inflammation of the brain
داروی ضد التهاب مغز

همان طور که می دانید دارو های ضد التهاب زیادی در بازار وجود دارند که برای قسمت های مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این داروها در واقع مختص به التهاب خاصی هستند. یعنی زمانی که التهاباتی در مغز ایجاد می ‌شود دارویی که برای رفع التهاب استفاده می شود با داروی ضد التهاب مفاصل متفاوت است. در هر صورت این انتخابات باید رفت شوند زیرا وجود آن ها قطعاً مضراتی به دنبال خواهد داشت. زمانی که از التهاب مغز صحبت می‌ شود منظور ایجاد عفونت و تورم در ناحیه مغز است. البته که ایجاد التهاب در مغز دلایل زیادی دارد و به دو صورت است که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود و همه اطلاعات لازم در مورد التهاب مغز را به شما خواهیم داد. پس لطفاً برای اطلاع از داروی التهاب مغز و یافتن پاسخ سوالات خود با داروبیار همراه باشید.

انواع التهاب مغزی

التهاب مغز در واقع به دو صورت ایجاد می شود. یکی اینکه عفونت در بدن به وجود می آید و از طریق خون عفونت و ویروس به مغز می رسد. در این صورت در مغز التهاب و تورم ایجاد می ‌شود و هم چنین ممکن است باعث درد و سوزش نیز شود. اما در حالت دوم التهاب مغز به طور مستقیم در مغز و نخاع عفونت ایجاد می شود. این تورم در مغز و نخاع به طور مستقیم سبب به تورم و درد خواهد شد. برای رفع این دو نوع التهاب مغزی پزشکان دارو هایی تجویز می کنند. زیرا عدم درمان التهاب مغز سبب ایجاد تشنج و حالت اغما و در نهایت مرگ می شود. بنابراین هر چه زود تر باید تشخیص داده شود و پس از آن به سرعت به درمان بیانجامد. برای اطلاع از علائم نشان دهنده التهاب مغز بند بعد را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:  آمپول ضد التهاب قوی

inflammation of the brain

علائم التهاب مغزی

ممکن است فردی دچار التهاب مغز و نخاع شده باشد اما خود از آن بی اطلاع باشد. به همین خاطر نمی توان انتظار داشت که قطعاً بلافاصله بعد از ابتلا از این بیماری مطلع شود. در واقع علائم التهاب مغز به شرح زیر می باشند:

  •         احساس گیجی و توهم و سرگیجه
  •         حالت تهوع و استفراغ پی در پی
  •         سردرد های مکرر و مداوم و شدید
  •         از دست دادن حس لامسه و خستگی و بی حالی
  •         ایجاد تشنج و تب و کاهش سطح حافظه
  •         بی خوابی و کاهش سطح هوشیاری
  •         خشک شدن گردن و از دست رفتن حس شنوایی

البته که هر یک از این علائم به تنهایی نشان دهنده التهاب مغز نیست و شما تنها با داشتن یکی از علائم نمی توانید اطمینان حاصل کنید که مغز شما دچار التهاب شده است. بنابراین تا زمانی که به پزشک مراجعه نکرده اید نگران نباشید. البته که التهاب مغز نیز مانند دیگر بیماری ها قابل درمان است.

داروی مناسب التهاب مغز

اگر افرادی که دچار التهاب مغزی هستند به پزشک مراجعه کنند و پزشک پس از آزمایشات و تحقیقات و معاینات متوجه التهاب مغز در آن ها شود. قطعاً داروهایی را برای جلوگیری و درمان این بیماری تجویز می‌ کند. اما باید توجه داشته باشید که این دارو ها باید دقیقا متناسب با دستور پزشک مصرف شوند. دارو هایی نظیر دیکلوفناک و استامینوفن و سلکسیب و ناپروکسن می توانند در کاهش درد و تب و در نهایت التهاب مغز تاثیر گذار باشند. هم چنین باید توجه داشته باشید که تمام دارو ها را در دوره و دوز مشخص استفاده کنید و از متوقف کردن مصرف دارو بپرهیزید. البته اگر درد شدیدی دارید باید مراقب باشید که دوز مصرف دارو را افزایش ندهید زیرا ممکن است عوارضی را برای شما به دنبال داشته باشد. قطعاً این داروها بسیار قوی عمل نموده و التهاب مغز را برطرف می کنند.

برای مشاهده انواع مکمل مغز و اعصاب کلیک کنید.

علت ابتلا به التهاب مغز چیست؟

اکیو شما هم کنجکاو به فهمیدن علل ابتلا به التهاب مغز هستید. در واقع التهاب مغز بر اثر تغییر فصل ممکن است ایجاد شود. با تغییر فصول تمام سلول های بدن انسان دچار تحول می شود و برای اینکه خود را با شرایط آب و هوای وصف دهند ممکن است دچار التهاب شوند. یکی دیگر از دلایل می ‌تواند مربوط به سن باشد معمولاً در کودکان خردسال و بزرگسالان به اصطلاح میانسال ممکن است التهاب مغزی به وجود بیاید. از مهم ‌ترین دلایلی می‌ تواند مربوط به واکسینه شدن در برابر بیماری ها باشد. یعنی اگر در برابر بیماری هایی مثل وبا و آبله و سرخک و دیگر بیماری ها واکسن نزده باشید ممکن است در آینده به التهاب مغزی دچار شوید. نیش برخی حشرات و پشه ها در مناطق مختلف ممکن است سبب ایجاد التهاب مغزی شوند.