قرص کلسی پاور
آیا قرص کلسی پاور چاق کننده است؟

قرص کلسی پاور در واقع نوعی مکمل غذایی، حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3 است. برای تشکیل و استحکام و مقاومت استخوان ها و دندان ها دو ماده بسیار ضروری کلسیم و منیزیم می باشد. عنصر اصلی برای تشکیل شدن بسیاری از پروتئین ها، روی می باشد که نقش و مسئولیت آن در رشد و نمو، افزایش دادن توده های استخوانی، ترمیم و بهبود سریع شکستگی ها به اثبات رسیده است.

بدن انسان برای تشکیل شدن و ایجاد استخوان و دندان و برای حفظ و بقای سلامت آن ها تا پایان عمر نیازمند عنصر کلسیم است. درسال ها و دهه ی اخیر، در کشور ما نسبت به دهه های اخیر آمار مبتلایان به پوکی استخوان ۲ برابر بیشتر شده است.

این‌ آمار نگران کننده نشان دهنده این می باشد که کمبود و فقر کلسیم پیشرفت روزافزون داشته است، پس نیاز به مصرف کلسیم درمیان جامعه نیز افزایش پیداکرده است. از جمله پرسش هایی که معمولا در مورد مصرف کلسیم به میان می آید این است که آیا قرص calci power چاق کننده است؟

آیا قرص کلسی پاور باعث چاقی می شود؟ میزان مشخص مصرف قرص کلسی پاور برای چاقی چقدراست؟ چه مقدار از قرص کلسی پاور در ماه باعث چاقی می شود؟ قرص کلسی پاور باعث کاهش وزن یا افزایش وزن می شود؟ که درادامه به بررسی تاثیر کلسیم بر چاقی می پردازیم. با ما در داروخانه آنلاین داروبیار همراه باشید.

فواید و مزایای قرص کلسی پاور

قرص کلسی پاور نوعی مکمل غذایی است که مورد استفاده افرادی است که با کمبود و فقر کلسیم در بدن خود مواجه هستند. در واقع قرصcalci power مکمل پوکی استخوان است. استفاده از قرص کلسی پاور هیچ محدودیت سنی ندارد و شما در هر سن و هر زمانی که نیاز بدنتان به ماده کلسیم از طریق خوراکی ها تامین نشود، می توانید استفاده از این مکمل غذایی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. مزایا قرص کلسی پاور برای بدن عبارت است از:

  • ساختن و حفظ کردن استخوان های محکم.
  • محفاظت از سلامت عضلات.
  • تقویت عملکرد درست قلب و اعصاب.
  • محافظت ازسلامت دندان ها.

قرص calci power چاق کننده است؟

معمولا ۹۹درصد کلسیم دریافتی که در بدن وجود دارد، در دندان ها و استخوان ها ذخیره می شود و فقط یک درصد از آن در دیگر بخش های مختلف بدن موجود است. از آنجایی که بدن خود فرد در ساخت کلسیم ناتوان است، فقط از راه خوردن خوراکی های که حاوی کلسیم هستند، می توان این ماده را برای بدن تامین کرد و راه دیگر نیز استفاده از قرص یا مکمل های غذایی همچون قرص کلسی پاور است‌. در مورد اثرات قرص کلسیم و مکمل های کلسیم بر چاقی تحقیقات زیادی انجام شده است که از تمامی آن ها نتایج یکسانی به دست آمده است که درادامه به شرح آنها می پردازیم.

بیشتر بخوانید:  فقر آهن بیماری شایع کودکان و اطفال

نتایج به دست آمده ازتحقیقات تاثیر کلسیم بر چاقی

در یکی از تحقیقات به عمل آمده، تعدادی از زنان چاق را مورد بررسی قرار دادند که قصد لاغری و کاهش وزن را داشتند و در عین حال با فقر کلسیم در بدن خود مواجه بودند. به تعدادی از این زنان به طور روزانه میزان تعیین شده ای از مکمل کلسیم را می دادند و پس از گذشت مدتی به این نتیجه رسیدند که گروهی که مکمل کلسیم مصرف می کردند، در مقایسه با گروهی که مکمل کلسیم استفاده نمی کردند، کاهش وزن بیشتری داشتند. با توجه به این رژیمی که این گروه گرفته بودند، گروهی که مکمل کلسیم استفاده کرده بود، پس ازگذشت زمان تعیین شده ای درحدود ۶ کیلوگرم کاهش وزن داشتند و گروه دیگر حدود ۱ کیلوگرم وزن کم کرده بودند.
درنتایج به دست آمده از تحقیقی دیگر به این نتیجه دست یافتند که کسانی که در رژیم غذایی و لاغری خود، ماست کم چرب مصرف کرده بودند درمقایسه با افرادی که رژیم خود از ماست استفاده نکرده بودند، توانسته بودند ۲۲درصد وزن بیشتری را کم کنند.

در مطالعات دیگری نیز به این نتیجه رسیدند که استفاده ازکلسیم به مقدار موردنیاز سبب می شود که عمل مهارکردن جذب چربی ها دربدن فرد بهتر انجام شود،چراکه کلسیم در درون روده، اسیدچرب بیشتری را به خود جذب می کند. اگر به جای استفاده ازقرص کلسیم یا مکمل های کلسیم مانندکلسی پاور از موادغذایی حاوی کلسیم نیز مانند فراورده های لبنی همچون ماست ،پنیر،شیرو…استفاده کنید، کاهش وزن و لاغری نیز با سرعت بیشتری در بدن صورت می گیرد‌ وجود داشتن ماده کلسیم به میزان لازم در بدن از بازگشت وزنی که بارژیم به کم کردن آن موفق شده اید، نیز پیشگیری می کند.

باتوجه با مطالعات انجام شده می توان گفت که تاثیر قرص کلسیم بر چاقی و افزایش وزن هیچ گونه صحتی ندارد و بالعکس قرص کلسیم درلاغری وکاهش وزن تاثیرگذار است. پس چنان چه به فقر کلسیم مبتلا هستید، می توانید بدون هیچ گونه نگرانی درمورد چاقی و افزایش وزن با این قرص، مکمل های کلسیم مانند قرص کلسی پاورراحتما استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  چای درمانی برای جوان سازی پوست

به این نکته توجه کنیدکه این یافته ها به معنی این نیست که شما برای کاهش وزن و لاغری می توانید از این قرص استفاده کنید بلکه فقط درصورتی این قرص در کاهش وزن موثر است که فرد دچار کمبود این عنصر در بدن خود باشد.

قرص کلسی پاور برای ریزش مو چه تاثیراتی دارد؟

همان طور که میدانید قرص کلسی پاور حاوی ویتامینD، زینک یا روی است و علاوه بر فوایدی که برای رشد و نمو استخوان ها و دندان ها دارا می باشد، برای ریزش مو نیز مفید است.

قرص کلسی پاوربرای افزایش قدچه تاثیراتی دارد؟

بر اساس تحقیقات به دست آمده، استفاده از کلسیم و یا مکمل های کلسیم مانند قرص کلسی پاور در رژیم غذایی بر رشد و افزایش سریع تر قد تاثیرگذار است. همان طور که گفته شد عنص رکلسیم در تولید کردن و رشد و نمو استخوان ها نقشی اساسی دارد و فقر آن می تواند سبب رشد نکردن قد، تا اندازه ای که برای هر فرد مقدور است، شود.

مصرف قرص کلسی پاوردردوران بارداری

استفاده و مصرف مکمل های کلسیم مانند قرص کلسی پاور در دوران بارداری، می تواند از پیامد های نامطلوب و خطرناک حاملگی جلوگیری و یا آن را کاهش دهد. به ویژه ریسک مبتلا شدن به اختلالات فشارخون بالا را در دوران بارداری، پایین می آورد‌. امروزه تعداد قابل ملاحظه ای از مرگ و میر مادران و زنان باردار و همچنین ریسک زایمان زودرس به علت فشار خون بالا است که علت مرگ ومیر نوزادان زودرس نیز است‌.

مصرف قرص کلسی پاوردردوران شیردهی

میزان از دست رفتن کلسیم در دوران شیردهی مادران، ۴ برابر از دوران بارداری بیشتر است؛ به همین دلیل تراکم معدنی استخوان های مادران دردوران شیردهی ازبین می رود که میتوان با استفاده از قرص کلسیم و مکمل های آن مانند قرص کلسی پاور آن را جبران و درمان کرد.

استفاده از مکمل های کلسیم در دوران شیردهی دارای فوایدی همچون کاهش دادن چربی بدن، وتقویت کردن استخوان ها، کاهش دادن علامت های سندرم پیش ازقاعدگی و…است. مادران میبایست در زمان شیردهی، مکمل های کلسیم را استفاده کنند تا توده استخوانی از دست رفته را طی۶ ماه بعد از قطع شیردهی دوباره جبران و بازیابی کنند.

بیشتر بخوانید:  قرص ضد التهاب قوی

تداخل دارویی قرص کلسی پاور

آیا در هنگام مصرف قرص کلسی پاور محدودیتی وجو ددارد؟ چه دارویی می تواند در هنگام مصرف قرص کلسی پاور خطرساز باشد؟ داروی تداخل کننده سازگار با قرص کلسی پاور چیست؟ دارویی که با قرص کلسی پاور تداخل ناسازگار دارد چیست؟

منع مصرف دارویی خاص با قرص کلسی پاور چیست؟ درپاسخ به این سوالات می توان گفت که به طورکلی استفاده ازمکمل کلسیم مانند قرص کلسی پاور مانع جذب شدن آهن، زینک و منیزیم می شود. چنان چه دچار کم خونی ناشی از فقر آهن هستید و مکمل های آهن مصرف می کنید باید به این مورد توجه داشته باشید.

اگر بدن شما دچار فقر آهن،زینک و منیزیم است و باید مکمل کلسیم استفاده کنید توصیه می شود که آن را در هنگام میل کردن غذا بخورید زیرا در این زمان از جذب نشدن آهن، زینک و منیزیم پیشگیری می شود.

به طور خلاصه می توان گفت قرص کلسی پاور نوعی مکمل غذایی است که برای استخوان ها ودندان ها بسیار مفید می باشد و در زمینه تاثیر این قرص با چاقی، نه تنها این قرص هیچ تاثیری برچاقی ندارد بلکه باعث لاغری و کاهش وزن نیز می شود.

شما می توانید به راحتی بهترین مارک قرص کلسی پاور را از داروخانه انلاین داروبیار تهیه کنید. بهترین برند قرص کلسی پاور خارجی موجود در ایران محصولی از فرانسه است.