بهترین مکمل ها برای بدنسازی
بهترین مکمل ها برای بدنسازی

بدنسازان با رعایت رژیم غذایی صحیح و انجام تمرینات مورد نیاز این رشته، می‌توانند به اندام مورد نظر خود برسند اما برای کمک به افزایش حجم بدن، می‌توان از مکمل‌های مختلف موجود در بازار استفاده کرد که هر کدام از آن‌ها تاثیرات خوبی بر روی اندام ورزشکاران خواهند گذاشت. مکمل‌های بدنسازی با توجه به مواد تشکیل دهنده و هدف تولید، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. پیش از خرید مکمل بدنسازی باید دانش کافی در مورد آن‌ها داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. در این مقاله به معرفی برترین مکمل‌های بدنسازی برای ورزش خواهیم پرداخت که می‌توانند شما را یک قدم به هدفتان نزدیک کنند.

معرفی بهترین مکمل ها برای بدنسازی

  •  کراتین: یکی از بهترین مکمل‌ها برای افزایش حجم و تامین انرژی مورد نیاز بدن ورزشکاران، کراتین است که در صورت استفاده به میزان مناسب، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی بدن بر جای گذارد. کراتین باعث می‌شود آب بیشتری در سلول‌های ماهیچه‌ای شما جذب شده که نتیجه آن افزایش حجم بدن است. برای تاثیر پذیری بیشتر کراتین، بهتر است کمی از آن را قبل از تمرین همراه با آب یا آبمیوه میل کنید. پس از مصرف، بدن شما انرژی زیادی دریافت کرده و می‌توانید بیشتر از همیشه به انجام تمرینات بپردازید. پس از به اتمام رسیدن تمرین، دوباره مقدار مشخصی از این مکمل را استفاده کنید تا سلول‌های ماهیچه‌ای توان بالاتری برای جذب آب پیدا کنند. در روزهایی که ورزش نمی‌کنید، یک وعده کراتین را همراه با صبحانه میل کنید.
  • پروتئین وی: این مکمل محبوب‌ترین پروتئین تولید شده از منبع آب پنیر است که افراد زیادی در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. برخی از بدنسازان این مکمل را برترین مکمل بدنسازی دانسته و استفاده از آن را به همه توصیه می‌کنند. در مراحل تولید پروتئین وی، عملیات فرآوری پیچیده‌ای بر روی آب پنیر انجام می‌گیرد تا تمام ناخالصی‌های آن دفع شود. این مکمل با بیشترین سرعت ممکن هضم شده و در مدت زمان کمی، انرژی خود را به ماهیچه‌ها منتقل خواهند کرد. این مکمل باید 40 دقیقه قبل از تمرین و 60 دقیق پس از اتمام ورزش مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند تاثیر خود را نشان دهد.
بیشتر بخوانید:  آیا یبوست باعث چاقی می شود؟

بهترین مکمل ها برای بدنسازی

  • کربوهیدرات: در طول روز باید سه ماکرونوترینت کربوهیدرات، چربی و پروتئین به بدن برسد تا عضلات بتوانند انرژی مورد نیاز خود برای فعالیت را بدست آوردند. کمبود کربوهیدرات برای ورزشکاران مشکلات جدی را به وجود خواهد آورد زیرا زمانی که بدن نتواند انرژی از کربوهیدرات دریافت کند، به سراغ پروتئین‌های بدن رفته و از آنها تغذیه می‌کند. کم شدن پروتئین‌ها مانع از ایجاد حجم بیشتر در عضلات شده و روند شکل گیری بدن را دچار اخلال می‌کند. مکمل کربوهیدرات باید قبل از ورزش و پس از آن استفاده شود تا بدن انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های سخت ورزشی را جذب کرده و دیگر به سراغ تغذیه از پروتئین‌های بدن نرود.
  • آرژنین: این مکمل به بدن کمک می‌کند تا پروتئین بیشتری تولید کند که شکل طبیعی آن در انواع گوشت مرغ، ماهی و محصولات لبنی وجود دارد. مکمل آرژنین به صورت قرص، پودر و ژل در اختیار ورزشکاران قرار گرفته و تحت نظر استانداردهای برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید می‌گردد. برای بهبود جریان خون در بدن و تولید اکسید نیتریک، به ورزشکاران استفاده از این مکمل توصیه می‌شود. علاوه بر این دو مورد، آرژنین می‌تواند تاثیری مثبت بر روی سیستم ایمنی گذاشته و آن را تقویت کند. چربی‌های موجود در بدن هم با کمک آرژنین دفع شده و برای افرادی که در سن رشد هستند، می‌تواند اثراتی مانند افزایش قد داشته باشد.
  • گلوتامین: یکی از مهم‌ترین اسید آمینه‌های موجود در بدن، گلوتامین است که وظیفه تامین انرژی عضلات را بر عهده دارد. گلوتامین به طور طبیعی در بدن ما یافت می‌شود اما ورزشکاران برای جذب انرژی بیشتر، باید از مکمل آن کمک بگیرند. گلوتامین می‌تواند چربی‌های موجود در زیر پوست را بسوزاند و از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری نماید. پیش از شروع استفاده از گلوتامین بهتر است با مربی خود مشورت کنید زیرا هر شخص بسته به سن و میزان سختی تمرینات، به حجم مشخصی از گلوتامین نیاز دارد.
بیشتر بخوانید:  آیا بهترین راه برای افزایش عضلات استفاده از مکمل بدنسازی است؟

 بهترین مکمل ها برای بندسازی را چگونه خریداری کنیم؟

با چند کلیک ساده می تواندی مکمل های مورد نیاز خود برای ورزش و بدنسازی را در داروخانه آنلاین داروبیار بیابید و نسبت ب خرید آنها اقدام نمایید. داروبیار مناسب ترین قیمت در کنار بالاترین کیفیت را برای شما ورزشکاران عزیز به ارمغان می آورد.