از ویتامین B تا توقف ریزش مو

“از ویتامین B تا توقف ریزش مو” سایت داروبیار در این مقاله قصد دارد درباره‌ی ویتامین B تا توقف ریزش مو اطلاعات مفیدی را به شما بدهد.

 خیلی از مردم یکی از نشانه‌های سلامت و زیبایی را داشتن موهای سالم می دانند. مانند هر قسمت دیگری از بدن شما، موها نیز برای سلامت و رشد به انواع مواد مفید نیاز دارند. در واقع، بسیاری از کمبودهای تغذیه ای با ریزش مو مربوط هستند. در حالی که عواملی مثل سن، ژنتیک و هورمون ها نیز بر رشد مو تأثیر می گذارند، مصرف همیشگی و به اندازه کافی مواد مفید هم مهم است. سایت داروبیار در زیر چند ویتامین و 3 ماده مغذی دیگر که ممکن است برای رشد مو مهم باشند (“از ویتامین B تا توقف ریزش مو” گرفته) را آورده است. تا انتهای مقاله‌ی “از ویتامین B تا توقف ریزش مو” با سایت داروبیار همراه باشید.

 

انواع ویتامین‌های موثر در سلامتی مو

 

ویتامین های گروه B

 

یکی از بهترین  ویتامین ها برای رشد مو، ویتامین B به نام بیوتین است. مطالعات کمبود بیوتین را با ریزش مو در انسان مرتبط می‌داند.  Biotin نوعی درمان برای ریزش مو است، کسانی که کم مو هستند می‌توانند بهترین نتیجه را از مصرف بیوتین بگیرند. با این حال، کمبود بیوتین بسیار کم پیش می‌آید چون به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاها وجود دارد. از طرفی اطلاعاتی خاصی در این زمینه وجود ندارد که مشخص  کند آیا بیوتین برای رشد مو تاثیری دارد یا خیر.

علاوه بر این، سایر ویتامین های B باعث ساخت گلبول های قرمز خون می‌شوند. این گلبول‌ها اکسیژن و مواد مغذی را تا فولیکول های مو حمل می‌کنند. این کار برای رشد مو مهم هستند. شما می توانید ویتامین های B را از بسیاری از غذاها دریافت کنید، از جمله موارد زیر:

بیشتر بخوانید:  بهترین درمان آسم

الف. غلات کامل، ب. بادام ها، ج. گوشت ماهی، د. غذای دریایی، سبزی های تیره و برگ دار

 علاوه بر این موارد، تنها منبع ب ۱۲ غذاهای حیوانی هستنو. پس چنان چه دارای یک رژیم گیاه خواری یا وگان پیروی هستید، به شما اکیدا توصیه می‌کنیم حتما از مکمل استفاده کنید.  ویتامین های ب به انتقال اکسیژن و مواد مفیدی که به پوست سر باید برسند، کمک می کنند. این کار به رشد مو کمک شایانی می کند.

 

  ویتامین C

 

این ویتامین آسیب رادیکال های آزاد به مو را که می تواند رشد مو را متوقف کنند و باعث پیری موهای شما شوند را کاهش می‌دهد. ویتامین C یک نوع آنتی اکسیدان قدرتمند به حساب می‌آید که از شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. این استرس ناشی از عملکرد رادیکال های آزاد است. علاوه بر این، بدن شما برای ساختن پروتئینی که قسمت مهمی از موی شما است ( کلاژن ) به ویتامین C نیاز دارد.  

 

ویتامین A

 

در حالی که دریافت مقدار کافی ویتامین A مهم است، شما بیش از حد نباید از آن استفاده کنید چرا که مطالعات نشان می دهد که ویتامین A  اگر بیش از حد مصرف شود می تواند منجر به ریزش مو شود. اما این مسئله به این معنی نیست که شما به ویتامین A نیاز ندارید. وجود این ویتامین برای سلامت موهای شما بسیار ضروری است و باید حتما از این ویتامین استفاده کنید. مواد غذایی زیر حاوی ویتامین A هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

 

الف. سیب زمینی شیرین

ب. هویج

ج. کدو تنبل

بیشتر بخوانید:  ۵ غذای خام برای زیبایی پوست

د. اسفناج

و. کلم پیچ پر

همچنین ویتامین A را می توان در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست نیز یافت. روغن کبد ماهی نیز یک منبع خوب برای این ویتامین است. خلاصه این که موهای شما برای مرطوب ماندن و رشد به ویتامین A نیاز دارند.

 

نتیجه گیری نهایی “از ویتامین B تا توقف ریزش مو”

 

سایت داروبیار در مقاله “از ویتامین B تا توقف ریزش مو” درباره‌ی ویتامین‌های موثر بر سلامت مو اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبان عزیز ارائه کرد. در مقاله “از ویتامین B تا توقف ریزش مو” متوجه شدید که کمبود ویتامین‌های مختلف به ویژه ویتامین ب منجر به ضعیف شدن مو و در نتیجه ریزش مو می‌شود. شما باید برای حفظ سلامتی موی خود از مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها استفاده کنید. البته نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی کنید که نتیجه‌ی عکس خواهد داشت. سایت داروبیار در پایان از این که تا انتهای مقاله‌ی “از ویتامین B تا توقف ریزش مو” همراهی کردید، از شما سپاسگزار است. همچنین سایت داروبیار امیدوار است که مقاله‌ی “از ویتامین B تا توقف ریزش مو” برای شما مفید بوده باشد