بهترین درمان آسم

بهترین درمان آسم یکی از بیماری هایی که در جهان وجود دارد و هنوز علت دقیق ابتلا به آن مشخص نشده است، آسم می باشد. آسم نوعی بیماری است که تنفس انسان را درگیر می کند. کسی که به آسم مبتلا شده نمی تواند به راحتی نفس بکشد و مدام احساس تنگی نفس دارد. چنین فردی احساس سنگینی در قفسه سینه حس می کند. در واقع مخاط در فرد مبتلا به آسم بیش از اندازه ترشح می شود و باعث ایجاد تنفس صدا دار خواهد شد. کیفیت خواب با بهبود تنفس همراه است، اما کسانی که بیماری آسم دارند از این کیفیت محروم هستند. در هر صورت برای رهایی از این وضعیت باید راه درمان را پیش گرفت. راه های درمانی مختلفی برای آسم وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. پس توجه شما را داروبیار به ادامه مطلب جلب می کند 

انواع درمان آسم

 

آسم یکی بیماری حساس است که خوشبختانه خیلی زود به وجود آن پی می برند، زیرا علائم آن کاملا آشکار است. اما ادامه زندگی با چنین بیماری بسیار سخت است به همین خاطر باید به فکر درمان آن بود. برای درمان بیماری آسم سه روش وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  •         درمان دارویی آسم
  •         درمان بیولوژیک
  •         درمان ایمونوتراپی آلرژن ها

درمان دارویی آسم همان طور که از نام آن مشخص است از طریق تجویز دارو توسط پزشک انجام می شود. این دارو ها می توانند علائم آسم را کاهش دهند و باعث شوند که فرد مبتلا به فعالیت های روزانه خود برسد. در واقع این دارو ها به عنوان کنترلگر بیماری عمل می کنند. درمان بیولوژیک در حقیقت با آنتی بادی کردن منوکلونال یا همان اومالیزوماب صورت می گیرد. در این روش که در کنار روش های درمانی دیگر انجام می شود علائم بیماری کم و از بستری شدن بیمار جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  آیا کپسول مفاصل پیاسیدین چاق کننده است

ایمونوتراپی آلرژن ها در درمان آسم

یکی دیگر از روش های درمان آسم تزریق ایمونوتراپی به آلرژن ها است. این روش برای آلرژی و علائم آسم فصلی بسیار مفید واقع می شود، اما ممکن است بر آسم های چندین ساله خیلی تاثیری نداشته باشد. در هر صورت این روش نیز می تواند از بستری شدن بیمار تا حدودی جلوگیری کند. هم چنین در مورد بیماری آسم باید این موضوع را بدانید که دارو درمانی به دو شکل عمل می کند: درمان کوتاه مدت و درمان بلند مدت. در درمان کوتاه مدت پس از چند روز استفاده از دارو ها به وضوح کاهش علائم بیماری مثل سرفه و تنگی نفس را خواهید دید. اما در درمان بلند مدت باید حدود چند هفته تا یک ماه به مصرف دارو ها ادامه دهید بعد به پزشک مراجعه کنید. پس از چند ماه نتایج حاصل از آن را خواهید دید.

روش های درمانی بیماری آسم

علاوه بر دارو درمانی و روش هایی که در پاراگراف قبل گفته شد روش های دیگری هم وجود دارند که ربطی به دارو ندارند بلکه مربوط به راه های پیش گیرانه هستند. در چنین روشی شما باید از ورود هر نوع محرک آسم جلوگیری کنید. به هیچ عنوان در محل های پر گرد و غبار قرار نگیرید و حد الامکان در ها و پنجره ها را ببندید. سعی کنید ورزش های سنگین انجام ندهید و مدام به فکر دویدن نباشید. حتما هوای اطراف را مرطوب نگه دارید و از قرار گرفتن در سرما پرهیز کنید زیرا تمام این عوامل به تشدیدو بازگشت علائم آسم کمک می کنند. تا می توانید از استنشاق گل ها دوری کنید زیرا ممکن است گرده گل ها وارد بینی شما شود و همین سبب سرفه و نفس تنگی می شود. با چنین مراقبت هایی می توان از این بیماری جلوگیری نمود.

بیشتر بخوانید:  کاربردهای مزوتراپی در پزشکی زیبایی

خرید دارو های درمان آسم

 

 

دارو های درمان بیماری آسم مختلف هستند و هر یک به صورت متفاوتی استفاده می شوند. برای مثال برخی دارو ها فقط به صورت تزریقی مورد استفاده قرار می گیرند. اما برخی دارو ها به صورت اسپری هستند و به صورت استنشاقی استفاده می شوند. البته که در میان این دارو ها قرص و کپسول هم وجود دارد. از آن گذشته دارو های گیاهی هم نقش مهمی در درمان آسم دارند. در هر صورت برای خرید هر یک از دارو های درمان آسم می توانید به صورت حضوری و یا آنلاین مراجعه کنید. خوشبختانه دارو های درمان آسم در داروخانه های سراسر کشور وجود دارند.