کمبود ویتامین C
اولین علامت کمبود ویتامین سی

 لازم به ذکر است که ویتامین c یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن است که کمبود آن موجب بیماری ها و مشکلات زیادی می شود. ما در سایت داروبیار امروز قرار است که درباره اولین علامت کمبود ویتامین C با یک دیگر صحبت کنیم پس اگر شما نیز مایل هستید که بیش تر در این باره بدانید با ما همراه باشید.  یکی از علائم کمبود ویتامین سی در بدن ناهمواری پوست است. باید خدمتتان عرض کنیم که کلاژن یکی از مهم ترین پروتئین های بدن است که داخل مو ، پوست، استخوان و هم جنین مفصل به مقدار زیادی پیدا می شود و یکی از کار های ویتامین سی نیز تولید کلاژن است و چنان چه ویتامین سی بدن کم شود مقدار کلاژن نیز کاهش می یابد در نتیجه فرد یک پوست خشک و آسیب دیده دارد. اگر ویتامین سی بدن کم شود ممکن است فرد به کراتوزیس پیلاریس مبتلا می شود . این بیماری نتیجه سه تا پنج ماه کمبود ویتامین سی است.  اگر به تازگی آکنه هایی پشت ران ، بازو و باسن خود مشاهده می کنید  نیز مصرف این ویتامین را جدی بگیرید.

برای خرید انواع ویتامین سی در داروخانه آنلاین داروبیار کلیک کنید.

علائم کمبود ویتامین سی

پیچش مو از دیگر علائم کمبود ویتامین سی است

شایان ذکر است که کمبود ویتامین سی باعث می شود که نوعی پروتئین که در مو وجود دارد به درستی ساخته نشود و همین امر موجب خمیدگی و پیچش بیش از حد مو شود. البته ریزش مو نیز یکی از علائم کمبود این ویتامین است.  اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که دائم کبودی هایی در پوست خود می بینید و یادتان نمی آید که به جایی خورده باشید باید خدمتتان عرض کنیم که احتمالا کمبود ویتامین سی دارید. زیرا که کمبود ویتامین سی منجر به ضعیف شدن رگ ها می شود . در چنین مواقعی رگ پاره می شود و خون در زیر پوست فرد جمع می شود و ما شاهد کبودی بر روی پوست هستیم.

بیشتر بخوانید:  بهترین زمان مصرف ویتامین e

 کمبود ویتامین C

هر از چند گاهی ناخن های خود را چک کنید

بعد از این که مدتی ویتامین سی بدن به طور منظم تامین نشود و این ویتامین از یک حدی کم تر شود ناخن های فرد به مراتب نازک تر می شود و یک فرم شکننده می گیرند. اگر به ناخن های این افراد توجه کنید متوجه می شوید که ناخن این افراد شکل مقعر می گیرد.  به طور کلی کمبود ویتامین سی موجب ایجاد خطوط و لکه های قرمز زیر ناخن می شود.  مشکلات به همین جا ختم نمی شوند. یک نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با این ویتامین وجود دارد این است که مصرف آن موجب جذب آهن می شود پس کمبود آن منجر به کم خونی و یا همان آنمی می شود.

آیا شما نیز با جای زخم های خود مشکل دارید؟

خیلی از افراد از جای زخم خود گلایه می کنند و دائم از این شکایت می کنند که اگر خراشی روی پوستشان ایجاد شده می شود زمان خیلی زیادی طول می کشد تا زخم خوب شود. یکی دیگر از علائم کمبود ویتامین سی این است که زخم فرد در طولانی مدت خوب می شود.  ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن از علائم کمبود ویتامین سی است. قطعا می دانید که ویتامین سی یکی از عواملی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به عفونت های بدن اجازه ی پیش روی نمی دهد و با کمک نوتروفیل ها به جنگ عفونت ها و بیماری ها می روند. اگر چند وقتی است که احساس می کنید سیستم ایمنی ضعیفی دارید و فورا مریض می شوید مصرف ویتامین سی را جدی تر بگیرید.

بیشتر بخوانید:  ویتامین های مورد نیاز بدنسازی

 کمبود ویتامین C

ضعیف شدن استخوان از دیگر علائم کمبود ویتامین سی است

از آن جایی که ویتامین سی باعث تقویت استخوان می شود کمبود آن نیز موجب استخوان درد و درد های مفصلی می شود. از ام جایی که ویتامین سی در ساختن استخوان خیلی نقش پر رنگی دارد قطعا کمبود آن موجب پوسیدگی می شود.  اگر می خواهید با پوسیدگی دندان و استخوان درد مواجه نشوید ویتامین سی مصرف کنید.   خوشبختانه ویتامین سی از جمله ویتامین هایی است که در خوراکی ها و میوه های زیادی هم چون توت فرنگی،  کیوی، پرتقال ، بروکلی، فلفل دلمه ای و غیره پیدا می شود و شما حتی می توانید از مکمل و دارو نیز برای تامین این ویتامین سی استفاده کنید.