برای کمبود ویتامین سی چی بخوریم
برای کمبود ویتامین c چی بخوریم؟

امروز قرار است که درباره یکی از محبوب ترین ویتامین ها با یک دیگر صحبت کنیم.  ویتامین سی یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن است که باید به صورت روزانه از طریق مواد غذایی و یا حتی مکمل تامین شود. امروز ما در سایت داروبیار قرار است که به شما بگوییم که برای کمبود ویتامین c چی بخوریم. لازم به ذکر است که کمبود ویتامین سی عوارض خیلی زیادی دارد که بهتر است کمی مصرف این ویتامین را جدی تر بگیریم.  قطعا شما نیز می دانید که پرتقال یکی از در دسترس ترین و محبوب ترین میوه هایی است که حاوی مقدار زیادی ویتامین سی است.  شما می توانید از خود میوه و یا آب میوه استفاده کنید.  درست است که خوردن آب میوه کار راحت تری است اما باید خدمتتان عرض کنیم که خوردن گوشت میوه  نیز خواص خود را دارد. به طور میانگین یک پرتقال می تواند ۶۰ درصد نیاز روزانه ی یک فرد را تامین کند. لازم به ذکر است که پرتقال علاوه بر ویتامین سی مقداری اسید فولیک،  پتاسیم و ویتامین ب دارد.

برای ویتامین سی چه بخوریم؟

انبه و آناناس بخورید

شایان ذکر است که انبه تضمین کننده ی سلامت شما است و یک انبه حدود ۵۷ میلی گرم از ویتامین سی مورد نیاز فرد را در طول یک روز تامین می کند. انبه به غیر از ویتامین سی مقدار قابل توجهی مس، فیبر و پتاسیم دارد. آناناس نیز از دیگر میوه هایی است که باید برای کمبود ویتامین سی بخورید. آناناس ۴۸ میلی گرم از ویتامین سی روز را تامین می کند. آناناس  حاوی بروملائین است و بروملائین نیز با خاصیت ضد التهابی که دارد عملکرد دستگاه گوارش را بهتر می کند و با هضم بهتر غذا نیز موجب کاهش وزن فرد می شود. سلامت دندان ، تقویت ایمنی بدن ، وضوح دید و تقویت استخوان نیز از دیگر مزایای مصرف آناناس است. آناناس علاوه بر  ویتامین سی حاوی کلسیم،  ویتامین ب ۱ و ب ۶، ویتامین A، مس، فیبر، منگنز و پتاسیم است .

بیشتر بخوانید:  بهترین مارک ویتامین e خارجی و ایرانی

برای کمبود ویتامین سی چی بخوریم

زعفران بخورید

آیا می دانستید که با مصرف زعفران هم می توانید ویتامین سی دریافت کنید؟ شما می توانید با مصرف یک قاشق چای خوری زعفران ۸۱/ ویتامین سی لازم را به همراه مس، منیزیم ، پتاسیم و آهن دریافت کنید. کلم بروکلی و هم چنین سیب زمینی شیرین می تواند ویتامین سی مورد نیاز شما را تامین کند.  نکته ی شگفت انگیزی که در رابطه با سیب زمینی وجود دارد این است که سیب زمینی احتمال مبتلا شدن به سرطان ، بیماری های قلبی و عروقی ، افسردگی و بیماری های چشمی را به میزان قابل توجهی کم می کند.

از توت فرنگی و کیوی غافل نشوید

قطعا این خبر خوبی است که چنین میوه های خوشمزه ای مقدار زیادی ویتامین سی دارند این گونه شما می توانید هم از طعم این میوه ها لذت ببرید هم ویتامین سی مورد نیاز خود را به دست آورید . فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف نیز حاوی ویتامین سی است شما می توانید با یک فنجان فلفل دلمه ای نیمی از ویتامین سی لازم را جذب کنید. گوجه فرنگی ، طالبی، اسفناج و  آویشن از دیگر خوراکی هایی هستند که شما می توانید مصرف کنید و ویتامین سی دریافت کنید.

برای خرید انواع ویتامین سی در داروخانه آنلاین داروبیار کلیک کنید.

برای کمبود ویتامین سی چی بخوریم

کمبود ویتامین سی چه عوارضی دارد

بهتر است در این بخش به عوارض کمبود  ویتامین سی بپردازیم تا مصرف این ویتامین را جدی بگیرید. از آن جایی که این ویتامین موجب جذب آهن می شود کمبود آن موجب کم خونی می شود. یکی دیگر از وظایف ویتامین سی کلاژن سازی است پس کمبود آن موجب پوسیدگی دندان، نازک شدن ناخن، پیجش مو، پوست خشک و آفتاب سوخته و هم چنین پوکی استخوان می شود.  اگر دندان پوسیده و لثه های مهتابی دارید که خونریزی دارند حتما در مصرف ویتامین سی کوتاهی می کنید. پر کاری تیروئید ، اسکوریت  نیز از دیگر عوارض این بیماری هستند .‌قطعا زمانی که نام ویتامین سی می آید هر کسی در وهله ی اول به یاد سیستم ایمنی می افتد پس کمبود ویتامین سی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و فرد دائم احساس بیماری و خستگی می کند. اگر قصد دارید از این مشکلات جلوگیری کنید این بار قضیه را جدی بگیرید.

اشتراک گذاری