۱۰ راه موثر برای تقویت موی سر
۱۰ راه موثر برای تقویت موی سر

۱۰ راه موثر برای تقویت موی سر آیا به تازگی احساس می کنید که رشد موهایتان کم شده است؟ آیا ریزش موهایتان از حالت طبیعی خارج شده است؟ طی گذشت زمان ممکن است برای هر فردی پیش آید که دچار اختلال در روند رویش و ریزش مو شود. البته که چنین مشکلی به ‌خاطر تغییرات محیطی و درونی بدن است. اما قطعاً برای برطرف ‌کردن چنین مشکلی راه هایی وجود دارد. امروز در خدمت شما عزیزان هستیم با ۱۰ روش طلایی برای تقویت موی سر:

راههای تقویت موی سر

1.استفاده از انواع ویتامین های مناسب مو

موها برای رشد و رویش نیاز به ویتامین های مخصوصی دارند. برای مثال ویتامین a و e و D را می ‌توان نام برد. البته که این ویتامین ها در مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارند که شما عزیزان می توانید با استفاده روزانه از این مواد غذایی ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کنید. یکی از محصولاتی که تمامی این ویتامین ها را در خود جای داده است، قرص هیرویت می باشد. برای خرید قرص هیرویت با بیش از 60 درصد تخفیف کلیک کنید.

هیرویت-مو 01

2.استفاده از مکمل تقویت کننده مو:

مکمل های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که می ‌توانند باعث تقویت موهای شما شوند. البته که مکمل‌ های موجود در تمام داروخانه‌ ها به صورت ترکیبی و یا تکی وجود دارند. به همین منظور شما می توانید مکمل های همچون مکمل زینک و مکمل بیوتین و سلنیوم و روی و غیره را تهیه و مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:  آیا ال آرژنین برای ریزش مو مفید است؟

3.استفاده از شامپو های تقویتی مناسب مو:

اگر جستجو کرده باشید متوجه می‌ شوید که شامپو های تقویتی زیادی برای انواع جنس موها وجود دارد. این شامپو ها دقیقاً برای تقویت ریشه و ساقه مو ها استفاده می شود. این شامپو ها می توانند علاوه بر نرم کنندگی باعث ضخامت و حجم مو ها هم بشوند. بنابراین بهتر است که از استفاده از شامپو های مناسب تقویتی غافل نشوید.

برای مشاهده قیمت انواع شامپو در داروخانه آنلاین داروبیار کلیک کنید

4.استفاده از ماسک و سرم مو:

استفاده از ماسک و سرم مو

یکی دیگر از راه های تقویت موهای سر استفاده از ماسک های تقویتی و سرم مو است. که این ماسک ها باعث استحکام و لطافت مو می‌ شوند. علاوه بر آن سرم مو می تواند باعث آبرسانی فوق العاده به موها شود و از شکنندگی و خشکی آن ها جلوگیری کند. البته که تنوع و قیمت آن ها در بازار متفاوت است.

5.استفاده از گیاهان دارویی برای تقویت موی سر:

گاهی برخی افراد بر این باورند که درمان و تقویت شیمیایی کارساز نیست و بهتر است از داروهای گیاهی و طبیعی استفاده نمود. از این رو سنگ می کنند که از داروهای گیاهی به عنوان سرم استفاده کنند. برای مثال می توان از گلاب برای اسپری مو استفاده کرد که باعث درخشندگی مو هم می شود.

6.استفاده از حنا برای تقویت موی سر:

اگر از افرادی که سن و سال بیش تری دارند بپرسید برای تقویت موی سر چه کنیم قطعا آن ها به شما حنا را پیشنهاد می کنند. زیرا تنها می‌ تواند فولیکول های مو را تقویت کند و به رشد بهتر و جلوگیری از ریزش کمک کند. حتی در مواردی هم دیده شده که حنا توانسته باعث رویش مجدد موها نیز شود.

بیشتر بخوانید:  کیا از قرص هیرویت نتیجه گرفتن؟

7.استفاده از مزوتراپی برای تقویت موی سر:

گاهی ممکن است شما عزیزان برای تقویت موهای خود نزد پزشک بروید، و پزشک متخصص برای شما مزوتراپی را تجویز کند. این روش می تواند به وسیله تزریقات مواد تقویتی به پوست سر انجام شود. روش مزوتراپی طی چند جلسه به وسیله لوازم مخصوص انجام می شود. قطعاً تاثیرگذاری این روش فوق العاده خواهد بود.

8.رعایت نظافت برای تقویت موهای سر:

یکی از مهمترین راه ها برای تقویت موی سر این است که نظافت را رعایت کنید و هر دو روز یک بار به حمام بروید. حمام رفتن باعث می شود که مو های شما چرب و کثیف نشوند و هم چنین از ریزش آن ها جلوگیری می شود. البته که باید تعادل را رعایت کنید و نباید بیش از اندازه مو های خود را شستشو دهید زیرا در دراز مدت نتیجه عکس خواهد داشت.

9.ماساژ برای تقویت موی سر:

گاهی وقت ها بهتر است که پوست سر خود را به صورت دورانی و آرام ماساژ دهید. ماساژ دادن باعث می شود که جریان خون زیر پوست سر شما خیلی خوب ادامه داشته باشد و همه مواد مغذی به پوست سر برسند. در این صورت یک روش تقویتی خیلی راحت برای مو های خود انجام داده اید.

10.استفاده کافی از آب برای تقویت موی سر:

و در آخر مهم ترین و ساده ترین روش برای تقویت موی سر استفاده روزانه آب است. پزشکان و متخصصان توصیه می ‌کنند که مقدار طبیعی مصرف آب روزانه باید بین ۸ تا ۱۰ لیوان باشد. در این صورت آبرسانی به مو ها خیلی راحت انجام می ‌شود و دیگر شاهد موخوره و یا شکنندگی و خشکی مو ها نخواهید بود.

بیشتر بخوانید:  آیا قرص hair vit چاق کننده است؟

اگر این ۱۰ روش را به ‌طور متناسب انجام دهید پس از مدتی شاهد بهتر شدن وضعیت مو های خود خواهید بود. البته که برای تقویت مو ها و انجام هر یک از روش های فوق فقط یک بار پاسخ نمی دهد. بلکه هر یک از این روش ها را باید در دوره مشخصی انجام دهید.