کمبود ویتامین ث در بدن باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

کمبود ویتامین ث در بدن باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟ با یک آزمایش خون می توانید متوجه شوید که میزان ویتامین c بدن شما چه اندازه است و در صورت کمبود ویتامین ث باید مقدار زیادی از مواد غذایی و خوراکی مثل میوه ها و سبزیجاتی که حاوی ویتامین ث هستند استفاده کنید و در صورت کمبود مفرط ویتامین ث بهتر است از قرص آن استفاده کنید. اکنون می خواهیم به مشکلاتی بپردازیم که ممکن است با نبود ویتامین ث در بدن ایجاد شود. یکی از واضح ‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش آید این است که با کوچک ترین سرما دچار بیماری شوید. در حقیقت بدن انسان در صورت کمبود ویتامین c دیگر نمی تواند سیستم ایمنی بدن را قوی کند در این صورت ویروس ‌ها و میکروب‌ ها به سرعت وارد بدن می ‌شوند و شما را بیمار می کنند. برای اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان این مطلب  داروبیار  را همراهی کنید.

 

کمبود ویتامین ث و مشکلات آن برای بدن

 

در زمان ها و شرایط مختلف بدن افراد دچار تغییراتی می‌ شود گاهی ممکن است بدن شما دچار کمبود ویتامین ث شود که باید به سرعت جبران شود. اما باید بدانید که نبود این ویتامین باعث چه مشکلاتی در بدن می شود تا متوجه وجود حیاتی آن شوید. یکی از مشکلاتی که با کمبود ویتامین ث در بدن ایجاد می شود تاثیر مستقیم بر روی پوست است یعنی شما پس از مدتی احساس می کنید که پوست تان خشک و انعطاف ناپذیر شده است حتی ممکن است دچار پوسته‌ ریزی هم شود. در واقع تمام بدن به ویتامین ث نیاز دارد اما نبود ویتامین ث در بعضی بخش ها به صورت ملموس نشان داده خواهد شد همان طور که در بند قبل هم گفته شد کمبود این ویتامین بر سیستم ایمنی هم تاثیر می گذارد، به خصوص اکنون که جهان با بیماری کرونا درگیر است.

بیشتر بخوانید:  گریپ فروت و تداخلات دارویی

 

کمبود ویتامین c بدن را چگونه جبران کنیم؟

 

 

حتماً شما هم با دیدن نشانه هایی مثل خشکی پوست و بیمار شدن های مداوم فهمیده اید که بدن تان دچار کمبود ویتامین ث شده است بنابراین بهتر است برای از بین بردن این کمبود اقدامی انجام دهید. به همین منظور ما مواردی را تحت عنوان زیر دسته بندی نمودیم تا بتوانید به راحتی این کمبود را جبران کنید و زندگی سالم تری را تجربه نمایید:

  •         یکی از مهم ترین راه های جبران ویتامین c بدن مصرف قرص ویتامین ث است
  •         بهتر است از میوه های تازه مثل کیوی و پرتقال و خیار و غیره استفاده کنید
  •         حتماً از سبزیجات تازه و تمیز در کنار غذا استفاده کنید
  •         می توانید از سالاد در کنار غذا استفاده کنید
  •         انواع روغن های مفید در بازار وجود دارند که حاوی ویتامین ث هستند مثل روغن زیتون
  •         از گوشت مرغ و ماهی و گوسفند که حاوی ویتامین ث هستند استفاده کنید

خرید قرص ویتامین ث

 

اگر برای خرید قرص ویتامین ث به داروخانه های سراسر کشور مراجعه کنیم متوجه می شوید که از این نوع ویتامین انواع زیادی وجود دارد. یکی از انواع این نوع ویتامین قرص جوشان است که آن را می توان درون یک لیوان پر آب قرار داد و تا زمانی که کاملاً حل شود صبر کرد و بعد آن را میل نمود. البته که انواع قرص های جویدنی ویتامین ث در داروخانه ها موجود است که با توجه به برندی که دارند قیمت های متفاوتی نیز دارند. هم چنین می توانید ویتامین ث را به صورت آمپول هم خریداری و استفاده کنید که به صورت مستقیم وارد خون می شود و جذب بهتری نیز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  60 دقیقه ورزش هفتگی کلید دوری از کبد چرب

 

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین c

 

اکنون اگر می‌ خواهید کمبود ویتامین ث بدن خود را جبران کنید باید آن را در زمان مناسب استفاده کنید تا جذب و تاثیر گذاری آن چندین برابر شود. به همین منظور بهتر است ویتامین ث را زمانی استفاده کنید که بعد از آن چای میل نکنید به نظر می آید که بعد از ظهر پس از این که غذای ناهار حذف شده است بهترین زمان برای مصرف ویتامین ث است. هرچند اگر احساس می کنید که بهتر است زمان مصرف این ویتامین را پزشک تعیین کند توصیه می ‌کنیم حتماً با پزشک خود مشورت کنید. زیرا پزشک شما می تواند زد دوره مصرف را نیز برای تان مشخص کند.