مصرف کورتون در بارداری
مصرف کورتون در بارداری

✅ مصرف کورتون در بارداری

???? یکی از نگرانی های زنان باردار این است که آیا می توانند به مصرف کورتون به مانند قبل از بارداری، ادامه دهند؟ آیا خطری جنین را تهدید نمی کند؟

???? پاسخ این است که درباره بیماری های خاصی مثل لوپوس، بیمار باید پس از مشورت با پزشک معالج، به بارداری اقدام کند و این معمولا زمانی است که بیماری تا حد ممکن درمان شده و کمترین مقدار دارو تجویز می شود اما مواردی نیز وجود دارد که نیاز ناگهانی به استفاده از کورتون ها در بارداری به وجود می آید.

???? همین طور بر شکل گیری اندام تناسلی جنین مونث اثر می گذارد و به همین دلیل باید از مصرف بی رویه این داروها بویژه در سه ماهه اول بارداری خودداری کرد.

???? از موارد مهم دیگر مصرف کورتون در بارداری مواردی است که احتمال زایمان زودتر از موعد وجود دارد مثل کسانی که قبل از 9 ماهگی (37 هفتگی) کیسه آبشان پاره می شود، دچار دردهای زودرس زایمانی می شوند یا در مورد حاملگی قبلی شان دچار این مشکلات شده اند.

???? از استفاده های دیگر کورتون در بارداری مواردی است که مادر دچار بیماری خارش دار پوستی در سراسر بدن می شود که علت آن بارداری است این داروها، گاهی تنها داروی تسکین دهنده خارش محسوب می شود که می توان استفاده کرد.

???? آدرس وبسایت و شبکه های اجتماعی:
???? www.darubiar.com

???? www.instagram.com/darubiar

کانال تلگرام www.T.me/darubiar

بیشتر بخوانید:  عوارض قرص بیوتین ۸۰۰هلث اید