسانید تا عملکرد و سوخت و ساز بدن را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. البته که گلوتامین دارای خواص و ویژگی های بسیار زیادی است که در ادامه به آن ها نیز اشاره خواهیم نمود اما اکنون دیگر شما فرق گلوتامین و ال گلوتامین را می دانید.

محبوب ترین محصولات گلوتامین در داروخانه آنلاین داروبیار

فواید مصرف ال گلوتامین برای بدن چیست؟

فواید مصرف ال گلوتامین برای بدن چیست؟

هر ماده و اسید امینه ای که بدن نیاز داشته باشد قطعاً دارای خواص و فواید بسیار زیادی است بنابراین ال گلوتامین هم که در واقع همان گلوتامین در بدن محسوب می شود از این دسته مستثنا نیست. به همین خاطر ما سعی کردیم تمام ویژگی ها و تاثیرات ال گلوتامین را در بدن بررسی کنیم تا شما هم برای مصرف آن اقدام کنید. موارد زیر همگی ویژگی های استفاده از پودر یا مکمل ال گلوتامین می باشد:

  • تداوم عضلات و ماهیچه ها و قدرت بخشی به آن ها
  • با مصرف گلوتامین می توانید سیستم ایمنی بدن را تقویت نمایید.
  • یکی دیگر از فواید مصرف ال گلوتامین میتواند تاثیر مثبت بر واکنش های دستگاه گوارش باشد.
  • جلوگیری از تحلیل پروتئین موج ها به وسیله ال گلوتامین امکان پذیر است.
  • ال گلوتامین می تواند مانع ضعف و لرزش عضلات بعد از ورزش شود.
بیشتر بخوانید:  مکمل کراتین از چه چیزی ساخته می‌شود؟

نحوه مصرف ال گلوتامین

همه مکمل هایی که در طول زمان مورد استفاده قرار می گیرند دارای نحوه مصرف و شیوه خاصی از استفاده هستند زیرا زیاده روی در هر یک از آن ها می تواند به بدن آسیب برساند. بنابراین تنها توصیه ای که در این زمینه می توانیم به شما عزیزان کنیم این است که برای مصرف ال گلوتامین حتماً به پزشک و متخصص تغذیه و یا مربی ورزشی خود مراجعه کنید تا در صورت لزوم برای شما تجویز کند. اما به طور معمول مصرف ال گلوتامین به صورت سه بار در روز و به میزان ۵۰۰ میلی گرم می باشد. افراد عادی می توانند از این ال گلوتامین روزی پنج گرم استفاده کنند اما افرادی که ورزشکار هستند بهتر است روزی ۵ الی ۱۵ گرم از آن را مورد استفاده قرار دهند. نحوه مصرف آن هم به صورت حل کردن پودر در آب یا آبمیوه می باشد.

چه موادی حاوی ال گلوتامین یا همان گلوتامین می باشند؟

چه موادی حاوی ال گلوتامین یا همان گلوتامین می باشند؟

اگر شما هم در فکر مصرف گلوتامین برای تامین نیاز بدن خود هستید توصیه ما این است که همه منابع آن را بشناسید تا برنامه دقیقی برای رژیم غذایی خود داشته باشید. در این صورت رژیم غذایی شما حاوی تمامی مواد مفید برای بدن است از جمله گلوتامین که نباید از آن غافل شد. از جمله موادی که حاوی گلوتامین می باشند می توان به برنج سفید و شیر و ذرت و گوشت گاو و تخم مرغ و توفو اشاره نمود. اما ممکن است شما عزیزان هم روزانه موفق به مصرف همه این موارد نباشید. بنابراین می توانید در صورت لزوم از ال گلوتامین استفاده نمایید. توجه داشته باشید که ال گلوتامین در داروخانه ها و تمامی مراکزی که مکمل های بدنسازی می فروشند، قابل خریداری می باشد. از این رو می ‌توان گفت دسترسی به ال گلوتامین بسیار ساده و آسان است.