Side effects of gainup powder
عوارض پودر گین آپ- آنچه نمی خواهند شما بدانید!

پودر گین آپ یک مکمل غذایی محبوب است که برای افزایش حجم عضلانی و وزن سالم بدن استفاده می‌شود. برای اثر بخشی این مکمل باید همراه آن یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و تمرینات ورزشی را به صورت مرتب انجام دهید. این مکمل نیاز بدن به پروتئین‌، کربوهیدرات‌های سالم و چربی‌ها را تامین کرده و به شکل پودر در دسترس است. کالری دریافتی بدن پس از مصرف گین آپ افزایش یافته و به مرور زمان شاهد افزایش وزن خود خواهید بود. مصرف بیش از حد این مکمل، مانند هر مکمل دیگری می‌تواند عوارضی بر بدن داشته باشد. در این مقاله به بررسی عوارض پودر گین آپ خواهیم پرداخت؛ با داروخانه انلاین داروبیار همراه باشید.

مشاهده قیمت گین آپ بزرگسالان کلیک کنید.

عوارض جانبی گین آپ

یکی از موضوعاتی که توسط متخصصان تغذیه زیادی مورد بررسی قرار گرفته، عوارض پودر گین آپ است. به گفته متخصصان تغذیه، مصرف بیش از حد پودر گین آپ می‌تواند باعث گرفتگی عضلات و عوارض جانبی دیگر شود. علاوه بر آن ممکن است عوارضی مانند آسیب به کلیه، مشکلات کبد، اسهال و کم آبی بدن ایجاد کند. از آنجایی که گین آپ سرشار از آهن و ویتامین سی است، احتمال بروز علائمی نظیر اسهال یا معده درد هم وجود دارد. به طور کلی عوارض جانبی گین آپ را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مشکلات کبدی و کلیه

در صورت مصرف بیش از حد پودر گین آپ، امکان بروز مشکلات کبدی وجود دارد. به دلیل وجود پروتئین بیش از حد در بدن، احتمال ایجاد سنگ کلیه بالاتر می‌رود. برای این که مانع از بروز این عارضه شوید، حتما همراه با پودر گین آپ خود از غذاهای غنی از فیبر استفاده کرده و آب زیادی بنوشید تا مشکلی ایجاد نشود. علاوه بر کلیه، گاهی اوقات ممکن است کبد هم توان پردازش همه پروتئین دریافتی را نداشته باشد و به مرور زمان عملکرد آن دچار مشکل شود.

بیشتر بخوانید:  آیا دوش آب سرد باعث لاغری می شود؟

A bodybuilder who has kidney pain

  • گرفتگی عضلات

ورزشکاران با این تصور که گین آپ انرژی زیادی به آن‌ها می‌دهد، تمرینات شدید ورزشی را برای طولانی مدت انجام می‌دهند. این کار باعث کم آب شدن بدن و گرفتگی عضلات خواهد شد.

  • مشکلات تنفسی

مصرف دوز بالا پودر گین آپ می‌تواند مشکلات تنفسی مانند عطسه، سرفه یا حتی آسم ایجاد کند. اگر در حال حاضر درگیر بیماری تنفسی خاصی هستید، این مکمل را مصرف نکنید.

  • حالت تهوع و اسهال

در صورت نامحلول ماندن مکمل گین آپ در معده، امکان تجربه عوارض اسهال و حالت تهوع وجود دارد. یکی از دلایلی که این اتفاق می‌افتد، مصرف زیاد شکر و کربوهیدرات در مکمل گین آپ است؛ از آنجایی که بدن شما به آن عادت ندارد اینگونه واکنش می‌دهد. این موضوع می‌تواند بر روی جذب مواد مغذی توسط روده کوچک هم اثر منفی بگذارد. اگر فردی به لاکتوز حساسیت داشته باشد، این عوارض با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهند زیرا در ترکیب گینرها، ذرات شیر وجود دارد.

  • افزایش وزن ناسالم

چنانچه برای طولانی مدت به مصرف پودر گین آپ ادامه دهید، وزن شما به شکلی ناسالمی افزایش پیدا می‌کند زیرا این مکمل می‌تواند باعث افزایش سطح چربی‌های غیر ضروری بدن شود. یکی از ترکیباتی که باعث این مشکل می‌شود، شکر موجود در پودر گین آپ است. برخی شرکت‌ها شکر زیادی به مکمل‌های خود اضافه می‌کنند زیرا قیمت پایینی داشته و طعم بهتری به محصولات می‌دهد.

از آنجایی که قندها منبع بیش از حد کالری و کربوهیدرات هستند، می‌توانند ذخیره چربی را افزایش داده و جهش زیادی در وزن ایجاد کنند. بهترین راه این است که ترکیبات موجود در مکمل را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید شکر آن زیاد نیست. شکر بیش از حد می‌تواند عوارض جانبی نظیر نوسان شدید فشار خون و افزایش سطح کلسترول LDL و وزن ناسالم به همراه داشته باشند.

  • افزایش خطر ابتلا به دیابت
بیشتر بخوانید:  آیا یبوست باعث چاقی می شود؟

یکی از عوارض پودر گین آپ که زندگی شخص را در خطر جدی قرار می‌دهد، دیابت است. به دلیل وجود شکر در ترکیب پودر، مصرف بیش از دوز توصیفه شده می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. دو عامل اصلی این دیابت چاقی و کلسترول هستند که از جمله عوارض این مکمل محسوب می‌شوند.

سایر عوارض جانبی پودر گین آپ شامل تداخل در تنظیم سطح گلوکز بدن می‌شود که نتیجه آن کاهش سطح انرژی بدن در طول روز است. اگر دوست دارید برای افزایش وزن خود از پودر گین آپ استفاده کنید، مطمئن شوید محصول انتخابی شما نسبت متعادلی از درشت مغذی‌ها مانند کربوهیدرات یا پروتئین بدون چربی را در خود جای داده است.

اگر در ترکیبات مکمل اسمی مشاهده کردید که برای شما آشنا نبود، تنها کافیست نام آن را در گوگل سرچ کرده تا از سالم بودن مکمل اطمینان مطمئن شوید.

سخن پایانی

بهترین راه پیش گیری از عوارض پودر گین آپ، دنبال کردن برنامه غذایی متعادل و سالم است تا نیازهای بدن از طریق آن تامین شود. برای این امر باید دائما میوه و سبزیحات مصرف کرده و از فست فودها دوری کنید اما با توجه به سبک زندگی امروزه، این کار کمی مشکل است. اگر قصد استفاده از مکمل‌های ورزشی یا گین آپ را دارید، حتما با یک پزشک مشورت کرده و بسته به نظر ایشان، بهترین مکمل را خریداری کنید. پزشک دور مناسبی تعیین خواهد کرد که مصرف مکمل در آن بازه مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. در صورتی که تصمیم دارید مکمل ورزشی خریداری کرده و برای این امر به دنبال فروشگاهی معتبر هستید، می‌توانید به سایت شناخته شده داروبیار مراجعه کرده و خرید خود را نهایی کنید. اگر در فرآیند خرید سوالی برای شما ایجاد شد، تنها کافیست با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی‌های لازم در اختیارتان قرار بگیرد.

مشاهده قیمت گین آپ بزرگسالان کلیک کنید.