بهترین دارو برای نارسایی کلیه

درمان نارسایی کلیه با دارو یکی دیگر از بیماری هایی که ممکن است برای انسان ایجاد شود نارسایی و اختلال در عملکرد کلیه ها است. کلیه ها دو عضو مهم در پشت شکم انسان هستند که عمل دفع ادرار و جذب مواد غذایی را انجام می دهند. البته که مواد زائد را از طریق ادرار دفع می کنند. با این وجود می‌ توان گفت عملکرد آن ها در بدن بسیار مهم است. نارسایی کلیه به دلیل عوامل زیاد ایجاد می شود برای مثال نارسایی کلیه مرگ بر اثر ضربه ایجاد شود. هم چنین امکان دارد بر اثر بیماری خود ایمنی بدن انسان دچار نارسایی کلیه شود. چیزی که در این میان اهمیت بسیاری دارد درمان این وضعیت است. برای درمان نارسایی کلیه دارو های مختلفی وجود دارد که در ادامه به همه آن ها خواهیم پرداخت. برای دستیابی به پاسخ سوالات خود این مطلب را تا پایان دنبال کنید و همراه داروبیار باشید.

انواع قرص برای درمان نارسایی کلیه

فعالیت کلیه ها باید حتما کنترل شود، در صورت ایجاد نارسایی کلیه ممکن است در موارد شدید به حالت کما و یا مرگ هم منجر شود. روش ‌های درمانی مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد. یکی از راه های درمانی استفاده از دارو های نارسایی کلیه است. داروهای سولامر و کلسیم کربنات و کلسی تریول از جمله دارو هایی هستند که برای کاهش میزان فسفر استفاده می شوند. زیرا افزایش فسفر در بدن موجب تشدید نارسایی کلیه می شود. مصرف مکمل های تقویتی و ویتامین نیز می تواند به تقویت کلیه ها کمک کند و در درمان نارسایی کلیه موثر واقع شود. از داروهای دیگری برای تقویت کلیه ها استفاده می شود از جمله دارو های تقویت کننده و افزایش دهنده گلبول های قرمز مثل اریتروپویتین و مکمل های آهن و هم چنین داربپوتین که تاثیرگذاری فوق ‌العاده ‌ای در درمان آن دارند.

بیشتر بخوانید:  داروی ضد التهاب مغز

درمان نارسایی کلیه با دارو های گیاهی

برخی افراد معتقدند که می توان نارسایی کلیه را به وسیله گیاهان دارویی هم درمان کرد. به همین دلیل امروز می خواهیم به شما چند نمونه داروی گیاهی معرفی کنیم که تا کنون در درمان نارسایی کلیه موثر واقع شده اند. یکی از گیاهان دارویی گیاه گزنه است. اگر شما مقدار گیاه گزنه را به عنوان دمنوش تهیه و مصرف کنید خواهید دید که به مرور زمان نارسایی کلیه درمان خواهد شد. زیرا گیاه گزنه توانایی تنظیم اسید اوریک را دارد و با افزایش حجم ادرار می تواند سموم را به کلی از بدن دفع کند. داروی دیگر گیاه بابونه نام دارد. دمنوش گیاه بابونه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد می ‌تواند با افزایش حجم ادرار سموم را از کلیه دفع کند. هر چند که روش های دیگری برای درمان نارسایی کلیه وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

نارسایی کلیه

جلوگیری از نارسایی کلیه

برخی افراد به دلایل ژنتیکی و ارثی ممکن است در معرض خطر نارسایی کلیه باشند از این رو باید روش زندگی خود را عوض کنند. منظور از تغییر روش زندگی این است که مراقب تغذیه و فعالیت خود باشند. بهتر است چنین افرادی ورزش روزانه داشته باشند و هم چنین رژیم غذایی خود را کنترل کنند. برای جلوگیری از نارسایی کلیه بهتر است مصرف مواردی که در زیر دسته بندی نموده ایم به حداقل برسد:

  •         استفاده از پتاسیم و آب و نمک باید در حد تعادل باشد.
  •         مواد غذایی که پتاسیم دارند مثل آووکادو و اسفناج و ماست باید محدود شود.
  •         هم چنین استفاده از طالبی و سیب زمینی و موز و زردآلو نیز باید کم شود.
  •         مواد غذایی حاوی فسفر نیز باید کاهش یابند مانند لوبیا سفید و قرمز
  •         هم چنین عدس و شیر و ماهی
بیشتر بخوانید:  بهترین شربت اشتها آور بزرگسالان

با این وجود ممکن است فردی در معرض نارسایی شدید کلیه قرار داشته باشد از این رو بهتر است که دیالیز کلیه انجام دهد. و یا در صورت لزوم مجبور به پیوند کلیه می شود.

تشخیص نارسایی کلیه

علائم وجود دارند که نشان دهنده نارسایی کلیه هستند برای مثال افزایش حجم ادرار و متورم شدن قسمت های پایین بدن مثل زانو ها و پاها، ایجاد پف زیر چشم، ایجاد حالت تهوع و گیجی، احساس درد در ناحیه قفسه سینه و کاهش هوش، نامنظم شدن ضربان قلب و تشنج و در موارد شدید کما. اما دلیل بر این نمی شود که اگر شما یکی از این علائم را داشتید مبتلا به نارسایی کلیه هستید. بلکه باید در صورت وجود هر یک از علائم به پزشک مراجعه کنید. پزشک متخصص قطعاً با انجام آزمایش متوجه مشکل شما خواهد بود و در صورت وجود نارسایی کلیه قطعاً داروی مخصوص را تجویز خواهد نمود. بنابراین لازم نیست نگران باشید. کافی است که خونسردی خود را حفظ کنید و به موقع به پزشک مراجعه کنید.