ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سلامت پوست و مو کدامند؟
ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سلامت پوست و مو کدامند؟

 

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که دغدغه زیبایی پوست و موی خود را دارید. زیرا همان طور که می دانید سلامت پوست و مو باعث افزایش زیبایی افراد می شود. هرچه پوست سالم تر باشد قطعاً شفاف تر و بدون منافذ و یکدست و صاف خواهد بود. از آن گذشته هر چه مو سالم باشد موخوره و ریزش آن کم تر بوده و قطعاً حجم بیش تری در زیبایی را به دوش می کشد. بنابراین خانم ها و آقایان مدام به دنبال راه هایی برای تامین سلامت پوست و موی خود هستند. البته که ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی وجود دارند که باعث سلامت پوست و مو می شوند امروز هم ما در خدمت شما عزیزان هستیم تا به همه این موارد اشاره کنیم. پس توجه شما را به ادامه مطلب در صفحه داروبیار جلب می کنیم.

چه ویتامین هایی باعث سلامت پوست و مو می شوند؟

اگر تنها چند دقیقه زمان بگذارید و تحقیقی کوتاه بر روی ویتامین های تاثیر گذار بر روی پوست و مو انجام دهید متوجه خواهید شد که تعداد آن ها بسیار زیاد است. از این رو ما ضروری ترین و مهم ترین و تاثیر گذار ترین ویتامین ها را به شما معرفی می کنیم تا با مصرف آن ها سلامت پوست و موی خود را فراهم کنید. لطفاً به موارد زیر توجه نمایید:

ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سلامت پوست و مو کدامند؟
ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سلامت پوست و مو کدامند؟
  • یکی از مهم ترین ویتامین های تاثیر گذار بر روی پوست و مو ویتامین A است.
  • از تاثیر شگفت انگیز ویتامین D بر روی پوست و مو نمی‌ توان غافل شد.
  • قطعاً ویتامین های گروه B هم از آن دسته ویتامین های موثر در پوست و مو هستند.
  • از دیگر ویتامین های مورد نیاز پوست و مو می توان C و E را نام برد.
بیشتر بخوانید:  چگونه درد گردن را تسکین دهیم

هر چند که هر یک از این ویتامین هایی که نام بردیم باید به صورت کاملاً اصولی مصرف شود تا افزایش آنها در بدن مشکلی ایجاد نکند.

مواد معدنی ضروری برای پوست و مو

با توجه به ویتامین ‌هایی که برای تان نام بردیم مواد معدنی هم وجود دارند که می توانند تاثیر بسزایی در سلامت پوست و مو داشته باشند برای مثال آهن یکی از مواد معدنی است که می ‌توانند باعث استحکام ریشه مو ها و جلوگیری از ریزش آن ها و هم چنین سبب شفافیت و درخشندگی پوست می شود. سلنیوم از دیگر مواد معدنی که تاثیر مثبت آن بر روی رویش و ترمیم مو های آسیب دیده کاملا واضح است. حتی می تواند سلامت پوست را نیز به همراه داشته باشد. زینک و روی هم از جمله مواد معدنی به حساب می آیند که نه تنها سبب جلوگیری از ریزش مو و موخوره می ‌شوند بلکه جوان سازی و استحکام پوست را نیز در بر ندارد. همه مواد معدنی که خدمت تان گفتیم می ‌توانند زیبایی شما را با تضمین و سلامتی پوست و مو چندین برابر کنند.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی

اکثر مواد خوراکی شما عزیزان به صورت روزانه مصرف می کنید دارای ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند تاثیر مثبت و شگفت انگیزی بر روی پوست و مو داشته باشند. از میان این مواد غذایی می توان گوشت قرمز و مرغ و ماهی را نام برد که سرشار از آهن و زینک و همچنین ویتامین D و ویتامین های گروه B می باشند. سبزیجات هم یکی از غنی ترین منابع ویتامین های A و C و D و E هستند. به همین خاطر کارشناسان و متخصصین تغذیه مصرف این مواد غذایی را توصیه می کنند. البته که در مصرف مواد غذایی مضر هم باید توجه داشت زیرا می توانند تاثیرات سو بر زیبایی بگذارند یعنی سلامت پوست و مو را به خطر انداخته و آن ها را تخریب نمایند.

بیشتر بخوانید:  پیری پوست
ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سلامت پوست و مو کدامند؟
ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سلامت پوست و مو کدامند؟

داروها و قرص های حاوی ویتامین و مواد معدنی

در برخی موارد ممکن است افراد نتوانند به راحتی همه مواد غذایی و مورد نیاز بدن را تامین نمایند از این رو ویتامین ها نیز به صورت مرتب به بدن نمیرسند در چنین مواردی سلامت پوست و مو تهدید می شود. در چنین مواردی توصیه پزشکان پوست و مو و متخصصین این است که از دارو ها و مکمل ها و قرص های حاوی ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید. پس از آن می توانید تمام ویتامین های مورد نیاز بدن را به صورت منظم تامین نموده و سلامت پوست و موی خود را تضمین کنید. خوشبختانه در تمام داروخانه های سراسر کشور انواع قرص ها و داروهای حاوی ویتامین و مواد معدنی وجود دارند که برای خرید هر زمان که بخواهید می توانید مراجعه نموده و برای مصرف صحیح از پزشک متخصص مشورت بخواهید.