بازخورد درباره این کالا

کرم موضعی استئوفیکس باریج 30 گرمی

Barij Essence Osteofix Topical Cream 30g دسته بندی:
شناسه محصول: 21493686
4
از 12 رای
13 دیدگاه

ارسال کالا

ارسال با پست پیشتاز ----- ارسال در تهران بین 2 تا 3 روز کاری ----- ارسال شهرستان بین 3 تا 5 روز کاری

Free Shipping icon

فقط در صورتی که پلمپ کالا باز نشده باشد، امکان برگشت کالا با دلیل "انصراف از خرید" مورد قبول است.

ناموجود

ناموجود

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از طریق لیست بالای برگه، از کالاهای مشابه این کالا دیدن نمایید.

نقد و بررسی کرم موضعی استئوفیکس باریج 30 گرمی

کرم موضعی استئوفیکس باریج اسانس از ترکیب اسانس لاواند (اسطوخودوس)، اسانس اکالیپتوس، اسانس اکلیل کوهی (رزماری) و اسانس نعنا فلفلی و روغن شتر مرغ تهیه شده است و برای افرادی که از دردهای اسکلتی عضلانی رنج می‌برند مناسب بوده و به عنوان ضد درد، مسکن دردهاي عضلاني و اسکلتي و ضد التهاب عمل می نماید.

کرم موضعی استئوفیکس باریج

در طب ایرانی سابقه استفاده از گیاه لاواند براي درمان بيماري‌هاي مختلف وجود دارد. براي ارزيابي اثرات ضددرد و ضدالتهابي لاواند، عصاره هيدروالکلي، ترکيب پلي‌فنولي و اسانس لاواند تهيه و از تست‌هاي ايجاد درد القا شده بوسيله فرمالين و اسيد استيک براي بررسي اثر ضددرد آن­ها در موش و از تست کاراژينان براي بررسي اثر ضدالتهابي آن­ها در رت استفاده شد. نتايج اين مطالعه استفاده سنتي از لاواند براي درمان بيماري‌هاي دردناک و التهابي را تایيد کرده و مطالعات بيشتر براي تعيين اجزای شيميايي فعال را پيشنهاد مي‌نمايد.

اوستئوآرتریت شایع­ترین بیماری مزمن مفصلی است که افراد میانسال و مسن را گرفتار می­کند. در یک کارآزمایی بالینی تصادفی یک­سو بی­خبر روی 90 بیمار مبتلا به اوستئوآرتریت زانو، بیماران در 3 گروه آروماتراپی ماساژ با اسانس لاواند، دارونما (ماساژ با روغن بادام) و کنترل (بدون ماساژ) ابتدا، بلافاصله بعد از شروع مداخله، 1 هفته و 4 هفته بعد از مداخله از نظر درد با استفاده ازVAS بررسی شدند. در گروه آروماتراپی ماساژ، بیماران در یک اتاق آرام و در یک زمان ثابت روزانه به مدت 20 دقیقه با ترکیب آروماتراپی ماساژ لاواند 3 درصد در حالت نشسته روی صندلی زانوهای خود را ماساژ دادند. بر اساس نتایج این بررسی، شدت درد بیماران گروه آروماتراپی ماساژ با اسانس لاواند 3 درصد بلافاصله و 1 هفته بعد از شروع مداخله در مقایسه با شروع مطالعه و گروه کنترل بطور قابل توجهی متفاوت بود (p<0.001). با اینحال 4 هفته بعد از مداخله تفاوت معنی داری بین گروه­ها از نظر VAS مشاهده نشد (p=0.67). محققین نتیجه گرفتند آروماتراپی ماساژ با لاواند در برطرف کردن درد بیماران مبتلا به اوستئوآرتریت زانو موثر است.

درد شایع­ترین مشکل بیماران همودیالیزی است، بویژه دردهای عضلانی اسکلتی اندام تحتانی که معمولا بطور کامل درمان نمی­شود و بر کیفیت زندگی آنان تاثیر سوء دارد. در یک کارآزمایی یک­سو بی­خبر ، 105 بیمار همودیالیزی بطور تصادفی به 3 گروه رزماری، منتول5 درصد و دارونما (پماد وازلین بهداشتی) تقسیم شدند و به مدت سه روز، روزی 3 بار فرآورده در اختیار خود را روی محل درد پاها بکار بردند و شدت درد را 4 ساعت بعد از استفاده صبح و بعداز ظهر گزارش نمودند. بر اساس نتایج این مطالعه نمره متوسط شدت درد قبل از مداخله در 3 گروه تفاوت معنی داری نداشت (p=0.83). اما بعد از مداخله تفاوت قابل توجهی مشاهده شد (p=0.001) همچنین تفاوت معنی داری در متوسط شدت درد قبل و بعد از استفاده از رزماری و منتول دیده شد (p<0.001) در حالی که در گروه دارونما اینگونه نبود (p=0.21). محققین نتیجه گرفتند استفاده از منتول و رزماری می­تواند شدت و فرکانس عود دردهای عضلانی اسکلتی را کاهش دهد و با توجه به نتایج این مطالعه هیچکدام بر دیگری برتری نداشتند.

در مطالعه دیگری اثر ضد درد گياه نعنا که در طب ایرانی از آن به عنوان مسکن ياد شده، به روش صفحه داغ در موش صحرايي نر مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج نشانگر آن بود که نعنا داراي اثر ضد درد است و شدت اثر با افزايش دوز افزايش مي‌يابد (p<0.05). اثرات ضد درد عرق نعنا از دوز 27 mg/kg شروع و در دوز 60 mg/kg به حداکثر رسيد. همچنين اثر ضد درد عرق نعنا نسبت به آسپيرين بيشتر بود

براي مقايسه اثرات تجويز اسانس رزماری در ادم پنجه پاي موش ناشي از کاراژينان و کوليت ناشي از تري نيتروبنزن سولفونيک اسيد، دو هفته قبل از آزمون موش‌هاي ICR از طريق يک رژيم غذايي استاندارد آزمايشگاهي اسانس رزماری را در 3 دوز (1250, 2500, 5000 ppm) دريافت نمودند. تغذيه با 5000 ppm اسانس رزماری ابتدا بعد از 2 ساعت وسعت ادم پنجه پا را افزايش داد اما بعد از 24 ساعت وسعت ادم را کاهش داد.

در in vitro اکالیپتوس در غلظت 37 µM/lit سنتز پروستاگلاندین را مهار می‌کند. در مدل‌های حیوانی اثرات ضدالتهابی و ضددرد اکالیپتوس نشان داده شده است. در بیماران مبتلا به درماتیت توام با خشکی و ترشح، اثر ضد‌ التهابی اکالیپتوس نشان داده شده است که به احتمال زیاد به علت مهار مارکرهای التهابی مانند TNF-alpha، آنزیم­های COX، 5-لیپواکسیژناز و لکوترین‌های دیگر می‌باشد و می‌توان از آن به عنوان جایگزین استروئیدهای موضعی استفاده کرد.

1و8-سينئول که مهم­ترین ترکیب اسانس اکالیپتوس می‌باشد، متابولیسم اسید آراشیدونیک و تولید سایتوکین‌ها را در مونوسیت‌های انسان سرکوب می‌کند. در بررسی اثرات ضدالتهابی 1و8-سينئول و مقایسه قدرت آن با پردنیزولون در مبتلایان به آسم برونشیال شدید وابسته به استروئید، کاهش مقدار روزانه پردنیزولون به میزان 38 درصد در گروه تحت درمان با 1و8-سينئول مشاهده شد (در مقایسه با 7 درصد در گروه دارونما).

اسانس اکالیپتوس در کاهش درد، تورم و  التهاب موثر است. در یک مطالعه به منظور بررسی اثر استنشاق اسانس اکالیپتوس بر پاسخ­های درد و التهاب بعد از جراحی جایگزینی کامل مفصل زانو، بیماران بصورت تصادفی به گروه اکالیپتوس یا کنترل( استنشاق روغن بادام) تقسیم شدند و اسانس اکالیپتوس یا روغن بادام را برای 30 دقیقه حرکت پاسیو پیوسته (CPM) در 3 روز متوالی استنشاق نمودند. قبل و بعد از مداخله نمره درد VAS، فشارخون، ضربان قلب، غلظت CRP و شمارش WBC اندازه­گیری شد. در گروه اکالیپتوس،  نمره درد VAS در این سه روز (p<0.001) و فشارخون سیستولی (p<0.05) و دیاستولی (p=0.03) در روز دوم به طور قابل توجهی کمتر از گروه روغن بادام بود اما ضربان قلب،  CRPو WBC در دوگروه تفاوت قابل توجهی نداشت. پژوهشگران نتیجه گرفتند استنشاق اسانس اکالیپتوس در کاهش درد و فشارخون بیماران متعاقب TKR موثر است و می­تواند یک اقدام برای کاهش درد بعد از TKR باشد. مکانیزم اثر استنشاق اسانس با جذب مولکول­های فرار اسانس توسط مخاط بینی آغاز می­شود سپس مولکول­های بو به سیگنال­های عصبی تبدیل می­شوند که به طرف پیاز بویایی و احتمالا قسمت­های دیگر سیستم لیمبیک حرکت می­کنند و با شبکه نوروسایکولوژیک واکنش نشان داده و اثرات مشخص فیزیولوژیک و سایکولوژیک ایجاد می­شود.

با توجه به اثرات مفید روغن شترمرغ در بهبود درد، از این روغن به عنوان یکی از مواد پایه کرم استئوفیکس باریج® استفاده شده­است. در یک کارآزمایی بالینی دوسو بی ­خبر کنترل شده با دارونما در افراد مبتلا به استئوآرتریت دست، اثرات روغن شترمرغ با دارونما (روغن کانولا) در سه حالت کاربرد موضعی، خوراکی و هر دو حالت (شکل موضعی و خوراکی) مقایسه شد. معیار مقایسه، میزان (نمره) درد در داوطلبان به مدت 8 هفته بود. نتایج این بررسی؛ کاهش تدریجی درد در بیماران استفاده کننده از روغن شترمرغ (در تمامی گروه­ها)  را نشان داد در حالی که نمرات درد بیماران استفاده کننده از دارونما در طول زمان در نوسان بود، این نتایج نشان می­دهد که روغن شتر مرغ می­تواند در مدیریت درد افراد مبتلا به استئوآرتریت مفید باشد و لازم است از قبل به بیماران یادآوری شود که ممکن است بهبود، برای 3 هفته اول درمان مشاهده نشود.

آثار فارماکولوژیک:

با مقدار توصيه شده و نحوه مصرف مناسب، عارضه‌اي مشاهده نشده است. با اين‌حال احتمال بروز واکنش‌هاي حساسيت پوستي خفیف تا متوسط مانند سوزش و قرمز شدن پوست، در افراد مستعد وجود دارد. در اين صورت بهتر است مصرف دارو متوقف و با پزشک مشورت شود.

اجزا فرآورده:

اسانس لاواند (Lavandula angustifolia)

اسطوخودوس اسطوخودوس

نام Lavandula ، از کلمه لاتین Lavare که به معنای شستن و پاک کردن می باشد، منشاء گرفته است و دلیل این نامگذاری این بوده که از گونه های مختلف این گیاه از قدیم الایام برای نظافت و معطر ساختن در حمامها یا در آرایشگاهها استفاده می نموده اند و از گذشته به عنوان یک پاک کننده پوست مورد توجه بوده و برای تمیز نمودن زخمها و جراحات از آن استفاده می شده است.
تحقیقاتی که در مورد این گیاه صورت گرفته نشان داده است که اسانس اسطوخودوس با انجام ماساژ برروی پوست به سرعت جذب گردیده و اثرات مفید خود را برروی پوست به جا می گذارد. این گیاه اثر ضد درد و ضد عفونی کننده و التیام دهنده دارد. همچنین میزان گردش خون در پوست را افزایش داده و باعث ایجاد شادابی و حالت صورتی رنگ پوست می گردد. عصاره این گیاه حالت تورم و التهاب پوستی را کاهش داده و سبب می شود که پوست حالت سالم و عادی خود را باز یابد


اسانس اکالیپتوس  (Eucalyptus spp)

Eucalyptus Eucalyptus spp
اسانس اکلیل کوهی (Rosmarinus officinalis)

رزماری

نام قدیمی لاتین آن شبنم دریاست و در فارسی به آن اکلیل کوهی میگویند.پرورش دهندگان عمده این گیاه را در دنیا :کشورهای شمال آفریقا خصوصا مراکش ، تونس وکشورهای جنوب اروپا :اسپانیا ،فرانسه ایتالیا ،یوگوسلاوی و آمریکا تشکیل میدهند.مصرف آن هم بصورت خوراکی در صنایع غذایی و دارویی وهم بصورت موضعی در فرآورده های آرایشی- بهداشتی است.این گیاه بیش از صدها سال است که در مراقبت از پوست و مو استفاده میشودو به داشتن اثرات فوق العاده در ایجاد جوانی مشهور است.همچنین بعلت آثار ضد میکروبی و ضد التهاب و آنتی اکسیدانی خود در تامین سلامت موها و جلوگیری از ریزش آنها تاثیر بسزایی دارد.

نعنا فلفلي (Mentha piperita)

نعناع فلفلی

به عنوان ماده معطرو ضد درد و ضد عفونی کننده از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته است. در فراورده های آرایشی بهداشتی به عنوان معطر کننده استفاده می شود. این عصاره بر روی پوست اثر کرده و رگهای خونی سطحی را گشاد نموده و یک حالت سردی خوشایندی بر روی پوست ایجاد می کند. در درمان و تسکین خارش اثر بسیار خوبی دارد.

روغن شترمرغ (Ostrich oil)

Image result for روغن شترمرغ (Ostrich oil)

با توجه به اثرات مفید روغن شترمرغ در بهبود درد، از این روغن به عنوان یکی از مواد پایه کرم استئوفیکس باریج® استفاده شده­است.

استاندارد شده:

بر اساس وجود حداقل 1/0 درصد منتول و 2/1 درصد 1و 8-سينئول در فرآورده

موارد مصرف:

ضد التهاب و مسکن دردهاي عضلاني و اسکلتي

موارد منع مصرف:

وجود حساسيت شديد نسبت به اجزای فرآورده

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

مصرف این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی مجاز است( 11و12). با این حال بهتر است از مصرف هر نوع دارویی در 3 ماهه اول بارداری اجتناب شود.

عوارض جانبي:

با مقدار توصيه شده و نحوه مصرف مناسب، عارضه‌اي مشاهده نشده است. با اين‌حال احتمال بروز واکنش‌هاي حساسيت پوستي خفیف تا متوسط مانند سوزش و قرمز شدن پوست، در افراد مستعد وجود دارد. در اين صورت بهتر است مصرف دارو متوقف و با پزشک مشورت شود.

نکات قابل توصيه:

  • قبل از استفاده ، ابتدا مقدار کمي از کرم را در ناحيه داخلي ساعد نزديک مچ دست بماليد. در صورتي که پس از 12 الی 24 ساعت علائم حساسيت پوستي مانند قرمزي، سوزش، خارش يا بثورات جلدي پديدار نشد مي‌توانيد مصرف فرآورده را براي مدت توصيه شده آغاز نماييد.
  • بهتر است به هنگام استفاده از فرآورده از دستکش­های پلاستیکی یک بار مصرف استفاده شود.
  • مراقب باشيد پس از استفاده از کرم دست­هايتان با چشم يا ساير غشاهاي مخاطي تماس پيدا نکند.
  • پس از مصرف کرم، از گرم کردن ناحيه و انجام حرکات ورزشي اجتناب نماييد.
  • بهتر است مصرف فرآورده همزمان با هنگام خواب نباشد.

شما هم درباره این کالا پرسش ثبت کنید

امتیاز کاربران به: کرم موضعی استئوفیکس باریج 30 گرمی | (13 نفر )

4.25
از 5
از مجموع 13 امتیاز
نظر خود را در مورد این محصول بیان کنید.
چهارشنبه 10 خرداد 1402 ناسناس ۳
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

هم خیلی خوشگل و با کیفییته هم زود جذب پوست میشه با اینکه بافت وازلینی داره انگار ولی چرب نیست،خوش بو،خیلی کوچولوئه و برای تو کیف مناسبه،شما کرم ایرانی میخری روت نمیشه تو جمع استفاده کنی بس کاسه و پوکه بی کیفییتی دارن ولی اینا نه هم ارزونه هم با کیفییت،تا الکی گرون نشده بخرید

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
چهارشنبه 3 خرداد 1402 تفشین
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

یه مدل دیگه سفارش داده بودم یه چیز دیگه فرستادن

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
شنبه 23 اردیبهشت 1402 بهناز
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

ارزان و بصرفه

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 آریوس
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

خوش بو

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
شنبه 16 اردیبهشت 1402 شیدا
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

آبرسان خوبیه با اینکه کوچیکه ولی خب ۵ تاست و اینقدر خوبه که تاثیرشو رو پوستتون حس میکنید

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
شنبه 16 اردیبهشت 1402 Mmmmmm
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

تعداد بالا قیمت پایین و به صرفه

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
چهارشنبه 30 فروردین 1402 Javad
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

خیلی عالی و شیک بود.

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
سه‌شنبه 29 فروردین 1402 ارشیلا
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

براي توي كيف مناسب هست . آبرسان هست ، چرب نيست . بوش متوسط رو به خوب هست .

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
سه‌شنبه 15 فروردین 1402 vexill
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

خوبه فقط درشون بد قلقه

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
پنج‌شنبه 10 فروردین 1402 msalar
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

خیلی کیوت و نازن

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
پنج‌شنبه 3 فروردین 1402 دینا
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

بیخود ! اصلا خوب نبود

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
سه‌شنبه 1 فروردین 1402 غزاله
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

خوبه و بانمکه،من ۲بسته دیگه سفارش دادم

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
دوشنبه 29 اسفند 1401 صبا جون
خرید این محصول را توصیه می‌کنم

خیلی حجمش کمه

آیا این دیدگاه مفید بود؟
0
0
مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0
سبد خرید خالی است.