انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن

“انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن”سایت داروبیار قصد دارد در این مقاله به شما نحوه “انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن” را آموزش بدهد اما مولتی ویتامین چیست؟

مولتی ویتامین ها یک راه ساده جهت جذب مواد مغذی لازم هستند. اما نحوه “انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن” چگونه است؟ مولتی ویتامین‌های مختلفی در دنیا وجود دارد که یافتن و “انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن” در بین آن‌ها بسیار سخت است.

آن چه در مقاله  “انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن” خواهید خواند

یک. مولتی ویتامین روزانه چیست

دو. محتویات مولتی ویتامین‌ها

سه. به چه طریق  یک مولتی ویتامین روزانه را انتخاب کنیم؟

چهار. چطور بفهمیم  کدام نوع مولتی‌ویتامین برایمان مناسب است؟

پنج. محتویات مولتی ویتامین‌های روزانه :

الف. ویتامینD، ب. منیزیم،

ج. کلسیم،

د. روی،

و. آهن ،

شش. سخن پایانی درباره‌ی  “انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن”

 

مولتی ویتامین روزانه چیست

 

مولتی ویتامین روزانه حاوی انواع گوناگونی ویتامین‌ها و مواد معدنی برای جواب دادن به نیازهای روزانه بدن هستند که برای هر فردی میزان و محتویات آن‌ها فرق دارد.

 

محتویات مولتی ویتامین‌ها

 

به طور معمول مولتی ویتامین حاوی ویتامین‌های پایه از جمله ویتامین A، C، D، E و بعضی از ویتامین‌های B است. میزان مواد معدنی هم امکان دارد طبق  اندازه مولکول‌ها و شکل محصول مولتی ویتامین تفاوت داشته باشد.

 

به چه طریق  یک مولتی ویتامین روزانه را انتخاب کنیم؟

 

مولتی ویتامین روزانه را میخواهید انتخاب کنید اما چگونه؟ در ادامه روش این کار را به شما خواهیم گفت.‌ به طور کلی وقتی میخواهیم مولتی ویتامینی انتخاب نماییم، باید اول یک مکمل مولتی ویتامین با کیفیت بالا را جستجو کنیم. در هنگام انتخاب مولتی ویتامین، چهار چیز مهم را در ذهن داشته باشید:

الف. ضمانت نامه کیفیت:

ضمانت نامه های  کیفیت نشان دهنده یک وعده تولید کننده برای ارائه محصولات با کیفیت بالا و استاندارد است. مصرف کنندگان باید به دنبال نامی باشند که در این نشانه‌ها یا یک مهر و موم مجوزی از یک گروه بهداشتی که برند را تأیید می‌کند، باشد.

بیشتر بخوانید:  روش های موثر در بهبود سرماخوردگی

ب. تاریخ انقضا  را بررسی کنید:

تاریخ انقضا در محصولات قرار داده می‌شود تا مصرف کنندگان بدانند چه مدت محتویات محصول مؤثر خواهد بود. بعد از اتمام تاریخ انقضا این احتمال وجود دارد که دیگر مولتی ویتامین اثرگذاری سابق را نداشته باشد.

ج. اطلاعات تماس:

برای کمک باید یک خط تلفن و نشانی یک وب سایت بر روی محصول وجود داشته باشد. مکمل‌های غذایی که اطلاعات تماس خود را به راحتی در اختیار عموم قرار می‌دهند نشان می‌دهند که مشتری مدار هستند و برای جوابدهی به سؤالات مصرف کننده همیشه در دسترس قرار دارند.

د. هشدار:

هشدار مصرف به مصرف کنندگان در مورد نکات ایمنی لازمی که باید در حین مصرف به آنها توجه شود، نکاتی را گوشزد می‌کند و آنها را از عواقب جانبی احتمالی مصرف مکمل، مطلع می‌سازد. افراد مبتلا به داروهای تجویزی، مادران باردار یا شیرده، یا افراد مبتلا به آلرژی، باید هشدارهایی که بر روی برچسب‌های بسته نوشته شده است را جدی بگیرید

چطور بفهمیم  کدام نوع مولتی‌ویتامین برایمان مناسب است؟

 مولتی‌ ویتامین‌ها در اشکال گوناگونی در بازار وجود دارند  و هر کدام را بر اساس نیازهای فرد، جنسیت و سن مصرف کننده گروه بندی کرد. با تغییر سن، به ویژه برای زنان، تغذیه طبق قاعدگی، بارداری، شیردهی و یائسگی تغییر می‌کنند.

محتویات مولتی ویتامین‌های روزانه 

یک مولتی ویتامین روزانه می‌تواند به شما کمک کند که پایه خوبی برای سلامتی خود تأمین کنید، همینطور می‌تواند از شما در برابر  بیماری‌های گوناگوند و استرس‌ها محافظت کند؛ همینطور مولتی ویتامین‌های روزانه به شما در مواقع مختلف، به تعادل رسیدن سلامت کمک زیادی می‌کنند.

از این روی در مولتی ویتامین‌های روزانه بعضی مواد در زیاد ترین حد حضور دارند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

بیشتر بخوانید:  برای درمان عفونت های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست

ویتامین د 

 ویتامین دی به بدن ما در جذب کلسیم کمک می‌کند، کلسیم برای سلامت استخوان‌ها مهم است. مواقع احتیاج به این ویتامین در شرایط زیر یاد میشود:

 

الف. داشتن بیماری 

ب. بالا رفتن سن 

ج. دور بودن از نور خورشید 

د. تیره بودن رنگ پوست 

 

در حالی که شما باید قادر به دریافت روزانه ویتامین د به وسیله قرار گرفتن به مدت ۱۵ دقیقه در برابر نور خورشید باشید، واقعیت این است که بیش از ۴۰ درصد مردم موفق به گرفتن ویتامین دی لازم از نور خورشید نمی‌شوند. زندگی در مکان‌های زمستانی با نور خورشید کم، داشتن زندگی کارمندی و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب (که بلوک ویتامین دی را متوقف می‌کند) و با  کمبود مواجع میشویم ویتامین دی می‌شوند.  ویتامین دی در غذا  کمیاب است و بهتر است از مکمل آن نیز استفاده کنید.

 

منیزیم

 

یکی از مواد مغذی ضروری برای بدن، منیزیم است، ما حتما باید آن را از غذا یا مکمل‌ها دریافت کنیم؛  برای سلامتی استخوان و تولید انرژی منیزیم بسیار مهم است.

 

دیگر فواید منیزیم

 

الف. آرام بخش سیستم اعصاب بوده و پس از مصرف ۹۰ روزه، استرس را کم می‌کند

ب. پروتئین، استخوان و حتی دی ان ای را تشکیل کنید

ج. مشکلات خواب را برطرف می‌دهد

د. تنظیم عملکرد ماهیچه و عصب

ه. تعادل قند خون

 

 کلسیم

 

نزدیک به نصف مردم ایالات متحده، کلسیم را به میزان کافی در رژیم غذایی خود ندارند. درواقع، نزدیک به نیمی از مردم از مواد معدنی که برای استخوان‌ها و دندان‌های قوی احتیاج دارند، به طور روزانه استفاده نمی‌کنند. زنان به طور خاص زودتر شروع به از دست دادن تراکم استخوان‌هایشان می‌کنند و دریافت کلسیم بهترین محافظ تغذیه در برابر این اتفاق هولناک است.

بیشتر بخوانید:  بهترین مکمل برای خانم ها چیست؟

 

روی

 

روی (زینک) سیستم ایمنی بدن ما را پشتیبانی می کند و باعث می شود تا بدن از کربوهیدرات، پروتئین و چربی برای انرژی استفاده کند، همینطور در درمان زخم کمک می کند.

رژیم غذایی بیشتر مردم غنی از غذاهای حاوی روی نیست و بدن نمی‌تواند روی را ذخیره کند، به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم در مولتی ویتامین‌های روزانه این ماده را جای دهید.

 

آهن

 

بیشتر  دانشمندان تغذیه توصیه می‌کنند که آهن باید در مولتی ویتامین روزانه باشد، ولی همه نیاز به یک مقدار ثابت آهن ندارند.

بعضی از فایده‌های آهن این موارد هستند:

الف. افزایش انرژی 

ب. بهبود عملکرد مغز 

ج. داشتن گلبول‌های قرمز سالم

گوشت قرمز، آهن کافی دارد.

کسانی که گوشت قرمز می‌خورند، به اندازه کافی آهن دریافت می‌کنند، البته شما در شرایط خاصی مثل پریودی، بلوغ و حاملگی به آهن بیشتری نیاز دارید.

 

سخن پایانی درباره‌ی “انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن”

 

سایت داروبیار درباره‌ی “انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدن” در این مقاله با شما صحبت کرد. برای عده ای از آدم ها مصرف یک مکمل غذایی ممکن است به نفع او باشد. ولی اگر شما  بهداشت عمومی را رعایت میکنید و رژیم خوبی داربد،  شواهد تحقیقاتی محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی شما را سالم‌تر می‌کند. در واقع، بعضی تحقیقات نشان می‌دهد که مکمل‌ها می‌توانند ضررهم داشته باشند.

به همین دلیل قبل از اضافه کردن یک مکمل مولتی ویتامین به روال زندگی خود همیشه با پزشک خود گفت وگو کنید. اگر به جای خوردن انواع غذاهای و مواد خوراکی غنی از مواد مغذی از مکمل‌ها استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده تا در رژیم خود بازنگری داشته باشید. به خاطر داشته باشید که مصرف مکمل‌ها هیچ گاه جایگزین یک رژیم سالم نیست.

اشتراک گذاری