دارو های فشار خون مخصوص شیردهی

دارو های فشار خون مخصوص شیردهی امروزه افراد زیادی با مشکل فشار خون دست و پنجه نرم می‌ کنند. البته که بیماری فشار خون هیچ ربطی به سن و سال و جنسیت ندارد و هر کسی بنا بر دلایلی ممکن است به این بیماری دچار شود. عواملی که باعث ایجاد فشار خون می شوند شامل استفاده بیش از اندازه از نمک و وراثت و ورزش نکردن و افزایش وزن و غیره می باشد. اما تنها راه حل برای تنظیم فشار خون به طور منظم استفاده از دارو های مخصوص است. حالا اگر در این میان بیمار مبتلا به فشار خون، مادری باشد که در دوران شیردهی قرار دارد، اهمیت استفاده از دارو بیش تر می شود. زیرا دوران شیردهی از حساس ترین دوران زندگی یک مادر است. بنابراین مادر باید به تمام تغذیه و داروهایی که استفاده می کند اشراف کامل داشته باشد همراه داروبیار باشید.

چرا در دوران شیردهی باید مراقبه دارو های فشار خون باشیم؟

 

 

مادری که در دوران شیردهی قرار دارد باید به طور کامل تمام تغذیه خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. زیرا تمام تغذیه مادر به طور مستقیم وارد شیر می شود. و این شیر زمانی که به وسیله کودک بریده می شود وارد بدن او نیز خواهد شد. همین باعث می شود که مادر از خوردن برخی مواد جلوگیری کنند زیرا ممکن است برای کودک ضرر داشته باشد. از این رو در مصرف دارو ها هم باید دقت کرد. برای مثال داروی فشار خون مخصوص شیردهی ممکن است منی که وارد شیر مادر می شود و به بدن کودک ورود پیدا می‌ کند باعث کاهش فشار خون کودک نیز شود. این موضوع می تواند برای کودک خطرناک باشد و عوارضی را به دنبال داشته باشد. به همین خاطر یک مادر باید حتماً برای مصرف داروی فشار خون دقت کند.

بیشتر بخوانید:  عوارض ناشی از کمبود ویتامین E

نحوه مصرف دارو های فشار خون مخصوص شیردهی

 

مادری که در دوران شیردهی مجبور به مصرف دارو های فشار خون است، باید حتماً به پزشک معالج اطلاعات که در دوران شیردهی قرار دارد. تا پزشک بتواند بر این اساس دارویی متناسب با آن شرایط تجویز کند. هم چنین در دوران شیردهی نباید به صورت سر خورد هیچ دارویی، به خصوص دارو های فشار خون مصرف کرد. حتی اگر مادری در دوران بارداری احساس کند که فشار خون بسیار بالایی دارد نباید بیش از اندازه از دارویی استفاده کند. زیرا مصرف بیش از اندازه هر دارویی موجب تشدید عوارض آن خواهد شد. تنها پزشکان هستند که می دانند چه داروهایی در دوران شیردهی مادرانی که فشار خون بالا دارند، منع مصرف ندارد. پس تنها کسی که می ‌تواند بهترین دارو را با بیش ترین تاثیر گذاری تجویز کند پزشک است. در ادامه از انواع داروهای فشار خون مخصوص شیردهی خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

انواع دارو های فشار خون مخصوص دوران شیردهی

 

داروهای بسیار زیادی برای کاهش و یا تعادل فشار خون در بازار وجود دارند. امروز می خواهیم به برخی از این داروها بپردازیم. البته که چنین داروهایی مختص به مادران شیرده است. پس توجه شما را به داروهای زیر جلب می کنیم:

  •         داروی متعادل کننده فشار خون فوروزماید
  •         داروی تنظیم کننده فشار خون متوپرولول
  •         داروی ضد فشار خون دیگوکسین
  •         متعادل کننده فشار خون تیازید
  •         داروی ضد فشار خون دیورتیک

داروی فوروزماید یکی از بهترین دارو های مورد استفاده در دوران شیردهی می باشد. زیرا کاملا ایمن است و جذب خوراکی آن خیلی کم است بنابراین وارد شیر نخواهد شد و تاثیری بر کودک نمی گذارد. خوشبختانه داروی متوپرولول هم برای مادران شیرده کاملاً بی خطر است. و اما داروی فشار خون دیگوکسین که اگر حدود ۲۵ میلی گرم در روز استفاده شود، میزان قابل قبول و بی خطری است.

بیشتر بخوانید:  برای کنترل کبد چرب چه باید کرد

خرید داروی فشار خون مخصوص شیردهی

 

با توجه به این که مصرف داروی فشار خون برای افراد سالم ممکن است خطرات زیادی داشته باشد بنابراین فروش این دارو ها بدون نسخه پزشک ممکن نیست. به همین خاطر تا زمانی که نسخه پزشک را به داروخانه نبرید موفق به خرید داروی فشار خون مخصوص شیردهی نخواهید شد. از این رو می ‌توان دریافت که خرید آنلاین این نوع دارو ها نیز امکان پذیر نیست. دسترسی ب تمام دارو های فشار خون در کشور امکان پذیر است و در تمام داروخانه ها انواع دارو با برند های مختلف وجود دارد. اما ممکن است قیمت این داروها با یکدیگر فرق داشته باشد. تفاوت قیمت در واقع به خاطر برند و تعداد دارو و دوز و نوع بسته بندی آن ها می باشد.