مکمل بی سی ای ای برای خانم ها مفید است یا مضر
مکمل بی سی ای ای برای خانم ها مفید است یا مضر

آیا مکمل بی سی ای ای برای خانم ها مفید است یا مضر؟ اغلب مکمل ها به جنسیت خاصی اختصاص ندارد اما ممکن است مصرف برخی از مکمل ها برای زنان بهتر و واجب تر از مردان باشد، زیرا که تفاوت های خانم ها و آقایان تنها در جنسیت نیست، این تفاوت در ساختارهای هورمونی و عصبی نیز دیده می شود. ما در این مقاله درمورد آمینو اسید های بی سی ای ای یعنی همان آمینو اسید های شاخه دار صحبت می کنیم و نوع و میزان مصرف آن ها را برای خانم ها مورد بحث قرار می دهیم. با داروخانه آنلاین داروبیار ما همراه باشید.

آمینو اسید های بی سی ای ای

آمینو اسید های بی سی ای ای شامل سه نوع آمینو اسید به نام والین، لوسین، ایزولوسین است که ساختار مولکولی آن ها شاخه ای است. ساختار مختصر به فرد آمینو اسید های بی سی ای ای به آن ها ویژگی های خاصی داده است. اما همه ی آن ها مزیت یکسانی برای بدن دارند. مصرف این مکمل به ورزشکاران کمک می کند که زمان بیشتری را بدون خستگی تمرین کنند و سوخت های خوبی برای بافت های عضلانی هستند.

قابل توجه است که مصرف مکمل bcaa بر اساس مطالعات انجام شده معمولا عوارض چندانی ندارد اما حتما با مشورت پزشک خود ازمکمل ها استفاده کنید تا نوع و میزان مصرف مکمل ها را برای شما مشخص کنید. علاوه براین مکمل بی سی ای ای در ساخت عضلات جدید هم نقش دارد به ویژه مکمل لوسین که سنتز پروتئین تولید می کند که در رشد ماهیچه ها نقش به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید:  آیا بهترین راه برای افزایش عضلات استفاده از مکمل بدنسازی است؟

مکمل bcaa چهار فایده ی اصلی دارد: اول اینکه به ساخت عضله ها کمک می کند و به همین دلیل در غذاهایی مانند مرغ و تن ماهی که منابع غنی پروتئین هستند یافت می شود.

دوم اینکه آمینو اسید ها به کاهش چربی اضافه بدنو تقویت متابولیسم بدن کمک می کند و در نهایت اینکه بی سی ای ای درد های عضلانی تاخیری را کاهش می دهد یعنی سریع تر به فرم مبارزه بر می گردید.

نکته ی قابل توجه این است که برای اینکه از مصرف مکمل های بی سی ای ای بیشترین نتیجه را بگیرید باید آن ها را 15 دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید. اگر نگران عوارض مصرف بی سی ای ای هستید نگران نباشید زیرا مصرف متوسط  سالم است.

مکمل های بی سی ای ای به راحتی در بدن تجزیه می شوند و می توان گفت کاملا بی خطر هستند.
عوارض جانبی مکمل های بی سی ای ای کم است. اما مصرف بیش از حد این مکمل ها هم مانند سایر مکمل ها هم برای خانم ها و هم آقایان مضر است. نحوه و میزان مصرف مکمل ها برای جلوگیری از عوارض آن ها و به حداکثر رساندن نتیجه ضروری است. حتما در این باره با مربی متخصص و یا پزشک خود مشورت کنید و دقت کنید که مکمل خریداری شده تقلبی نباشد، اورجینال و اصل باشد.

تمامی مکمل های بدنسازی موجود در داروبیار با ضمانت اصالت کالا و تایخ انقضا مناسب در اختیار شما قرار داده شده است.

مکمل بی سی ای ای برای بانوان

مکمل بی سی ای ای برای خانمها

یکی از انواع مکمل های بی سی ای ای که خانمها استفاده می کنند، مکمل بی سی ای ای است. در ادامه به ویژگی های مکمل بی سی ای ای برای خانمها اشاره می شود:

  • به رشد ماهیچه ها و کاهش تجزیه ی آن ها کمک می کند.
  • در تنظیم بازیابی بدن و کاهش چربی های زائد موثر است.
  • بی سی ای ای از جمله مکمل های نام آشنا برای ورزشکاران و افراد فعال است حدود 3/1 آمینو اسید های موجود در پروتئین ماهیچه ای را تشکیل می دهد.
  • بی سی ای ای برای افزایش حجم ماهیچه ها و چربی سوزی مفید است.
  • توجه نمایید که حتما مکمل را تحت نظر پزشک مصرف کنید.
بیشتر بخوانید:  پروتئین وی ایرانی یا خارجی؟

آمینو اسید های بی سی ای ای

چند نکته ی قابل توجه

  • بیش تر از میزان دوزی که روی محصول پیشنهاد شده است، مصرف نکنید.
  • افرادی که تحت درمان هستند و یا بیماری های خاص دارند و یا خانم های باردار باید از مصرف مکمل بی سی ای ای اجتناب کنند.
  • در صورتی که بعد از مصرف علائم حساسیت در شما ظاهر شد حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • بهتر است قبل از مصرف با پزشک، مربی متخصص و کارشناس تغذیه مشورت کنید تا درمورد نوع و زمان مصرف شما را راهنمایی کنند.