مصرف چه ویتامین هایی به کاهش ریزش مو کمک می کند
مصرف چه ویتامین هایی به کاهش ریزش مو کمک می کند

متاسفانه خیلی از افراد این روز ها از ریزش موی خود گلایه می کنند. قطعا شما می دانید که نیمی از زیبایی صورت فرد به موی او تعلق می گیرد.  موی زیبا و آراسته در جذابیت فرد تاثیر خیلی زیادی دارد داروبیار امروز  به شما می گوییم که مصرف چه ویتامین هایی به کاهش ریزش مو کمک می کند. قبل از این که به سراغ ویتامین ها برویم باید خدمتتان عرض کنیم که ریزش مو عوامل زیادی دارد.  برخی افراد که قصد دارند وزن خود را کم کنند رژیم های غذایی سختی می گیرند که این رژیم غذایی موجب می شود که مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن قطع شود و فرد شاهد ریزش مو خود باشد. مصرف برخی دارو های خاص، استرس،  آلودگی  و ژنتیک از جمله عوامل موثر در ریزش مو هستند . اگر از ریزش موی خود خسته شده اید پروتئین مصرف کنید.  پروتئین نقش خیلی پر رنگی در سالم ماندن انسان و هم چنین سالم ماندن مو دارد. شما می توانید پروتئین را در لبنیاتی هم چون پنیر، شیر و ماست پیدا کنید. تخم مرغ،  لوبیا،  سویا، گوشت قرمز و غذا های دریایی حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند.  خیلی از افراد نیز گیاهخوار هستند و این افراد باید بیش تر از بقیه مراقب پروتین های دریافتی خود باشند. نان، کره بادام زمینی،  عدس،  آجیل،  کلم بروکلی و برنج قهوه ای گزینه های خیلی خوبی برای جذب پروتئین هستند.

مصرف  چه ویتامین هایی به کاهش ریزش مو کمک می کند
مصرف چه ویتامین هایی به کاهش ریزش مو کمک می کند

حواستان به آهن بدن خود باشد

آهن یک ماده معدنی ضروری است که به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت. کمبود آهن منجر به کم خونی می شود و همین کم خونی موجب ریزش مو می شود. زیرا خون به درستی در بدن جریان پیدا نمی کند و مواد مغذی نیز به فولیکول نمی رسد. شما می توانید آهن بدن خود را از طریق گوشت قرمز،  مرغ،  ماهی ، کلم بروکلی،  کلم و اسفناج تامین کنید.

بیشتر بخوانید:  عوامل مؤثر در پوکی استخوان

ویتامین سی مصرف کنید

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که ویتامین c دشمن سر سخت رادیکال های آزاد است. حال سوال این جا است که ربط این قضیه به مو چیست ؟ همان قدری که ویتامین c  دشمن رادیکال های آزاد است؛ رادیکال های آزاد نیز دشمن سلامت مو هستند.  زمانی که شما ویتامین c مصرف می کنید این رادیکال های آزاد را نابود می کنید و موی سالم تری خواهید داشت. اگر می خواهید این ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید باید به سراغ پرتقال،  کیوی، توت فرنگی ، گوجه فرنگی پخته شده،  کلم بروکلی و یا قرص های ویتامین c بروید.

با ویتامین A موهای خود را زیبا کنید

ویتامین A باعث رشد موهای از دست رفته می شود و یک درخشندگی و جلای منحصر به فردی به موی شما می بخشد.  ویتامین A حاوی مقداری اسید ریتونیک است و همین اسید موجب تقویت مو می شود. قطعا زمانی که حرف از ویتامین A به وسط می آید همه ی افراد به فکر هویج می افتند.  سبزیجات دیگری هم چون کاهو، کلم، اسفناج ، انواع فلفل،  انبه ، شیر و تخم مرغ حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند.

ویتامین B را جدی بگیرید

ویتامین B موجب پر پشت شدن مو می شوند.  قطعا می دانید که ویتامین B انواع و اقسام گوناگونی دارند که مهم ترین ویتامین در کم کردن سرعت ریزش مو ویتامین B5  است. ویتامین هایی هم چون ویتامین  B6 , B12  نیز برای کاهش سرعت ریزش مو معجزه می کنند. ویتامین B حاوی بیوتین است و این بیوتین موجب ساخت گلبول قرمز می شود.  ساخت گلبول قرمز باعث خون رسانی و گردش مواد مغذی می شود.

بیشتر بخوانید:  واکسن دوز بوستر چی بزنیم؟
مصرف  چه ویتامین هایی به کاهش ریزش مو کمک می کند
مصرف چه ویتامین هایی به کاهش ریزش مو کمک می کند

ویتامین E  مو را تقویت می کند

زمانی که یک مو ضعیف می  شود با کوچک ترین تکانی مو می ریزد ویتامین E موی ضعیف شده را تقویت می کند. این ویتامین را می توانید در بادام درختی،  اسفناج و دانه آفتابگردان پیدا کنید. اگر قصد دارید موی خود را محکم کنید نیز از ویتامین D استفاده کنید.  این ویتامین فولیکول های مو را تقویت می کند.  ماهی چرب،  نور خورشید و قارچ می توانند ویتامین دی بدن شما را تامین کنند.  اگر می خواهید به کاهش ریزش موی خود کمک کنید این ویتامین ها و مواد مغذی را در برنامه غذایی خود جای دهید .