بهترین مارک کپسول امگا ۳
بهترین مارک کپسول امگا ۳

بهترین مارک کپسول امگا 3 و بهترین قرص امگا سه، عباراتی است که اگر در اینترنت جستجو کنید با موارد زیادی مواجه می‌شوید. اما، ما در این مقاله با بررسی‌های انجام شده در خصوص لیست بهترین مارک قرص امگا 3 صحبت خواهیم کرد.

امگا سه یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای سلامتی و کنترل پایداری بدن در مقابل واکنش‌های مختلف و بیماری‌ها است. در واقع این ماده به‌صورت روغن یا اسید چرب در بهبود عملکرد کلیه‌ها، دستگاه قلبی و عروقی و البته ایمنی و عصبی نقش مهمی دارد. در بسیاری از افراد جامعه ما با مشکل عدم استفاده حجم نرمال این ماده روبرو هستیم.

نشانه‌هایی مانند خستگی، بیماری‌های التهابی، چاقی، اگزما، آرتروز، افسردگی، ناتوانی در تمرکز و یادگیری، بیماری‌های قلبی و خشکی پوست و یا حتی موی شکننده از جمله اصلی‌ترین نشانه‌های کمبود این ماده در بدن است. درصورتی‌که قصد دریافت حجم بیشتر امگا سه را دارید می‌توانید از مکمل‌های دارویی که با نام قرص امگا سه یا روغن ماهی شناخته می‌شود استفاده کنید.

امگا ۳ یکی از مواد ضروری برای بدن است که باید به میزان لازم به بدن برسد اما ممکن است شما عزیزان به طور روزانه نتوانید امگا ۳ مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. در واقع امگا ۳ در ماهی و سبزیجات وجود دارد اما اگر نتوانید هر روز از این مواد استفاده کنید بهتر است از کپسول امگا ۳ استفاده کنید.

از این رو باید با لیستی از بهترین برند های قرص امگا ۳ آشنا شوید. همواره باید به دنبال بهترین برند ها باشید، زیرا بهترین مارک کپسول امگا ۳ قابلیت این را خواهد داشت که جذبی سریع و تاثیرگذاری فوق ‌العاده‌ ای ارائه دهد.

برای مشاهده قیمت قرص امگا 3 در  داروخانه آنلاین داروبیار کلیک کنید.

برای این که اطلاعات بیش تری در مورد کپسول های امگا ۳ به دست آورید، پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید؛ زیرا در مورد بهترین برند های کپسول امگا ۳ ایرانی و خارجی خواهیم گفت.

 

بهترین مارک قرص امگا 3 ایرانی

همان طور که می دانید در ایران هم مانند سایر کشورها قرص امگا ۳ ساخته می شود و در تمام داروخانه ‌ها قابل دسترس است. از این رو هر زمان که بخواهید برای خرید کپسول امگا ۳ ایرانی می توانید اقدام کنید البته که بهترین مارک قرص امگا 3 خارجی هم در بازار وجود دارد. داروخانه آنلاین داروبیار انواع قرص امگا 3 را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار داده است.

بیشتر بخوانید:  کپسول فست ران برای چی خوبه؟

سافت ژل امگا 3 او پی دی فارما 30 عددی

امگا 3 او پی دی فارما 30 عددی OPD Pharma Omega 3 30 Tablets
امگا 3 او پی دی فارما 30 عددی OPD Pharma Omega 3 30 Tablets

در معرفی بهترین مارک قرص امگا 3 ایرانی، لازم دیدیم که به یکی از موفق‌ترین، برترین و شناخته‌شده‌ترین نمونه‌ها اشاره کنیم که توسط شرکت OPD Pharma تولید شده است. این قرص به‌صورت بسته‌بندی 30 عددی بوده و در داخل ایران فراوری می‌شود. برای تمامی رنج‌های سنی، بانوان و آقایان مناسب بوده و دارای قوطی پلاستیکی است. معمولاً پیشنهاد می‌شود که افراد بزرگسال این قرص را به‌صورت روزانه و یک عدد مصرف کنند. در این قرص امگا سه ما با مقدار 1250 میلی‌گرم از روغن ماهی مواجه هستیم. نرخ EPA در این قرص 225 و DHA نیز 150 میلی‌گرم است که نسبت به نمونه‌های هم رده بیشتر خواهد بود.

افرادی که درگیر مشکلات قلبی، عروقی و همین‌طور فشارخون هستند می‌توانند به‌صورت روزانه این قرص را با هماهنگی پزشک متخصص یا داروساز مصرف کنند. در مقابل این قرص از جمله مدل‌های بدون جیوه موجود در بازار است.

به نظر می ‌آید که بهترین برند برای کپسول امگا ۳ فقط و فقط او پی دی فارما است، زیرا بر اساس شواهد و چندین سال تجربه می توان گفت که این کپسول جذب بسیار سریع و هم چنین تاثیر گذاری فوق العاده عالی دارد. به طوری که برای همه سنین از این نوع کپسول تجویز می شود. حال اگر می خواهید بدانید که از کپسول امگا 3 او پی دی فارما چه سنینی استفاده می کنند بند بعد را مورد مطالعه قرار دهید.

مشاهده قیمت امگا 3 او پی دی فارما

 کپسول امگا ۳ او پی دی فارما برای زنان باردار

خانم های باردار باید حتما توجه ویژه ‌ای به نوع تغذیه و خوراکی که دارند داشته باشند، زیرا تاثیر مستقیم در رشد جنین می گذارد. از این رو خانم‌ های باردار باید به مقدار مشخصی که پزشک برای آن ها تجویز می کند، از کپسول های امگا ۳ استفاده کنند. اما در این میان چیزی که حائز اهمیت است. برند کپسول امگا ۳ است زیرا هر چه برند بهتری باشد، جذب و تاثیر گذاری آن نیز بهتر خواهد بود. از کپسول امگا ۳ برای افراد زیر استفاده می شود:

  •          برای کودکان
  •          برای خانم های باردار
  •          برای افراد مسن
  •          برای جوانان و نوجوانان

این طور که مشخص است از کپسول امگا ۳ برای تمام سنین استفاده میشود اما میزان و نحوه مصرف آن را باید پزشک مشخص کند برخی از والدین به دنبال بهترین مارک کپسول امگا ۳ برای کودکان هستند زیرا می‌ خواهند کودکشان خیلی خوب رشد کند و سیستم بدنی قوی داشته باشد. از این رو توصیه می ‌کنیم از کپسول امگا ۳ او پی دی فارما تحت نظر پزشک در دوره مشخص استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  مصرف مولتی ویتامین در بارداری ضروری است؟

بهترین مارک کپسول امگا 3 برای تمامی سنین

در ادامه ضمن بررسی تخصصی این قرص‌ها، در مورد مزیت‌های آن‌ها نسبت به سایر محصولات موجود در بازار صحبت خواهیم کرد. حتی ممکن است بسیاری از شما به دنبال خرید قرص امگا سه بدون جیوه باشید که در این مورد هم به‌اندازه کافی توضیحات لازم را به شما شرح خواهیم داد.

کپسول امگازون هلث اید

سافت ژل امگا 3 ویواتون 30 عددی

کپسول نرم ژلاتینی امگا 3 ویواتیون 30 عدد Viva Tune Omega3 softgels 30 capsules
کپسول نرم ژلاتینی امگا 3 ویواتیون 30 عدد Viva Tune Omega3 softgels 30 capsules

ویواتون VivaTune یک برند شناخته شده سوئیسی فعال در زمینه تولید انواع داروها و قرص‌های مکمل در بازار دنیا است. این محصول برای رنج‌های سنی بزرگسالان طراحی شده و تفاوتی هم ندارد که خانم هستید یا آقا، می‌توانید آزادانه آن را بسته به دستور پزشک از یک تا سه عدد مصرف کنید.

دقت داشته باشید که این ماده به‌صورت طبیعی نیز در برخی خوراکی‌ها وجود دارد. اما باتوجه‌به مصرف کم‌تر آن‌ها، منابع غنی این ماده عموماً از دست می‌روند. به طور مثال ماهی یکی از مهم‌ترین منابع دریافت امگا سه خواهد بود. در معرفی بهترین مارک کپسول امگا 3 لازم است کمی هم در مورد مشخصه‌های فنی این قرص صحبت کنیم. این قرص حاوی 1000 میلی‌گرم روغن ماهی است. همین‌طور اسیدهای مفید دیگر نیز به‌صورت معمول در آن دیده می‌شوند. مقدار 180 میلی‌گرم EPA و حدود 120 میلی‌گرم DHA از جمله مهم‌ترین ارکان تشکیل‌دهنده این قرص امگا سه هستند.

کپسول امگا 3 بدون جیوه زهراوی 50 عددی

کپسول امگا ۳ زهراوی 60 عددی Zahravi Omega-3 60 Capsules

مشاهده قیمت کپسول امگا ۳ زهراوی 60 عددی 

محصول دیگر لیست بهترین مارک کپسول امگا 3، توسط برند زهراوی تولید شده است. این قرص نیز 50 عدد بوده و مناسب استفاده تمام رنج‌های سنی، بانوان و آقایان است. از طرفی بر اساس دستور شرکت سازنده وابسته به این که این ماده تا چه حد در بدن شما کم است، می‌توانید در روز آن را به تعداد یک الی دو عدد استفاده نمایید. این قرص در داخل ایران فراوری شده است و مشخصه‌ها و موادی که در آن موجود است دقیقاً مشابه قرص سافت ژل امگا 3 ویواتون خواهد بود. با این تفاوت که تعداد این قرص در هر پک و بسته‌بندی کمی بیشتر است.

بیشتر بخوانید:  قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است؟

کپسول امگا 3 یوروویتال 1180 میلی‌گرم

شربت امگا 3 مکس یوروویتال 200 میلی لیتر Eurho Vital Omega-3 Max 200 ml
شربت امگا 3 مکس یوروویتال 200 میلی لیتر Eurho Vital Omega-3 Max 200 ml

برندهای المانی نیز مانند شرکت‌های سوئیسی از جمله موفق‌ترین‌ها در عرصه تولید انواع قرص‌های مکمل و مواد معدنی هستند، در لیست بررسی بهترین مارک کپسول امگا 3 بازار، لازم است که به مدل طراحی شده توسط شرکت یوروویتال اشاره کنیم. در یورو ویتال شما مقدار 500 میلی‌گرم از روغن ماهی، EPA 181 میلی‌گرم و DHA 250 میلی‌گرم مواجه خواهید بود. البته قابلیت جالب و ویژه دیگری که این شرکت به جهت تکمیل نیازهای بدن شما در این قرص در نظر گرفته است، 12 میلی‌گرم ویتامین E خواهد بود. مثل روغن ماهی جذب ویتامین E نیز برای بسیاری از افراد دشوار است و شما می‌توانید با استفاده از این مکمل دارویی، آن را بر حسب نیاز روزانه یک فرد معمولی دریافت کنید.

البته درصورتی‌که رنج دریافتی ویتامین E در بدن شما پایین است بهترین کار انتخاب یک مکمل ثانویه خواهد بود.

جمع‌بندی نهایی

البته که صحبت در مورد بهترین مارک کپسول امگا 3 خارجی و ایرانی کار سختی است، علاوه بر محصولات داخلی ما با برندهای اروپایی، آسیایی و امریکایی نیز مواجه هستیم که هرکدام از آن‌ها یک سری ویژگی‌ها، خصیصه‌ها و البته مکمل‌ها را درون خود جای‌داده‌اند. شاید بهترین ایده در این مورد مشورت با پزشک معالج و همین‌طور دکتر داروساز باشد.

دقت کنید که تمامی مکمل‌ها و مواد معدنی که توسط پزشک تجویز می‌شوند، بنا به درمان بیماری‌ها طراحی نشده‌اند. هرکدام از آن‌ها یک سری خصیصه‌ها، ویژگی‌ها و همین‌طور معایب در نهایت خواهند داشت. اگر بتوانید استفاده از امگا سه را در برنامه غذایی خود جای دهید، به طبع کم‌تر به مکمل‌ها نیاز پیدا می‌کنید. این ماده در شیر و لبنیات، سویا، ماهی و تخم‌مرغ بنا به نیاز بدن شما موجود است.