مصرف ویتامین ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرید

 

سایت داروبیار در مقاله “مصرف ویتامین ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرید”، قرار است درباره تاثیر ویتامین‌ها بر روی کرونا به شما توضیح بدهد.

در بحبوحه همه‌ گیری COVID-19، اطلاعات بهداشتی متفاوتی (چه دقیق و چه نادرست) در دسترس عموم قرار گرفته است. از آنجایی که ویتامین ها و مکمل ها به راحتی در دسترس هستند، بسیاری از مردم برای مبارزه با ویروس به استفاده از آنها روی آورده اند. هدف از مقاله “مصرف ویتامین ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرید”، تجزیه و تحلیل آزمایش های بالینی در مورد ویتامین‌ها و مکمل ها برای درمان عفونت های COVID-19 است. پس تا انتهای مقاله “مصرف ویتامین ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرید” با سایت داروبیار همراه باشید.

 

تاثیر انواع ویتامین‌ها بر کرونا

 

ویتامین های مختلفی بر روی کرونا اثر دارند. در ادامه این ویتامین ها را بررسی خواهیم کرد.

 

الف. ویتامین D (کوله کلسیفرول، کلسیفدیول)

 

قبلاً این اعتقاد وجود داشت که ویتامین D دارای اثرات ضد ویروسی باشد. همین مسئله منجر به اعتقاد بر این شد که استفاده از این ویتامین به عنوان یک کمکی در درمان عفونت‌های COVID-19 مفید است. پس برای مبارزه با کرونا توصیه می‌شود که حتما از این ویتامین استفاده کنید، چرا که کرونا نیز یک ویروس است. 

 

ب. ویتامین C (اسید اسکوربیک)

 

ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب است که نقش‌های مختلفی از جمله حمایت از بافت های همبند از طریق سنتز کلاژن، بهبود زخم و تقویت سیستم ایمنی از طریق خواص باکتری ‌کشی و تقویت آنتی ‌بادی ایفا می کند. به علت خواص شناخته شده آن و شواهد فرضی و متناقض که از نقش آن در کاهش علائم در سرماخوردگی وجود داشت، به عنوان یک ویتامین مفید در دفاع ایمنی در برابر عفونت COVID-19 پیشنهاد شده است.  علاوه بر این، مطالعات مختلف اثرات مثبت ویتامین C در برابر ویروس اپشتین بار، انترو / ویروس حاد سرماخوردگی ناشی از سندرم زجر تنفسی، و سپسیس شدید و در بیماران با تهویه مکانیکی حاد سندرم زجر تنفسی در ICU را نشان داده اند.

بیشتر بخوانید:  60 دقیقه ورزش هفتگی کلید دوری از کبد چرب

 

ویتامین C بر اساس شواهد متغیر استفاده از آن در بیماران بد حال مورد بررسی قرار گرفت و هیچ تاثیر خاصی بر کاهش مرگ و میر نداشت اما برخی از علائم بیماری را کاهش داد.  یک مطالعه شامل ویتامین C با دوز بالا در شرایط کووید-19 نشان داد که مدت اقامت در بیمارستان به طور قابل توجهی بیشتر از وقتی است که ویتامین CCمصرف نمی ‌شود. علاوه بر این، تفاوت معنی داری در میزان مرگ و میر یا مدت اقامت در ICU وجود نداشت. ویتامین C، به تنهایی و در ترکیب با روی، در مقایسه با عدم مداخله مطالعه، کاهش قابل توجهی در علائم مرتبط با COVID-19 نشان نداد. به هر حال معلوم نبودن اثر گذار بودن یا نبودن ویتامین ث باعث می‌شود که نتوانیم با قاطعیت به شما پیشنهاد استفاده از این ویتامین را بدهیم اما کار از محکم کاری عیب نکند و بد نیست که از آن به اندازه کافی استفاده کنید.

 

ج. منیزیم

 

قبلاً ثابت شده بود که منیزیم سطح ۲۵-هیدروکسی ویتامین D را زمانی که در ابتدا کمتر از ng/ml ۳۰ باشد، افزایش می دهد.  بنابراین، اگر ویتامین D کمک می کند تا بدن در برابر COVID-19 محافظت شود، منیزیم هم می تواند به نوبه خود نیز مفید باشد. تاکنون، منیزیم تنها در ترکیب با ویتامین های B و D مورد مطالعه قرار گرفته است. پس لازم است که از منیزیم استفاده کنید تا بدنتان جهت مبارزه با کرونا قدرت کافی را داشته باشد.

 

د. ویتامین B12

 

ویتامین B12  نقش اساسی در میکروبیوم روده دارد. بخشی   که می تواند پاسخ های ایمنی را تحت تاثیر قراردهد.  برخی داده ها گزارش می‌دهند که RNA SARS-CoV-2 در مدفوع بیمارانی که آزمایش COVID-19 مثبت داشتند، یافت شده است، که به این معنی است که ممکن است محور روده-ریه در عفونت‌های COVID-19 دخالت داشته باشد.  بعلاوه، یک مطالعه نشان داد که میکروبیوم مدفوع بیمارانی که تست COVID-19 مثبت داشتند در مقایسه با گروه کنترل به طور قابل توجهی تغییر کرده است. بنابراین حتما باید از آن استفاده کرد تا جبران کمبود آن شد.

بیشتر بخوانید:  گیاهانی که مشکلات زنان را درمان می کنند

 

ه. فلز روی

 

مکانیسم پیشنهادی مربوط به عملکرد روی مربوط به ایمنی از طریق افزایش خواص ضد عفونی ذاتی بازوفیل ها، ائوزینوفیل ها و نوتروفیل ها است.  برخی شواهد ضعیف از اثر گذاری روی در کاهش علائم سرماخوردگی حکایت می کند.  مکمل روی در COVID-19 حداقل مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، یک کار آزمایی نشان می دهد که روی، هم به تنهایی و هم در ترکیب با ویتامین C، در مقایسه با عدم مداخله مطالعه، کاهش قابل توجهی در علائم مرتبط با کووید-19 نشان نداد. با این حال همان طور که گفتیم کار از محکم کاری عیب نمی‌کند و بد نیست که از آن به اندازه لازم برای بدن خود استفاده کنید.

 

ی. آلفا لیپوئیک اسید

 

ALA یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان است.  نشان داده شده بود که سطح سیتوکین های التهابی سرم و علائم مرتبط با التهاب را در بیماران مبتلا به سندرم حاد کرونری، پیوند کبد و پیوند ترکیبی کلیه- پانکراس کاهش می دهد. پس توصیه می شود که از آن به اندازه ی لازم بدن خود استفاده کنید.

 

نتیجه گیری نهایی درباره‌ی “مصرف ویتامین ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرید”

 

سایت داروبیار در مقاله  “مصرف ویتامین ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرید”، تاثیر ویتامین‌های مختلف بر کرونا را بررسی کرد. گذشته از آزمایش های مداخله‌ای شامل ویتامین‌ها و مکمل ها در COVID-19، داده‌هایی نیز در مورد سطوح سرمی ویتامین ها، مواد معدنی، و مواد مغذی و نقش آنها در COVID-19 منتشر شده است. بیشتر داده ها مربوط به سطوح ویتامین D هستند و می توان این ویتامین بیشترین تاثیر را بر روی کرونا دارد.سایت داروبیار از این که تا پایان مقاله‌ی “مصرف ویتامین ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرید” همراهی کردید از شما سپاسگزار است. سایت داروبیار امیدوارست که مقاله “مصرف ویتامین ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرید” برای شما مفید بوده باشد.