لیست کامل دارو های اعصاب و روان

همان طور که می دانید افراد زیادی در جامعه وجود دارند که مبتلا به بیماری های اعصاب و روان هستند. البته که بیماری ‌های اعصاب و روان انواع مختلفی دارند و افسردگی هم یکی دیگر از بیماری های اعصاب و روان است. اما نکته مهمی که در مورد بیماری های اعصاب و روان وجود دارد نحوه درمان آن ها است. معمولا این گونه بیماری‌ ها را به وسیله دارو درمان می ‌کنند. زیرا نسبت به دیگر روش ها تاثیر بیش تری دارد. هم چنین نتیجه سریع تری خواهد داشت. تهوع دارو های اعصاب و روان بسیار زیاد است از این رو بهتر است با انواع این داروها بیش تر آشنا شوید تا کاربرد آن ها را برای هر یک از شاخه های بیماری اعصاب و روان بدانید.داروبیار توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کند.

انواع دارو های اعصاب و روان

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که نشانه هایی مثل افسردگی و بی خوابی و وسواس فکری آشفتگی و شب ادراری دارید نشان دهنده این است که گیرنده های عصبی به خوبی کار نمی کنند و شما دچار بیماری اعصاب و روان شده اید. از این رو پیشنهاد ما این است که برای مصرف دارو به پزشک مراجعه کنید. البته که انواع داروهای اعصاب و روان به شرح زیر می باشد:

  •         داروهای ضد افسردگی مثل تری تری پرامین و کلومیپرامین
  •         هم چنین ماپروتیلین و سیتالوپرام و پروتریپتیلین
  •         ایمی پرامین و آموکساپین و پاروکستین و سرترالین
  •         فلووکسامین و ترانیل سایپرومین و سلژیلین
  •         دارو های روان پریشی مثل کلوزاپین و استوفنازین و هالوپریدول و تیوتیکسن
  •         هم چنین دارو های اعصاب و روان خواب آور مثل ملاتونین و آلپرازولام و لوپرازولام
  •         زولپیدم و تمازپام و نیترازپام و غیره…
بیشتر بخوانید:  مصرف قرص ویتامین ث در دوران بارداری و شیردهی

همان طور که می بینید تنوع دارویی در این حیطه درمانی بسیار زیاد است. و قطعاً بهترین دارو را از نظر درمانی پزشک تشخیص می دهد.

عوارض قرص های اعصاب و روان

در کنار فواید و مزایای که داروهای اعصاب و روان برای درمان بیماران دارند ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد. این عوارض گاهی خفیف و قابل تحمل هستند اما گاهی بسیار قوی و غیر قابل تحمل می شوند در این صورت باید حتما با پزشک مشورت کنید تا در صورت امکان دو رو تعویض و یا متوقف شود. عوارض دارو های ضد روان پریش شامل لرزش دست و پا و تهوع و استفراغ و یبوست و کاهش میل جنسی و بیقراری و مشکلات بینایی و غیره می شود. با توجه به چنین عوارضی افرادی که به دنبال درمان هستند در صورت امکان برخی از این موارد را تحمل می کنند. حتی ممکن است برخی دارو های اعصاب و روان طوری با بدن فرد بیمار سازگار شود که هیچ یک از عوارض را هم نشان ندهد و یا در مواردی همه عوارض را با هم نشان دهد.

مصرف داروهای اعصاب و روان

 

برای مصرف دارو های اعصاب و روان باید حتما توجه داشته باشید که تداخل دارویی ایجاد نشود زیرا ممکن است عوارض دارو ها چندین برابر شود. قبل از تعویض دارو ها حتماً به پزشک خود مراجعه کنید تا در صورت امکان مناسب ترین دارو را برای شما تجویز کند. یکی از مهم ترین موارد مصرف دارو های اعصاب و روان دوز و زمان مصرف آن ها است. به همین خاطر توصیه می ‌کنیم دارو ها را طبق نظر پزشک استفاده کنید زیرا افزایش دوز هر دارویی ممکن است باعث ایجاد خطرات و حملات عصبی شود. ساعت مصرف دارو های اعصاب و روان بسیار اهمیت دارد. سعی کنید حد امکان دارو های اعصاب و روان را با هم مصرف نکنید زیرا هر یک برای جذب و تاثیرگذاری به مدت زمان نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:  درمان و پیشگیری از مشکلات استخوانی با سنجد

خرید داروهای اعصاب و روان

 

داروهای اعصاب و روان به خاطر تاثیرگذاری بالایی که دارند به هیچ عنوان بدون نسخه پزشک به فروش نمی رسند. از این رو شما با در دست داشتن نسخه پزشک می توانید داروی اعصاب و روان مورد نظر را خریداری کنید. خوشبختانه در تمام داروخانه های سراسر کشور انواع دارو های اعصاب و روان وجود دارند و کشور با هیچ گونه کمبود دارو مواجه نیست. البته که شما با داشتن هر یک از علائم بیماری اعصاب باید به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با معاینات متوجه شدت بیماری شما شود و برای آن دارو تجویز کند.