شربت مولتی سانستول پلاس زینک برای چی خوبه
شربت مولتی سانستول پلاس زینک برای چی خوبه؟

برای رشد کودک و حفظ سلامت او، توجه به تغذیه سالم اهمیت زیادی دارد. برخی کودکان بد غذا بوده و هر چیزی را نمی‌خورند و برخی دیگر به میزان مناسب مواد مغذی و ویتامین‌ها را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند؛ در هر صورت باید مکملی استفاده شود تا کمبودهای موجود در بدن کودکان را جبران کرده و سلامت آن‌ها را تضمین کند. شربت مولتی سانستول پلاس زینک از جمله همین مکمل‌های غذایی مفید است که می‌تواند نقش مثبتی در رشد کودک داشته باشد. در این مقاله از داروبیار به اثر این مکمل بر بدن خواهیم پرداخت، برای اینکه بدانید شربت مولتی سانستول پلاس زینک برای چی خوبه، با ما همراه باشید.

شربت سانستول برای چی خوبه؟

مکمل مولتی سانستول پلاس زینک شربتی برای رشد کودکان است که در تولید آن از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی استفاده شده است. از جمله اثرات استفاده از این شربت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت مکانیسم دفاعی بدن
  • حفظ سلامت مو و پوست
  • کمک به سلامت دندان‌ها و استخوان
  • افزایش سطح انرژی بدن
  • کاهش خستگی
  • رشد بهتر ناخن و مو
  • بهبود خلق و خوی کودکان
  • بهبود دستگاه تنفس
  • افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف

ترکیبات موجود در شربت مولتی سانستول پلاس زینک

در تولید این شربت از ده نوع ماده معدنی و ویتامین استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:  آیا شربت اشتها آور باریج چاق می کند؟

What are vitamins good for?

  • ویتامین C: یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای کودکان و بزرگسالان، ویتامین C است. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای بدن کودکان ضروری است. ویتامین C از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، آلودگی‌ها، اشعه مضر خورشید و … محافظت می‌کند. علاوه بر آن با بهبود سیستم ایمنی بدن، مانع از ورود میکروب و ویروس به بدن خواهد شد. این ویتامین اثرات مفید دیگری نظیر کمک به جذب آهن، کمک به بهبود سریع‌تر زخم‌ها، کلاژن سازی و … هم خواهد داشت.
  • ویتامین A: یکی دیگر از ویتامین‌های مفید برای بدن، ویتامین A است. ویتامین A از جمله ویتامین‌های محلول در چربی بوده که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت می‌شود. مهم‌ترین تاثیر ویتامین A را می‌توان در بهبود بینایی و سلامت چشم دانست که برای کودکان اهمیت زیادی دارد.
  • ویتامین E: ویتامین E نه تنها برای کودکان، بلکه در دوران بارداری مادر و دوران میانسالی نقشی مهم دارد. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند؛ علاوه بر آن در سلامت قلب، بهبود دستگاه تنفسی، کمک به سلامت پوست و مو، پیشگیری از سرطان و … موثر است. در شربت مولتی سانستول پلاس زینک مقدار مناسبی از این ویتامین وجود دارد تا کمبودهای موجود در رژیم غذایی کودکان را جبران کند.
  • ویتامین D: بدن برای استخوان سازی به ویتامین D نیاز دارد. این ویتامین با افزایش جذب کلسیم، به تشکیل شدن استخوان‌ها کمک کرده و با تنظیم سطح قند خون در پیش گیری از دیابت موثر است. ویتامین D در حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار خون موثر بوده و دارای خاصیت ضد التهابی است. ویتامین D به صورت طبیعی از نور خورشید جذب می‌شود و در برخی از مواد غذایی هم وجود دارد. کمبود ویتامین D می‌تواند باعث تحلیل رفتن استخوان‌ها، انواع ضعف عضلانی و شکنندگی استخوان‌ها شود. در بزرگسالان هم خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد، در نتیجه باید به میزان کافی در اختیار بدن قرار گیرد تا هیچ کدام از این مشکلات ایجاد نشود.
  • ویتامین B1: تمام سلول‌های بدن برای رشد به ویتامین B1 نیاز دارند. این ویتامین در بدن ذخیره نشده و لازم است از طریق رژیم غذایی تامین شود. شربت مولتی سانستول پلاس زینک می‌تواند ویتامین B1 مورد نیاز بدن کودکان را فراهم سازد.
  • ویتامین B2: ویتامین B2 به تولید انرژی در بدن کمک کرده و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی، در برابر رادیکال‌های آزاد از سلول‌ها حفاظت می‌کند. از آنجایی که این ویتامین محلول در آب است، باید از طریق رژیم غذایی سالم وارد بدن شود. شربت مولتی سانستول پلاس زینک این ویتامین را در دسترس کودکان قرار می‌دهد تا مشکلی در عملکرد بدن ایجاد نشود.
  • فولیک اسید: فولیک اسید از جمله ویتامین‌های خانواده B است که برای عملکرد طبیعی مغز اهمیت زیادی دارد. با مصرف این ویتامین، گلبول‌های خونی به شکلی سالم تولید شده تا بتوانند اکسیژن را به بخش‌های مختلف بدن انتقال دهند. در صورت کمبود فولیک اسید، احساس خستگی زیادی کرده و گاهی اوقات منجر به رنگ پریدگی هم می‌شود. در همه سنین برای جلوگیری از کم خونی، کاهش خطر پوکی استخوان، کاهش بینایی و … نیاز به فولیک اسید خواهد بود.
  • زینک: یکی دیگر از ترکیبات موجود در شربت مولتی پلاس زینک، زینک است که تاثیرات بسیار زیادی بر روی بدن دارد. زینک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به درمان سریع زخم‌ها کمک زیادی می‌کند؛ علاوه بر آن در حفظ سلامت مو و پوست هم موثر است. بدن کودکان برای تکامل اندام‌ها، عملکرد صحیح مغز، جلوگیری از اختلال ذهنی و یادگیری به زینک نیاز خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:  اثر اسپرولینا برای چربی زیر شکم

علاوه بر ترکیبات ذکر شده، در شربت مولتی سانستول پلاس زینک ویتامین‌های مفید دیگری نظیر ویتامین‌های B12 و B6 وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در حفظ سلامت بدن کودکان نقش دارند.

نحوه مصرف شربت مولتی سانستول پلاس زینک

برای اثر بخشی بهتر مولتی سانستول پلاس زینک لازم است همراه با یک رژیم غذایی سالم به کار گرفته شود. کودکان 1 تا 5 سال باید روزانه 5 میلی‌لیتر از این شربت مصرف کنند در حالی که کودکان بالای 5 سال و بزرگسالان می‌توانند دوز مصرفی را به 10 الی 15 میلی‌لیتر افزایش دهند.

از چه سنی می‌توان این شربت را مصرف کرد؟

از این مکمل می‌توان برای کودکان یک سال به بالا استفاده کرد. در واقع نوزادان زیر یک سال نباید از این شربت مصرف کنند و پس از رسیدن به یک سالگی، می‌توانند مصرف این شربت را آغاز کنند. بزرگسالان هم می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. توجه داشته باشید که خانم‌های باردار و شیرده باید پس از تایید پزشک، مصرف این مکمل را آغاز نمایند. درصورتی که در مورد شربت مولتی سانستول پلاس زینک سوالی دارید، می توانید با ما به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

اشتراک گذاری