مشخصات روی بسته بندی کاندوم چه اطلاعاتی به ما می دهد؟
مشخصات روی بسته بندی و جلد کاندوم چه اطلاعاتی به ما می دهد؟

کاندوم ها سدهای محافظتی هستند که روی آلت تناسلی قرار می گیرد. زمانی که کاندوم به درستی استفاده و یا انتخاب شود، شانس بارداری و خطر ابتلا به بیماری یا عفونت های مقاربتی برای هر دو طرف کاهش پیدا می‌کند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که مشخصات روی بسته بندی و جلد کاندوم را با دقت بخوانید و محصول متناسب با نیازهای خود انتخاب نمایید.

این محصول در اشکال و اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شود که پیدا کردن محصول مناسب می تواند مشکل ساز باشد. اما اگر بدانید “مشخصات روی بسته بندی کاندوم چه اطلاعاتی به ما می دهد؟” در زندگی، روابط جنسی بهتر و ایمن تری را تجربه خواهید کرد. در ادامه به بررسی راهنمای خرید کاندوم می پردازیم تا بهترین محصول را انتخاب کنید و لازم نباشد از دیگر افراد برای مشورت بخواهید و بابت این موضوع خجالت‌زده شوید!

برای مشاهده انواع کاندوم در داروخانه آنلاین داروبیار کلیک کنید.

بررسی 8 علامت روی جلد کاندوم قبل از استفاده از آن

قبل از خریداری کاندوم و استفاده از آن این هشت مورد را روی جلد کاندوم بررسی کنید تا در ایمن بمانید:

1.بررسی تاریخ انقضا

یکی از گزینه هایی که روی بسته بندی کاندوم وجود دارد و باید آن را بررسی کنید، تاریخ انقضاست. مطمئن شوید که کاندوم قدیمی نیست و اگر قدیمی هست، هرگز از آن استفاده نکنید. تاریخ انقضا معمولاً در پشت بسته بندی کاندوم چاپ می شود.

کاندوم تاریخ گذشته

2.بسته بندی محصول خوب است؟ 

یکی از گزینه هایی که باید هنگام خرید در نظر بگیرید، بررسی کیفیت بسته بندی است. معمولا محصولات با کیفیت دارای بسته بندی مناسبی هستند، مخصوصاً محصولات بهداشتی و مراقبتی. در صورت عدم بسته‌بندی مناسب یا آسیب دیده، هرگز از آن استفاده نکنید. با کمک این ایده به راحتی می توانید میزان کیفیت برند انتخابی را بررسی کنید.

3. بررسی علامت CE 

بررسی کنید کاندوم  انتخابی شما دارای علامت CE است که این علامت روی بسته بندی حک می‌شود. معمولاً کاندوم های ایمن شده برای استفاده دارای نشان CE اروپایی هستند.

4. بررسی کیت مارک BSI

این علامت روی کاندوم نشانگر چیست؟ علامت روی جلد کاندوم ها بسیار متنوع است. اما وجود علامت کیت مارک BSI نشان دهنده این است که محصول آزمایش شده است.کاندوم هایی که با نشانه BSI ارائه می‌شوند به معنای این هستند که کیفیت و استاندارد روش تولیدی سازنده به طور منظم آزمایش می‌شود و استفاده از آن کاملا بی خطر است.

5. انتخاب سایز و اندازه  

انتخاب سایز و اندازه مناسب با توجه به مشخصات روی بسته بندی کاندوم، یکی از نکات مهم برای داشتن یک رابطه جنسی ایده‌آل است که در صورت عدم انتخاب کاندوم مناسب، رابطه جنسی ناراحت کننده ای را خواهید داشت. استفاده از کاندوم خیلی بزرگ یا خیلی کوچک، احتمال خارج شدن آن از آلت تناسلی وجود دارد. همچنین احتمال بارداری و انتقال بیماری را افزایش می دهد. جالب است بدانید هر کدام از تولیدکنندگان اندازه های مختلفی برای ارائه این محصول در نظر می‌گیرند. بنابراین ممکن است اندازه معمولی برندی همانند اندازه بزرگ برند دیگر باشد.

بیشتر بخوانید:  قرص زینک پلاس برای رشد مو

معمولا اکثر آقایان است سایز استاندارد را استفاده می‌کنند. اما برای انتخاب سایزهای کوچکتر یا بزرگتر باید روی بسته بندی را چک کنید. معمولاً سایزهای بزرگتر با کلماتی مانند max، extra large و magnum مشخص می‌شود و برای خرید کاندوم های کوچک تر بدنبال کلماتی مانند snugger یا close fit روی بسته بندی بگردید.

برای اندازه گیری دقیق تر می‌توانید قطر آلت تناسلی را اندازه بگیرید و با کمک جدول سایزبندی کاندوم زیر بهترین سایز را انتخاب نمایید:

سایز طول (برحسب میلیمتر) عرض (برحسب میلیمتر)
کوچک 160 44
متوسط 200 50
بزرگ 200 53

6. تشخیص تعداد کاندوم، از 1 الی 20 عددی

یکی دیگر از مشخصات روی بسته بندی کاندوم، تعداد کاندوم های داخل جعبه می باشد. بنابراین با توجه به نیاز خود تعداد کاندوم مورد نظر را انتخاب نمایید. معمولاً بسته بندی های کاندوم از یک الی ۲۰ عددی در بازار موجود است. برای تشخیص تعداد کاندوم باید پشت یا کناره های بسته بندی را مشاهده کنید؛ معمولاً اعداد روی جعبه کاندوم بیانگر این موضوع است.

7. تشخیص انواع کاندوم

مطمئنا خبر دارید کاندوم های موجود در بازار در انواع مختلف با ویژگی های متفاوت ارائه شدند که به شما کمک می‌کنند بهترین کاندوم را برای خود انتخاب کنید. در واقع این محصول نه تنها از بیماری های مقاربتی و بارداری پیشگیری می کند؛ بلکه کمک خواهد کرد یک رابطه منحصر به فرد داشته باشید.

مشخصات کاندوم معمولاً در قسمت پشت بسته بندی به زبان فارسی نوشته شده است و شما می توانید از ویژگی های مختلفی مانند کاهش درد، به تاخیر انداختن انزال و دیگر موارد آن باخبر شوید و به کیفیت رابطه جنسی خود بیافزایید. در ادامه با چند نمونه از رایج ترین انواع کاندوم آشنا می شویم:

کاندوم های طعم دار؛ بخشیدن حس تازگی به اتاق خواب

کاندوم های طعم دار یکی از رایج‌ترین کاندوم های موجود است که راهی آسان برای اضافه کردن کمی تازگی به اتاق خواب در اختیار زوج ها قرار می دهد. این مدل کاندوم ها با یک پوشش خوشمزه طراحی شدند و برای برقراری رابطه واژینال کاملاً بی خطر هستند.

بیشتر بخوانید:  بی اشتهایی در کودکان

کاندوم طعم دار

کاندوم های خاردار؛ افزایش لذت رابطه جنسی 

ممکن است هنگام بررسی جعبه کاندوم خادار، با شکل خاص طراحی شده آن مواجه شوید. این مدل کاندوم ها روی پوشش پلاستیکی شان طراحی و شکل منحصر به فردی دارند و برای افزایش لذت جنسی بسیار مناسب اند.

کاندوم های روغنی؛ کاهش درد و روان کننده

این مدل کاندوم ها با ویژگی روان کننده ارائه می شود و دیگر لازم نیست بابت سازگاری کاندوم و روغن نگران باشید. کاندوم های روغنی برای افزایش اصطکاک و رفع خشکی واژن ارائه شدند و امکان استفاده را راحت تر کرده اند.

کاندوم های تاخیری، تجربه رابطه طولانی

کاندوم های تاخیری از مواد بی حس کننده طراحی شده اند که انزال را به تاخیر می‌اندازد و برای افزایش کیفیت رابطه بسیار مناسب اند. داروخانه آنلاین داروبیار انواع کاندوم تاخیری را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

کاندوم تاخیری

8. انتخاب جنس کاندوم، لاتکس یا پلی اورتان؟

کاندوم ها نه تنها از نظر شکل و اندازه بسیار متنوع هستند، بلکه حاوی مواد مختلفی از جمله لاتکس، پلی اورتان و پوست بره می باشند. در حالی که تولید کنندگان از لاتکس برای ساخت اکثر کاندوم ها استفاده می‌کنند، برخی مارک ها جایگزین های غیر لاتکسی برای افرادی که لاتکس را دوست ندارند یا به آن آلرژی دارند، ارائه می‌دهند.

در ادامه با انواع کاندوم از نظر جنس آشنا شوید:

جنس لاتکس بسیار انعطاف پذیر و نازک: کاندوم های از جنس لاتکس به عنوان سد محافظ در برابر باکتری ها و ویروس ها شناخته می شوند. با این حال جنس لاتکس گرما را منتقل نمی کند و ممکن است لذت جنسی را به شدت کاهش دهد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که هنگام استفاده از این نوع کاندوم از روان کننده های مبتنی بر روغن هرگز استفاده نکنید. چراکه ممکن است باعث از بین رفتن خاصیت کاندوم شود.

جنس پلی اورتان: پلی‌ اورتان یک ماده پلاستیکی است که در زمینه های مختلفی استفاده می شود. کاندوم های ساخته شده از پلی اورتان معمولاً نازک تر از کاندوم های لاتکس است و برای انتقال گرما بهتر عمل می کنند و در عین حال، موثر در برابر ویروس HIV و عفونت های مقاربتی و باکتریایی می باشند. اما نسبت به لاتکس انعطاف‌پذیری کمتری دارد.

جنس پلی ایزوپرن: پلی ایزوپرن بسیار شبیه لاتکس است و فاقد پروتئین هایی است که باعث واکنش آلرژیک می‌شود و نسبت به پلی اورتان ضخیم تر است. اما نرم تر و طبیعی تر احساس می شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین زمان مصرف مکمل ها

جنس پوست بره: کاندوم های ساخته شده از پوست بره به این معنای نیست که حاوی پوست بره می‌باشد. بلکه بخشی از روده این حیوان، ماده اصلی این مدل کاندوم را مشخص می کند. این نوع کاندوم دوام و ماندگاری بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد و برای انتقال گرما بسیار مناسب است. اما برخلاف دیگر مدل ها گزینه مناسب و قابل اعتمادی در برابر پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی نخواهد بود.

نتیجه گیری 

کاندوم به عنوان یک محصول ضروری برای سلامتی جنسی شما شناخته می شود که در برابر بیماری‌ها و عفونت‌های ویروسی از شما محافظت می کند و در عین حال، به جنگ بارداری های ناخواسته می رود. علاوه بر این آگاهی از اطلاعات و مشخصات روی بسته بندی برای شما یک تجربه لذت بخش از رابطه جنسی را به ارمغان می آورد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد؛ نظرات و سوالات خود را در کامنت بپرسید تا در اسرع وقت مشاورین داروخانه آنلاین داروبیار پاسخ شما را بدهند.