قرص امگازون چاق کننده است
کپسول امگازون برای چاقی یا لاغری؟

ازشگفت انگیزترین مزایای ماده مغذی امگازون، می توان به سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش التهابات بدن است. یکی از بهترین منابع برای تامین امگا۳ بدن، روغن ماهی است. اگر شما به هر دلیلی از ماهی استفاده نمی کنید یا به مقدار کم استفاده می کنید، می توانید با خوردن قرص امگا ۳ یا مکمل های آن مثل کپسول امگازون کمبود آن را در بدن خود جبران کنید.

در رابطه با مصرف کپسول امگازون سوالاتی همچون آیا کپسول امگازون مناسب برای چاقی است؟ قرص امگازون چاق کننده است؟ میزان مشخص مصرف کپسول امگازون برای چاقی چقدر است؟ چه مقدار از کپسول امگازون درماه باعث چاقی می شود؟ چرا کپسول امگازون چاق نمی کند؟ کپسول امگازون باعث کاهش وزن یا افزایش وزن؟مطرح می شود، با داروخانه آنلاین داروبیار همراه باشید در ادامه مقاله به آن میپردازیم.

مشخصات کپسول امگازون

کپسول امگازون حاوی روغن ماهی می باشد، این کپسول که منبعی سرشار از چربی های غیراشباع، امگا۳، EPA و DHA است، این چربی ها را به شکل آزاد، در اختیار بدن قرار می دهد که این جریان سبب بهبود هضم، جذب و اثربخشی این اسیدهای چرب بسیار مفید در بدن می شود.

امگا۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری و الزامی بدن است که در روغن ماهی به مقدار زیادی وجود دارد و کپسول امگازون حاوی اسیدهای چرب ضروری نیز است. اما بدن آدمی، توانایی سنتز آن را ندارد.

کپسول امگازون دارای پوشش ویژه ای است که سبب جلوگیری از احساس طعم و بوی ماهی می شود و به آسانی قابل استفاده است. این کپسول برای بهبود و درمان اختلالات قلبی، آسم، اگزما، آلزایمز و حفظ سلامت عمومی بدن بسیار موثر و مفید است‌.

مشخصات کپسول امگازون

ویژگی های وفواید کلی کپسول های امگازون

از جمله فواید کپسول امگازون برای مصارف روزانه به شرح زیر است:

  • کمک و تسریع کاهش وزن.
  • افزایش دادن باروری در مردان.
  • بهبود علائم آسم.
  • تقویت کردن سیستم ایمنی بدن.
  • مفید و موثر در بیماری های رینود، اگزما، پسوریازیس.
  • محافظت از سلول های مغز.
  • تاثیرگذار در کاهش قوه اداراک و دمانس.
  • تقویت و افزایش سلامت قلب و عروق.
  • بهبود عملکرد رشد مغز جنین در دوران بارداری.
  • تاثیرگذار و مفید در درمان افسردگی و سایر اختلالات نورولوژیک.
  • جلوگیری از آلزایمر و فراموشی و بهبود عملکرد ذهن.
  • کمک به درمان و بازسازی کردن غضروف ها و تقویت کردن مفاصل.
  • درمان و بهبود بالینی کولیت اولسراتیو.
  • رشد و تقویت پوست و مو و ناخن ها.

قرص امگازون چاق کننده است؟

چاقی و اضافه وزن در بدن در شرایطی در بدن رخ می دهد که میزان کالری دریافتی بدن فرد از راه خوردن و تغذیه از مواد غذایی بیشتر از میزان کالری باشد که به طور روزانه می سوزانید. امروزه استفاده از غذاهای چرب و ناسالم و پرکالری و همچنین نداشتن تحرک بدنی و فعالیت به اندازه لازم، از اصلی ترین و مهم ترین علت های تاثیرگذار در ایجاد اضافه وزن و چاقی است.

بیشتر بخوانید:  آیا شربت اشتها آور باریج چاق می کند؟

در رابطه با تاثیر قرص امگازون برای چاقی و اضافه وزن می توان گفت که بعید است که این ماده‌ مغذی وبسیار مفید بتواند در بدن افراد ایجاد چاقی و اضافه وزن کند. درواقع این جریان به طور کامل بالعکس می باشد چراکه کپسول امگازون سبب کاهش یافتن چربی های ناسالم و مضر در بدن می شود و به کنترل و تنظیم و مدیریت وزن نیز کمک می کند.

محققان طی برخی از آزمایشات بالینی به این نتیجه دست یافته اند که امگا۳ یا همان کپسول امگازون با مهارکردن تکثیر و بیشتر شدن سلول های چربی، سبب کاهش یافتن میزان ذخیره چربی در بدن می شود و از این طریق نیز ممکن است باعث کاهش وزن و درنتیجه لاغری نیز شود.

محققان طبق تحقیقات براین باورند که روغن ماهی عامل حرارت زایی را در بدن فرد تحریک می کند و این جریان سبب می شود که به طور روزانه کالری بیشتری در بدن سوزانده شود. ضمن این جریان، اسیدهای چرب موجود در کپسول امگازون به عنوان نوعی منبع انرژی می توانند مورداستفاده قرار بگیرند که دراین شرایط اثرات چربی سوزی در بدن آنها بالا رفته و افزایش پیدا می کند.

همچنین در برخی از مطالعات اخیر، به این نتیجه دست یافتند که نسبت دور کمر به لگن در کسانی که مبتلا به اضافه وزن بودند، با استفاده از روغن ماهی به میزان قابل ملاحظه ای کم و کاهش یافته است. یکی از اصلی ترین نشانه های سندرم متابولیک چاقی است که با استفاده از کپسول امگازون می توان آن را درمان و بهبود بخشید. پس می توان گفت که تاثیرات قرص امگازون بر چاقی نه تنها اشتباه است، بلکه حتی استفاده از این قرص در لاغری نیز موثر می باشد.

مصرف روغن ماهی یا مکمل امگازون که حاوی آن است، دربسیاری از افراد باعث کاهش اشتها وکاهش احساس گرسنگی می شود. بنابراین کپسول امگازون برای کسانی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند، احساس گرسنگی را کاهش داده و موثر است. بنابراین با توجه به توضیحاتی که داده شد، می توان به این نتیجه رسید که استفاده از کپسول امگازون هیچ تاثیری برچاقی فرد ندارد.

آیاکپسول امگازون باعث چاقی می شود؟

فواید کپسول های ژلاتینی امگازون

کپسول های ژلاتینی امگازون از پرطرفدارترین ومحبوب ترین مکمل های امگا۳ در ایران است و علت آن ترکیبات فوق العاده آن نسبت به کپسول های امگا۳ است.هر کپسول ژلاتینی امگازون ضمن روغن ماهی، دارای اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که تاثیر شگفت انگیزی در تقویت و رشد و بهبود عملکرد مغز دارد.

بیشتر بخوانید:  ویتامین های مورد نیاز بدنسازی

فواید کپسول امگازون برای سیستم قلبی وعروقی

کپسول امگازون مناسب برای مشکلات قلبی وعروقی است. از آنجایی که کپسول امگازون دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی است، این ویژگی در واقع نقش بازکنندگی عروق را در رگ های اطراف قلب برعهده دارد. چراکه آنتی اکسیدان ها باعث کاهش التهاب موجود در رگ ها و همچنین جلوگیری از انباشته شدن کلسترول در دیواره رگ ها و مسدود شدن آن ها می شود.

درنهایت پمپاژ طبیعی خود را به راحتی ادامه می دهد. استفاده از کپسول امگازون در سنین میانسالی، ازمبتلا شدن به بیماری های قلبی شایع در سنین بالا پیشگیری می کند که البته میبایست، برای طریقه مصرف کپسول امگازون برای افراد مسن با پزشک مشورت کرد.

فواید کپسول امگازون برای عملکردمغز وتمرکز

یکی ازمهم ترین واصلی ترین فوایدکپسول امگازون تاثیرآن برسلامت مغزاست،چراکه سلامت بدن انسان درگروی سلامت مغزاوست،اسیدهای چرب ضروری اصلی ترین سوخت مغزاست.امگا۳،ویتامینE و آنتی اکسیدان ها،اثرات حفاظت کننده ای درمغزدارد.

طبق تحقیقات به عمل آمده،استفاده ازکپسول های امگازون درسنین بالا دردرمان وبهبودآلزایمر وهمچنین جلوگیری ازپیشرفت وبدخیم شدن آن هاموثراست.کپسول امگازون مناسب برای تمرکزوسلامت مغزاست.

فوایدکپسول امگازون دربارداری

فواید کپسول امگازون برای مادران باردار بسیار فراوان است. امگازون و ویتامین E برای رشد بهتر مغز و اندام ها و همچنین هورمون های جنسی جنین بسیار تاثیرگذار است. علاوه براینکه کپسول امگازون مناسب برای زنان باردار است، کپسول امگازون مناسب برای دوران شیردهی نیز می باشد اما با این وجود میبایست برای طریقه مصرف کپسول امگازون برای زنان باردار و همچنین شیرده، باپزشک مشورت کرده و طبق دستور پزشک آن را مصرف کرد.

طریقه مصرف کپسول امگازون برای افراد بالای ۶سال

مصرف کپسول امگازون برای افراد بالای ۶ سال روزانه ۱ عدداست که ساده ترین راه برای مصرف کپسول امگازون،بعد از صرف غذا است.

فواید کپسول امگازون برای سیستم قلبی وعروقی

تاثیر مصرف کپسول امگازون بر هوش جنین در دوران بارداری چگونه است؟

شاید تا به حال با مواردی درباره تاثیر مثبت کپسول امگازون در بارداری برای جنین مواجه شده باشید. بدون شک تاثیر مفید مصرف کپسول امگازون در رشد جنین امری، غیرقابل انکار است. چراکه اسیدهای چرب امگا۳ جز مواد غذایی ضروری برای رشد وعملکرد بافت عصبی و شبکیه جنین است.

طبق تحقیقات افزایش استفاده از اسیدهای چرب امگا۳ و به دنبال آن DHA در رژیم غذایی مادران باردار دارای فواید زیادی می باشد. درواقع تاثیر مثبت مصرف کپسول امگازون در بارداری برای سلامت مادر بسیار زیاد است و نوزادانی که رژیم‌ غذایی شان شامل مقادیر بالای چربی های ضروری است، از نظر رشد و تکامل به نسبت دیگر نوزادان جلوتر هستند.

بیشتر بخوانید:  بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ث

عوارض کپسول امگازون برای کودکان

جذب و دریافت بیش از حد مجاز روغن ماهی به وسیله کودکان می تواند سبب بروز واکنش های آلرژیکی مانند خارش، خس خس یا سرفه خشک در کودکان شود و علاوه بر آن نیز ممکن است سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود.

عوارض کپسول امگازون دربارداری

با وجود اینکه روغن ماهی دارای فواید زیادی برای زنان باردار و همچنین جنین می باشد، اما محتوای جیوه ای که در آن وجود دارد، می تواندحافظه، مهارت ها و بینایی نوزاد، توانایی های شنوایی را تحت تاثیر گذاشته و به آن آسیب برساند. برای جلوگیری از عوارض کپسول امگازون در دوران شیردهی و بارداری نیز باید باپزشک مشورت کرد.

عوارض کپسول امگازون برای بیماران قلبی

طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات در سال های اخیر،تاثیر روغن ماهی برای بهبود و پیشگیری از آریتمی قلبی که امکان دارد به مرگ منجرشود، نشان دهنده این است که روغن ماهی در بعضی از موارد سبب تشدید آریتمی در افراد خواهد شد.

چنان چه دارای سابقه ناراحتی قلبی هستید و یا ناراحتی قلبی را تجربه کرده اید، پیش از استفاده از روغن ماهی، با پزشک متخصص قلب خود مشورت کنید. آریتمی قلبی معمولا هنگامی به وقوع می پیوندد که ایمپالس های الکتریکی قلب که ضربان قلب را کنترل و تنظیم می کنند، دچار اختلال شوند. قلب انسان از راه انقباض به این ایمپالس های الکتریکی واکنش هایی نشان می دهد.

انقباض دهلیز و بطن قلب سبب، پمپاژ و انتقال خون به دیگر نقاط مختلف بدن می شود. چنان چه انقباض دهلیز و بطن در وقت و زمان مناسبی رخ ندهد، قلب انسان در پمپاز صحیح خون ناتوان خواهد بود.