تشخیص مکمل کراتین اصل از تقلبی
تشخیص مکمل کراتین اصل از تقلبی

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تشخیص مکمل کراتین اصل از تقلبی آشنا کنیم. در ابتدا بیایید با مکمل کراتین آشنا شویم. به طور کلی، چنان چه به دنبال افزایش قدرت و رشد عضلات خود هستید بهتر است از مکمل‌های کراتین استفاده کنید. با وجود این که بسیاری از مردم اعتقادی به اثر گذاری کراتین ندارند اما واقعیت آن است که کراتین تأثیری ماندگار بر قدرت و استقامت شما می‌گذارد. مزایای کراتین بسیار بیشتر از هر مکمل دیگری در رده خود دارد. این مکمل نه تنها عضلات بلکه عملکرد مغز را نیز بهبود می‌بخشد. برای هر بدنساز حرفه ای یا آماتور ایرانی یکی از مهمترین سوالات درباره‌ی مکمل‌ها نحوه‌ی شناسایی مکمل‌های اصلی از تقلبی است. برخلاف کشورهای اروپایی، بازار ایران‌ به علت تحریم‌ها از لحاظ اورجینال بودن مکمل‌ها به شدت ضعیف است.

برای خرید کراتین اصل از داروخانه آنلاین داروبیار وارد شوید.

نحوه تشخیص مکمل کراتین اصل از تقلبی

نوع بسته بندی کراتین

هنگام خرید کراتین همیشه به درخشش محصول نگاه کنید. محصولات تقلبی درخشش بسته بندی‌های اصلی را ندارند یا این که بیش از حد می‌درخشند. همچنین، هنگام خرید حتما دقت کنید که وزن محصول خریداری شده با وزن محصول اصلی مندرج در سایت، یکسان باشد. علاوه بر این باید دقت کنید که همه علامت‌های مندرج بر روی بسته بندی اصلی بر روی بسته بندی خریداری شده نیز وجود داشته باشد. همچنین حتما به این دقت کنید که بسته بندی پلمپ باشد و پلمپ آن نیز با همان مشخصات پلمپ شرکت اصلی باشد. به طور کلی لازم است هنگام خرید هر مکمل کراتین، همیشه نوشته‌های مندرج بر روی جعبه‌ی مکمل را بررسی کرده تا از خرید محصولات تقلبی و در نهایت از هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از این چنین خریدی جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:  آیا بهترین راه برای افزایش عضلات استفاده از مکمل بدنسازی است؟

تشخیص کراتین تقلبی از روی بسته بندی

بررسی محتویات مکمل کراتین

مورد دیگری که باید بررسی کنید، محتویات محصول است. هر محصول محتویات خاص خود را دارد بعضی مارک ها، کراتین را همراه با ماده‌ی دیگری ارائه می‌دهند و بعضی مارک‌ها کراتین را بدون ترکیب ثانویه‌ای ارائه می‌دهند. شما باید این مسئله را حتما در مقایسه با مشخصات مندرج بر روی بسته چک کنید.

بررسی تاریخ انقضا کراتین

قطعاً با اهمیت‌ترین مسئله‌ای که قبل از خرید حتما باید چک کنید تاریخ انقضا محصول است. بسیار مهم است که مکملی با تاریخ انقضای طولانی خریداری کنید تا بتوانید به مدت طولانی آن را با خیال راحت مصرف کنید. علاوه بر این نباید از تاریخ انقضای مکملتان به هیچ وجه گذشته باشد؛ چرا که این مسئله می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

خرید از فروشگاه معتبر

برای تهیه‌ی یک کراتین اصل باید از یک جای معتبر خرید کنید. بهترین حالت خرید مستقیم از سایت خود این محصولات است که البته به علت تحریم‌ها دردسرهای زیادی وجود دارد و هزینه آن ده برابر می‌شود که چنین هزینه‌ای آن هم به صورت ماهانه و با این قیمت دلار به هیچ وجه به صرفه نیست. اما راه دومی نیز وجود دارد و آن هم خرید از یک سایت داخلی است. تعدادی از سایت‌ها وجود دارند که معتبر هستند و محصولات اصلی را به شما ارائه می دهند. برای مثال داروخانه آنلاین داروبیار فقط بر روی عرضه محصولات اصل فعالیت دارد، شما با خیال راحت می‌توانید به آن اعتماد کرده و از آن خرید نمایید اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه محصولات اصل را با قیمت پایین به شما عرضه می‌کنند؟

بیشتر بخوانید:  مکمل سی ال ای را با چه مکملی مصرف کنیم؟

تشخیص کراتین اصل

در واقع داروخانه آنلاین داروبیار به دلیل وارد کردن محصولات به صورت عمده، با پرداخت عوارض کمتر، محموله را از گمرک عبور می‌دهد و این گونه می‌تواند آن را در بازار با نرخ پایین‌تر بفروشد و همان عوارضی که پرداخت نکرده‌ است به سودش تبدیل می‌شود. این روش البته برای داروخانه آنلاین داروبیار که محصول اصل را می‌فروشد، صدق می‌کند. اما فروشندگان نامعتبر زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانند شما را فریب داده و سلامتتان را به خطر بیاندازند.

این فروشندگان نامعتبر فقط پودر مشابهی مانند این محصولات را تولید می‌کنند و آن را در بسته بندی یک شرکت معروف قرار داده و می‌فروشند.‌ این مکمل های کراتین فیک برخی در داخل کشور و برخی در چین تولید می‌شوند. آن‌ها بسته بندی بسیار خوبی دارند و شما نمی‌توانید به راحتی فقط با یک نگاه تفاوت آن‌ها را بشناسید.

متأسفانه، هیچ راه مطمئنی برای تشخیص مکمل اصل از غیر اصل قبل از خرید وجود ندارد. به طور کلی، وقتی که از مکملی استفاده کردید اگر انرژی شما افزایش پیدا کرد، می‌توانید مطمئن شوید که جنس اصل بوده است. اما اگر چنین نشد و اثر چندانی نداشت، متوجه خواهید شد که این مکمل، یک مکمل تقلبی است. البته لازم به ذکر است که مکمل‌های بدنسازی دیگر مانند پروتئین را در صورت مصرف کوتاه مدت نمی‌توانید اصل یا تقلبی بودنشان را متوجه شوید و در طولانی مدت باید اثر گذاریشان را بررسی کنید. با این حال، چند نکته‌ای که در بالا ذکر شد را می‌توانید قبل از خرید یا در هفته‌های اول استفاده بررسی کنید تا اصل بودن یا نبودن مکمل‌ها را بتوانید تا حدودی تشخیص دهید. به طور کلی، توصیه ما به شما این است که محصولات خود را از داروخانه آنلاین داروبیار تهیه کنید چرا که به طور صددرصدی به شما تضمین می‌دهد که اصل هستند و می‌تواند خیالتان از این بابت راحت باشد.

بیشتر بخوانید:  عوارض مکمل تقلبی

این راه تشخیص مکمل اصل از تقلبی نیز برای شما بسیار راهگشا و مفید است.

چگونه بفهمیم کراتین اصل است؟

امیدواریم این مقاله در تشخیص مکمل کراتین اصلی از جعلی برای شما مفید واقع بوده باشد. در پایان لازم به یادآوری است که برای تشخیص مکمل کراتین اصلی از تقلبی باید به این موارد دقت کنید: یک. اگر مهر و موم محصول شکسته و آسیب دیده باشد، محصول را خریداری نکنید. دو. بسته بندی مکمل‌های کراتین را به دقت بررسی کنید. مراقب بسته بندی‌های ضعیف، بسته بندی‌ های نامرغوب، رنگ‌های پخش شده، اشتباهات املایی یا بسته‌هاییکه به نظر باز شده‌اند، باشید. سه. یک لحظه وقت بگذارید، مشخصات روی بسته را بخوانید و آن‌ها را با مشخصات مندرج بر بسته در سایت اصلی آن محصول چک کنید. در پایان لازم به ذکر است که بگوییم داروخانه آنلاین داروبیار با سال‌ها سابقه، یکی از سایت‌های معتبر فروش مکمل در ایران به حساب می‌آید که مکمل‌ها را با تضمین صددرصدی اصالت کالا به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی مکمل مورد نظر خود را تهیه کرده و بدون این که آسیبی ببینید از آن استفاده کنید.