انتخاب مکمل بدنسازی بر اساس فرم بدن
انتخاب مکمل بدنسازی بر اساس فرم بدن

با شنیدن ترکیب مکمل های ورزشی بدن ساز هایی که جثه و عضله های بزرگی دارند به ذهن ما می ایند در این میان باید متوجه بشیم که علاوه بر مکمل هایی که باعث رشد عضلات و افزایش ان ها میشوند چه نوع هستند؟برای چه افرادی مناسب هستند؟

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین پک های عضله ساز در تیپ های مختلف بدنی و بررسی تمام ابعاد مختلف بپردازیم. چنان چه شما نیز به دنبال یافتن اطلاعات کاملی درباره ی معرفی بهترین مکمل بدنسازی تیپ های مختلف بدنی هستید، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید.

ابتدا به سوال اصلی مکمل ورزشی چیست باید بپردازیم

یک مکمل ورزشی مواد ضروری بدن یک ورزشکار را تامین میکند این به این معنی نیست که فرد برنامه غذایی نادرستی داشته باشد، بلکه ینی در کنار برنامه غذایی سالم، مکمل هایی را مصرف کند تا تا برنامه غذایی اش کامل شود.

این مکمل های ورزشی به افزایش بافت عضلانی در بدن ورزشکار کمک میکند و حاوی ریز مغزی های مورد نیاز برای بدن ورزشکار است. حتما اگر قصد استفاده از این مکمل ها را دارید با مربیان متخصص مشورت کنید.

نوع فرم بدن اکتومورف (ectomorphy)

تیپ بدنی اکتومورف نوعی بدن است که بلند قد و لاغر بوده و شبیه به یک بازیکن ماراتن است. افرادی که دارای تیپ‌ های بدنی اکتومورف هستند، چارچوب ظریفی دارند و به سختی می ‌توانند توده ی خود را به دست آورند. آن ها معمولا متابولیسم سریعی دارند و شانه ها و باسن باریکی نسبت به قد دارند. ماهیچه و عضله کمتر دیده شده است در این نوع فرم بدنی داشتن بدن ورزیده کمی دشوار است؛ چراکه این نوع فرم بدنی نیازمند به چربی و فیبربه اندازه ی نیاز هستند. اساساً، چنان چه تیپ بدنی شبیه ویکرانت ماسی یا میتیلا پالکار دارید، اکتومورفیک هستید. برای تیپ بدنی اکتومورفیک، علاوه بر ورزش، باید رژیم غذایی را دنبال کنید و پس از مشورت با متخصص تغذیه، مکمل (های) پیشنهادی زیر را مصرف کنید.

در این نوع برای رسیدن به فرم بدنی ای که دارا هستند به اندامی عضلانی و ورزشی با چالش های بیشتر نسبت به دو نوع دیگر رو به رو هستند.توصیه میشود در کنار تغذیه ای که ورشکار دارد که باید حاوی کربوهیدرات های پیچیده باشند مانند نان قهوه ای و برنج قهوه ای مکمل های ورزشی نیز استفاده کنند مانند:

مکمل های مورد نیاز فرم بدن اکتومورف

رژیم غذایی

رژیم غذایی باید سرشار از کربوهیدرات و پروتئین همراه با وعده های غذایی مکرر در طول روز باشد. کالری بیش تری نسبت به کالری که می ‌سوزانید، دریافت کنید چرا که تمایل به از دست دادن عضله خیلی سریعی دارید. هدف تبدیل انرژی غذا به جرم است. بهتر است از کربوهیدرات‌ های پیچیده استفاده کنید که باعث می ‌شوند برای مدت طولانی‌ تری احساس سیری کنید. علاوه بر این به ورود پروتئین به ماهیچه ها برای کمک به رشد آن ها کمک می ‌کند. این رژیم می ‌توان شامل برنج قهوه ای و نان قهوه ای باشد.

مکمل

از آن جایی که اکتومورف ها می ‌توانند بسته بندی بر اساس اندازه را کاملاً چالش برانگیز بدانند، ممکن است استفاده از مکمل های بدنسازی همراه با یک رژیم غذایی سالم و کامل مفید باشد. مکمل‌ هایی مانند BCAA یا شیک‌ های پروتئینی می ‌توانند باعث تقویت بیش تر شما شوند.

بیشتر بخوانید:  10 روش تشخیص مکمل اصل از تقلبی

BCAA

شامل 3 اسید آمینه ی ضروری والین، لوسین و ایزولوسین در نسبت بهینه ی 2:1:1 است. 7 گرم BCAA را فراهم می ‌کند که به کاهش کاتابولیسم کمک می ‌کند و شما را برای یک جلسه ی تمرینی فشرده با انرژی نگه می ‌دارد. دارای یک ترکیب الکترولیت است که ماهیچه های شما را برای مدت طولانی تری هیدراته نگه می ‌دارد. این محصول دارای گلوتامین و سیترولین مالات است تا زمان ریکاوری عضلانی را به حداقل برساند و در طول جلسات تمرینی فشرده پرانرژی بماند.

 مکمل کربوهیدرات

این نوع مکمل ورزشی کمبود کالری موجود در بدن ورزشکار را جبران کرده و برای افزایش وزن ورزشکار استفاده میشود.

میزان مصرف این مکمل بر اساس وزن و تمرینات هر ورزشکار مشخص میشود.

جهت خرید مکمل کربوهیدرات وارد شوید

مکمل  گینر

این مکمل ورزشی جز دسته بندی مکمل هایی است که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات همراه با پروتئین است.این مکمل برای افزایش حجم عضلات ورزشکار مورد استفاده قرار میکیرد. جهت مشاهده محصولات مکمل گینر وارد شوید.

نوع فرم بدن اندومورف (endomorphy)

این نوع فرم بدنی دارای ماهیچه های خوبی هستند که بیشتر چربی به همراه آن ها دیده میشود،به سادگی امکان غضله سازی را دارند اما لاغر ماندن در اینو نوع فرم بدنی ممکن است مشکل باشد و چربی ها را در اطراف شکم خود نگه میدارند.

در این نوع فرم نباید کربوهیدرات مصرف شود وپروتئین کافی باید به بدن برسد،پس از مصرف موادی مانند برنج و نان سفید باید پرهیز کنند.در کنار تغذیه که قسمت مهمی برای ورزشکاران دارای این فرم بدنی است مکمل های ورزشی مورد نیاز نیز باید مصرف شوند.

افرادی که اندومورف هستند، قسمت میانی و باسن بزرگ تری دارند. آن ها چربی بیش تری را در سراسر بدن حمل می ‌کنند و تمایل دارند به سرعت آن را به دست آورند. آن ها به طور کلی متابولیسم کندی دارند و لاغر ماندن برایشان مشکل است. برای کمک به بدن برای از دست دادن چربی، بهتر است اندومورف ها تمرینات هوازی شدید خود را با تمرکز بر تمرینات اینتروال مانند HIIT افزایش دهند.

مکمل های مورد نیاز فرم بدن اندومورف

رژیم غذایی

اندومورف ها باید برنامه ی غذایی سخت تری نسبت به بقیه داشته باشند. برخلاف اکتومورف ها، آن هایی که دارای تیپ بدنی اندومورف هستند باید کربوهیدرات کم تری بخورند و پروتئین بیش تری دریافت کنند. آن ها باید از کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید پرهیز کنند و کربوهیدرات های پیچیده تر مصرف کنند.

مکمل پروتئین

این نوع مکمل پر مصرف ترین مکمل ورزشی است،ورزشکارانی که میخواهند عضله سازی کنند و حجم عضلات را افزایش دهند از این نوع مکمل استفاده میکنند.با مصرف این مکمل فرد احساس سیر بودن میکند و دیرتر گرسنه میشود.

این مکمل برای افرادی مناسب است که میخواهند چربی سوزی داشته باشند و قصد دارند وزن خود را کم کنند البته افراد دارای وزن کم نیز میتوانند از این نوع مکمل ورزشی استفاده کنند.این مکمل بعد تمرینات سنگین و برای ریکاوری کردن بدن نیز مصرف میشود.

مکمل پروتئین انواع مختلفی دارد:

مکمل پروتئین وی

از شناخته ترین مکمل های پروتئین است که برای عضله سازی و حجم اوردن استفاده میشود، مکمل پروتئین وی می باشد. علاوه بر چربی سوزی این مکمل باعث باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کبد در بدن میشود.

بیشتر بخوانید:  تفاوت گینر و وی چیست؟

به خصوص برای کسانی ساخته شده است که قصد دارند به سالم ترین راه ممکن به اهداف تناسب اندام خود برسند. این ترکیب ایده آلی از پروتئین هایی است که آهسته و سریع رها می ‌کنند تا سوخت ماهیچه های شما را برای مدت طولانی‌ تری تامین کند. علاوه بر این با BCAA و اسید گلوتامیک غنی شده است. ویتامین ها، مواد معدنی اضافه شده و پروتئین آب پنیر فوری هضم شده مزیت اضافی ایمنی بهتر و روده ی قوی تر را فراهم می ‌کند. این یک راه ساده و مقرون به صرفه برای افزایش مواد مغذی روزانه است و دارای فوایدی است چرا که سرشار از آنتی اکسیدان است، ایمنی را تقویت می ‌‍کند و رشد و ریکاوری عضلات را افزایش می ‌دهد.

وی کنستانتره، معمولا در هر ۱۰۰ گرم ، ۷۵ تا ۸۰ درصد پروتئین دارد و حاوی مقدار کمی چربی و کربوهیدرات است.

مکمل پروتئین وی

مکمل پروتئین ایزوله

این نوع مکمل ورزشی حاوی پروتئین برای بعد از تمرین های دشوار و ریکاور است.دارای امینو اسید های زود جذب است.

وی ایزوله است که در هر ۱۰۰ گرم، درصد بالاتری پروتئین دارد در مقایسه با وی کنسانتره مقدار چربی موجود در ان کمتر است.

دسته ی سوم نوع فرم بدن مزومورف (Mesomorphy)

با توجه به فرم های دسته بندی شده در بالا و تصویر موجود این نوع فرم بدنی را میتوان گفت میانه.همزمان هم لاغر و دارای عضله هستند و کاهش و افزایش وزن برای این نوع فرم بدنی مشکلی ندارد. علاوه بر تمرین های ورزشی باید در تغذیه خود مقداری موری نیاز و یکسانی از هر سه مورد چربی، کربوهیدرات و پروتئین داشته باشند.

تیپ بدنی مزومورف در وسط تیپ های بدنی قرار می ‌گیرد. می ‌تواند لاغر و همچنین عضلانی باشد. می ‌توان آن را به عنوان یک ساختار ورزشی طبیعی با عضلات مشخص توصیف کرد. چنان چه دارای تیپ بدنی مزومورف هستید، برنامه غذایی شما باید شامل مقادیر مساوی پروتئین و چربی باشد و بقیه کربوهیدرات ها در حد متوسط باشد. شما همچنان باید روی کربوهیدرات های پیچیده تمرکز کنید تا به بدن خود انرژی بدهید و به روشی پایدار و سالم سیر بمانید. افراد مزومورف ساختار استخوانی متوسطی دارند و شانه‌ هایی از باسن پهن‌ تر است. از آن جایی که آن ها متابولیسم کارآمدی دارند، می ‌توانند با سهولت نسبی وزن اضافه یا کاهش دهند. چنان چه تیپ بدنی مانند هریتیک روشن یا بیپاشا باسو دارید، مزومورف هستید.
دکتر مصطفی موسوی فیزیولوژیست ورزشی در مورد مکمل های مورد نیاز مزومورف ها این گونه پاسخ می دهد:

مکمل های بدنسازی برای فرم بدن مزومورف

مکمل کراتین مونوهیدرات

بیشتر ورزشکاران و بدنسازان نام این مکمل ورزشی را شنیده اند،این مکمل ورزشی میتواندباعث کشیده شدن آب به داخل عضلات می‌شود، که در نتیجه عضلات، پرتر بنظر می‌آیند.

 مکمل مونوهیدرات

مکمل مولتی‌ویتامین

بسیاری از فعالیت های بدن از جمله ساخت عضله ،تولید انرژی و چربی سوزی توسط ویتامین ها انجام میشود و ویتامین ها در بدن یکی از ضروریات بدن هستند. برای همین گاهی بدن نیازمند مکمل های ورزشی است که این نیاز را برطرف کنند. شامل دو نوع محلول در چربی و محلول در اب هستند.

قرص مولتی ویتامین دارای پروبیوتیک، مواد معدنی و 7 عصاره ی گیاهی است. دارای 100 درصد RDA از بیست و یک ویتامین و مواد معدنی (سی و دو ماده ی اصلی) و پروبیوتیک های اضافه شده برای سلامت گوارش و روده می ‌باشد. عصاره ی هسته ی انگور و سلنیوم آن برای آنتی اکسیدان از سلول شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می ‌کند که بیش تر از سرطان، قلب و سایر بیماری ها محافظت می ‌کند. علاوه بر این از گیاهان طبیعی مانند Hadjod، Giloy، Ashwagandha، Gokhru و Panax Ginseng، عصاره ی هسته ی انگور و سلنیوم تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:  تاثیر بدنسازی بر دستگاه تناسلی زنان و مردان

پروتئین روزانه

خالص ترین شکل پروتئین آب پنیر 100 درصد است. سریع هضم و فوری است که مصرف آن را آسان می ‌کند. پروتئین آب پنیر کیفیت بالایی دارد و برای هضم آن به هیچ آنزیم گوارشی نیاز نیست. این بدون هورمون رشد است و آن را به خالص ترین شکل پروتئین با بالاترین کیفیت تبدیل می ‌کند. علاوه بر این، جیب پسند با قیمت 100 درصد صادقانه است و انعطاف پذیری استفاده را با طعم انتخابی شما فراهم می ‌کند و برای برآورده کردن نیاز های پروتئین کل خانواده ی ایده آل است.

نوشیدنی انرژی زا

هر سرو 18 گرم دکستروز انرژی را برای فرآیند های فیزیولوژیکی مانند تنفس، ریتم قلب و تنظیم دمای بدن فراهم می ‌کند. 200 میلی گرم گلوتامین باعث بهبود متابولیسم، ریکاوری سریع تر و کاهش از دست دادن عضلات می ‌شود.

سخن پایانی

جهت سفارش و خرید انواع مکمل بدنسازی با بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت و ضمانت اصلات محصول، از طریق داروخانه آنلاین داروبیار اقدام کنید تا در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال شود.

در این مقاله ما سعی کردیم درباره‌ ی   معرفی بهترین پک های عضله ساز در تیپ های مختلف بدنی  به شما اطلاعات درستی داده باشیم و شما را با تمام ابعاد   معرفی بهترین پک های عضله ساز در تیپ های مختلف بدنی  آشنا سازیم .

به طور کلی باید اظهار کرد که هر تیپ بدنی پک های عضله ساز مخصوص به خود را دارد و نمی توان از یک پک عضله ساز برای تمام تیپ ها استفاده کرد. ما در این مقاله انواع تیپ ها و پک های عضله ساز آن ها را نام برده و توضیح دادیم.

در پایان این مقاله از این که تا انتهای این مقاله‌ با سایت داروبیار همراهی کردید از شما بی نهایت سپاس گزاریم و امید داریم که در این مقاله ی سایت ما به شما راهنمایی درستی درباره‌ ی   معرفی بهترین پک های عضله ساز در تیپ های مختلف بدنی  کرده باشیم.