قرص ویتامین ث او پی دی فارما با چه مواردی تداخل دارد؟

قرص ویتامین ث او پی دی فارما با چه مواردی تداخل دارد؟  با داروبیار همراه باشید حتماً می‌ دانید که قرص ویتامین ث برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین عضله و غضروف سازی و زیبایی پوست استفاده می شود. همه افراد در هر سنین و هر جنسیتی می توانند از قرص های ویتامین ث استفاده کنند و تاثیر گذاری آن را به وضوح ببینند زیرا نتیجه مصرف قرص ویتامین ث بسیار فوق العاده است. اما شما عزیزان باید توجه داشته باشید که هنگام مصرف قرص ویتامین ث او پی دی فارما دارو و یا موادی که با آن تداخل دارند را مصرف نکنید زیرا همین موضوع می ‌تواند در جذب و تاثیر گذاری و در نهایت در نتیجه این قرص بر بدن تاثیر بگذارد. به همین منظور باید به ساختار این قرص بپردازیم تا اطلاعات کامل درباره آن را به دست آورید و تداخل دارویی را تا حد امکان رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاید.

 

تداخل قرص ویتامین ث با دیگر دارو ها

 

قرص ویتامین ث در واقع یک نوع قرص محلول در آب است بنابراین زیاد شدن آن در بدن از طریق ادرار دفع می شود اما باید هنگام مصرف آن نهایت دقت را داشته باشید که با داروها و موادی که تداخل دارند استفاده نکنید زیرا ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و یا این که به شما آسیب برسد. مواردی که در زیر برای شما دسته بندی نموده ایم تداخل های دارویی با قرص ویتامین ث او پی دی فارما است:

 

  •         بهتر از داروهای آلومینیوم دار همراه با قرص ویتامین ث استفاده نشود.
  •         بهتر است تا می توانید از قرص هایی که استروژن دارند همراه با ویتامین ث استفاده نکنید.
  •         برخی دارو های شیمی درمانی با ویتامین ث تداخل دارند.
  •         ویتامین ث با استاتین و نیاسین و وارفارین نیز تداخل دارند.
بیشتر بخوانید:  فواید شربت ایمنوس ویتابیوتکس

با توجه به چنین مواردی به راحتی می توان داروهایی که مصرف می کنید را کنترل کنید تا مشکلی برای مصرف ویتامین ث به وجود نیاید.

 

تداخل دارویی با قرص ویتامین ث او پی دی فارما

 

زمانی که گفته می شود  بهتر است از دارو های آلومینیوم دار همراه با قرص ویتامین ث استفاده نشود به این خاطر است که قرص ویتامین ث می ‌تواند باعث جذب آلومینیوم بیش تر شود همین موضوع می‌ تواند برای افرادی که دچار عارضه سنگ کلیه هستند خطرناک باشد. اگر خانم هایی که برای پیشگیری از بارداری از قرص های استروژن دار استفاده می کنند می خواهند قرص ویتامین ث هم استفاده کنند باید حسابی دقت کنند زیرا این نوع ویتامین با چنین داروهایی که استروژن را در بدن زیاد می کنند و یا جایگزین آن می کنند تداخل دارد. با چنین جزئیاتی می ‌توان به ساختار دارو ها و تداخل آن ها با یکدیگر اطلاعات کاملی به دست آورد و مانع از بروز عوارض و مشکلات خطرناک شد.

 

چرا داروهای شیمی درمانی با ویتامین ث تداخل دارند

 

برخی پزشکان معتقدند که مصرف داروهای شیمی درمانی که برای بدن هم عوارض به خصوصی دارند ممکن است با مصرف قرص ویتامین ث او پی دی فارما تداخل داشته باشند، زیرا این نوع ویتامین می تواند باعث کاهش تاثیر گذاری برخی دارو های شیمی درمانی شود و یا آن ها را بی اثر کند که مصرف آن ها با هم توصیه نمی شود. هم چنین باید بدانید که مصرف هم زمان نیاسین و استاتین همراه با قرص ویتامین ث او پی دی فارما می تواند کلسترول خون را بالا ببرد که قطعا خطرناک خواهد بود. یکی دیگر از مهم ترین تداخل های دارویی قرص ویتامین ث، همراه با وارفارین است که این ویتامین می تواند تاثیر گذاری وارفارین را که یک داروی ضد انعقاد خون است را کاهش دهد که این موضوع در پزشکی می تواند خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید:  زینک یا روی و نقش آن در سلامتی انسان

 

عوارض قرص ویتامین ث او پی دی فارما

 

قرص ویتامین ث او پی دی فارما سرشار از فواید و مزایا برای بدن است که همواره پزشکان به مصرف آن اشاره دارند اما در کنار همه این خواص و فواید ممکن است برای افرادی عوارضی هم در پی داشته باشد. در برخی افراد مصرف قرص ویتامین ث ممکن است باعث ه ایجاد سرگیجه و حالت تهوع شود اما بهتر است بدانید که این عوارض بسیار کوتاه مدت و قابل تحمل هستند و هنوز گزارشی مبنی بر عوارض سنگین و خطرناک قرص ویتامین ث او پی دی فارما گزارش نشده است.