بهترین مکمل های عضله ساز برای اکتومورفی ها
بهترین مکمل های عضله ساز برای اکتومورفی ها

 

تیپ بدنی افراد با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد و به طور کلی به سه دسته اکتومورف، اندومورف و مزومورفی تقسیم بندی می شود. در ادامه با سایت داروبیار به کسب اطلاعات بیشتر بپردازیم

بدن های اکتومورفی بدن هایی لاغر هستند که با توجه به دریافت زیاد کالری و کربوهیدرات باز هم در افزایش چربی و عضله نتیجه ای دریافت نمی نمایند. این افراد به سختی وزن می گیرند و به راحتی وزن از دست می دهند. افرادی که دارای تیپ بدنی اکتومورف هستند معمولا به دنبال ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، ورزش های دویدنی می باشند.

البته لازم به ذکر است این افراد از بدن های سالم و قوی برخوردار بوده و به راحتی می توانندورزش های اتقامتی را انجام دهند.

از همین رو این افراد علاوه بر رژیم غذایی مناسب، ورزش های منظم باید مکمل های بدنسازی متناسب با تیپ بدنی خود را مصرف نمایند یا در مدت زمان کوتاه تری اندامی مناسب به دست آورند. در زیر مکمل هایی که برای بدن هایی با تیپ اکتومورف مناسب است معرفی می شود:

  1. مکمل های کربو پروتئین یا گینر

یکی از بهترین و ضروری ترین مکمل هایی که این افراد باید تهیه و مصرف نمایند مکمل گینر است. با توجه به این که متابولیم بدنی اکتومورفی ها بسیار بالاست، مکمل گینر که از پروتئین و کربوهیدرات ساخته شده می تواند کمک زیادی به وزن گیری این افراد داشته باشد.

به طور معمول مکمل های گینر به مکمل های افزایش وزن مشهور می باشد زیرا دارای مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات بوده و کالری زیادی را در هر وعدنه استفاده از مکمل گینر به بدن می رساند. مکمل های گینر حدود 60 تا 80 درصد کربوهیدارت و الباقی آن پروتئین، اسید های آمینه، چربی و شکر دارد. هر برند درصد ترکیب این مواد را متفاوت می نماید. به خاطر داشته باشید برند های اصلی از کربوهیدرات و پروتئین های با کیفیت در محصولات خود استفاده می نمایند.

بیشتر بخوانید:  آیا روزه باعث عضله سوزی می‌شود؟
بهترین مکمل های عضله ساز برای اکتومورفی ها
بهترین مکمل های عضله ساز برای اکتومورفی ها
  1. مکمل کراتین

این مکمل در عضلات به فسفو کراتین تبدیل شده و برای افزایش قدرت و توان اکتومورفی ها در تمرینات گزینه بسیار مناسبی می باشد. این مکمل می تواند در کوتاه مدت افزایش وزن مناسبی را به افراد اکتومورفی هدیه دهد.

مکمل کراتین باعث می شود آبی که در سلول های عضلانی وجود دارد افزایش یابد و در نتیجه باعث اضافه وزن و اضافه حجم خواهد شد.

  1. مکمل پروتئین وی

مکمل وی در انجام عملیات سنتز عضلات نقش مهمی را ایفا می نمایند و برای حفظ حجم عضلات در اکتومورفی ها بسیار مناسب می باشد. این مکمل سرشار از آمینو اسید ها و کالری می باشد. مکمل وی با داشتن آمینو اسید های پروتئین ساز و آمینو اسید های شاخه دار می توان عضله سازی را افزایش دهد.

مکمل پروتئین وی کنستانتره با توجه به این که پردازش کمتری بر روی آن شده است بهترین نوع مکمل پروتئین وی می باشد.

  1. مکمل BCAA

این مکمل از اسید امینه های شاخه دار تهیه شده است ( ولین، لوسین و ایزولوسین ). مکمل BCAA از تجزیه و سختن عضلات در حین ورزش جلوگیری کرده و به نوعی از حجم عضلات مراقبت می نماید. افراد اکتومورفی اگر در کنار مکمل BCAA از پروتئین و کربوهیدارت ها استفاده نمایند به راحتی وزن اضافه کرده و خوش اندام خواهند شد.

  1. مکمل گلوتامین

گلوتامین ماده ای است که به طور طبیعی در بدن افراد وجود دارد و باعث کم کردن استرس شده و اکتومورفی ها را زودتر به نتیجه می رساند.

بهترین مکمل های عضله ساز برای اکتومورفی ها
بهترین مکمل های عضله ساز برای اکتومورفی ها
  1. مکمل شیر و تخم مرغ

این مکمل همانطور که از نامش پیداست، از پروتئین تخم مرغ و شیر تهیه شده است. در این مکمل مقدار بسیار زیادی پروتئین و کازئین وجود داشته و کمک بسیار خوبی در افزایش وزن اکتومورفی ها می کند.

بیشتر بخوانید:  آیا قرص گارسینیا کامبوجیا واقعا لاغر میکند؟

رژیم غذایی مناسب برای تیپ بدنی اکتومورف

افرادی که دارای بدن های اکتومورفی هستند باید در طول روز از مواد غذایی که کربوهیدرات و پروتئین بیشتری دارد استفاده نمایند. مانند: برنج قهوه ای، نان، گوشت های مختلف، مواد نشاسته ای و شیک های پروتئینی. این افراد اگر از چربی های مناسب در وعده های غذایی خود استفاده نمایند می توانند هورمون های تستوسترون بدن خود را تقویت نمایند. این هورمون نقش بسیار مهمی در ساخت عضله دارد. بدن های اکتومورفی باید وعده های غذایی بیشتر داشته باشند و به مرور زمان مصرف شکر و قند را به حداقل برسانند.