عوارض قرص اعصاب

با توجه به این که هر روز دانشمندان و داروسازان به ترکیب جدیدی برای ساخت دارو های اعصاب دست می یابند، کیفیت و تاثیر گذاری قرص های اعصاب اهمیت بیش تری پیدا می کنند. در واقع دارو باید قابلیت درمان بیماری مشخصی با کمترین عوارض را داشته باشد. اما در اطراف ما همواره دارو هایی وجود دارند که عوارض و ضرر آن ها بیش تر از فواید آن ها است. بنابراین در انتخاب و مصرف این دارو ها باید نهایت دقت را به کار گرفت. به همین خاطر امروز در خدمت شما عزیزان هستیم تا در مورد عوارض قرص های اعصاب صحبت کنیم. زیرا هدف داروبیار تنها سلامت شما است. پس از پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قرص های اعصاب چه عوارضی دارند؟

 

 

اگر تا به حال از قرص های اعصاب استفاده نکرده‌ اید، اکنون با مشاهده بروشور هر قرص می‌تواند به عوارض آن پی ببرید. حتی می ‌توانید نام قرص را در گوگل سرچ کنید و عوارض مربوط به آن را ببینید. برخی عوارض خفیف و کوتاه مدت هستند و برخی دیگر بسیار شدید و طولانی مدت می باشند. این خفیف و شدید بودن بستگی به نوع قرص و واکنش بدن شما به آن دارد. اما به طور کلی عوارض قرص های اعصاب به شرح زیر می باشند:

  •         گاهی ممکن است قرص های اعصاب باعث بی خوابی یا پرخوابی شوند.
  •         یکی دیگر از عوارض قرص های اعصاب واکنش های گوارشی روده و معده است.
  •         تحریک غدد تیروئید و بر هم ریختن هورمون ها از دیگر عوارض قرص اعصاب است.
  •         استفراغ و حالت تهوع می تواند از عوارض قرص های اعصاب باشد.
  •         سرگیجه و از دست دادن احساس لامسه و شنوایی نیز می ‌تواند از بدترین خطرات قرص های اعصاب باشد.
  •         لرزش اندام هایی مثل دست ها و پاها وکاهش میل جنسی از عوارض قرص های اعصاب است.
بیشتر بخوانید:  تسکین درهای مزمن با مواد غذایی که خاصیت مسکن دارند

تشدید عوارض قرص های اعصاب

 

در برخی موارد ممکن است قرص اعصابی که استفاده می کنید عوارض خفیف و کوتاه مدتی داشته باشند اما با عدم استفاده صحیح ممکن است موجب تشدید عوارض آن ها شوید. منظور از عدم استفاده صحیح این است که شما قرص های اعصاب را بیش از اندازه و بیش تر از دوز مشخص شده استفاده کنید. در این صورت خواهید دید که بدن شما واکنشی فراتر از انتظار به قرص ها خواهد داد. مثلاً ممکن است به وضوح ببینید که پس از مصرف بینایی شما کاهش می یابد و احساس گیجی بیش تری می کنید. به همین خاطر باید دوره و دوز مصرف شما مطابق با نظر پزشک باشد. در غیر این صورت شاهد خطرات و اتفاقات بدی هایی بود و ممکن است حمله عصبی رخ دهد. هم چنین بهتر است از مصرف خودسرانه دارو های اعصاب پیشگیری کنید.

درمان بیماری های اعصاب

 

تشخیص بیماری های اعصاب فقط و فقط توسط پزشک انجام می شود. بنابراین شما با داشتن علائم بیماری های اعصاب نمی توانید نتیجه گیری کنید که قطعاً بیماری عصبی دارید. به همین خاطر با مشاهده چند علائم از بیماری‌ های عصبی باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. قطعاً به پزشکان با انجام آزمایشات و معاینات می توانند تمام جزئیات بیماری شما را متوجه شوند و برای درمان هر چه سریع تر و بهتر آن اقدام کنند. البته که پزشکان می دانند که چه داروی برای شما تجویز کند که عوارض آن کم تر و خفیف تر باشد اما با این حال باید حتماً تحت نظر پزشک باشید و پس از یک یا دو جلسه در هفته ی پیش پزشک را متوقف نکنید. در کتاب پایان دوره درمان با پزشک خود مشورت داشته باشید. اگر در حال مصرف داروهای دیگری هستید پزشک خود را در جریان بگذارید تا دچار تداخل دارویی نشوید.

بیشتر بخوانید:  فهرست کامل دارو های قلب و عروق

عوارض قرص های اعصاب در بلندمدت

 

قرص هایی که برای درمان بیماری اعصاب تجویز می شود قطعاً برای دوره مشخصی در نظر گرفته شده اند. بنابراین این طور نیست که شما یک قرص را به مدت ۳ سال استفاده کنید. در واقع هر دو تا ۶ ماه قرص های اعصاب نسبت به شدت و مقدار بیماری باید تعویض شوند. البته که تعویض قرص ها توسط پزشک انجام می شود. اما اگر مجبور به مصرف قرص های اعصاب به مدت زیادی هستید باید مراقب عوارض بلند مدت آن باشید. گاهی مصرف طولانی مدت از قرص های اعصاب باعث ایجاد اعتیاد می شود، که افراد قادر به قطع مصرف آن نیستند و ممکن است در نهایت منجر به خودکشی شود.