قرص uni zinc برای چی خوبه؟
قرص uni zinc برای چی خوبه؟

زینک یکی از مواد معدنی ضروری در بدن است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست، ناخن و مو، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ترمیم سریع‌تر زخم‌ها و … ایفا می‌کند. قرص uni zinc برای چی خوبه؟ قرص uni zinc یک مکمل غذایی است که زینک مورد نیاز بدن را تامین کرده و معمولا برای جلوگیری از ریزش مو توسط پزشکان توصیه می‌شود. قرص uni zinc علاوه بر تاثیر بسیار چشم گیری که بر حفظ سلامت مو دارد، استحکام ناخن‌ها را نیز تقویت کرده و مانع از شکسته شدن سریع آن‌ها می‌شود. با داروخانه آنلاین داروبیار همراه باشید.

ترکیبات قرص uni zinc

نام این قرص یونی زینک است اما تمام ترکیبات آن تنها شامل زینک نمی‌شود. در ساخت قرص از مواد معدنی مختلفی استفاده شده تا اثر بهتری داشته باشد.

  • زینک: اصلی‌ترین ترکیب قرص یونی زینک، زینک است. زینک ماده معدنی مهم و کاربردی در حفظ سلامت و شادابی پوست، تولید پروتئین‌های مختلف و تقویت سیستم ایمنی بدن است. اگر دوست دارید پوستی جوان‌تر داشته باشد، زینک کمک زیادی به شما خواهد کرد.
  • ویتامین B1: ویتامین B1 وظیفه تضمین سلامت گلبول‌های قرمز را بر عهده داشته و در خونرسانی بهتر هم موثر است. علاوه بر آن نقش مهمی در تامین مواد مغذی مورد نیاز قلب و مغز دارد.
  • ویتامین C: بدن برای جذب بهتر آهن از ویتامین C کمک می‌گیرد. ویتامین C در تولید کلاژن بیشتر اثر داشته و موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.
  • ویتامین B2: ویتامین B2 برای جذب آهن و تقویت سیستم ایمنی به کار می‌رود.
  • ویتامین B3: ویتامین B3 به حفظ رطوبت پوستی کمک کرده و مانع از خشک شدن آن می‌شود که نتیجه آن شادابی بیشتر پوست است.
  • ویتامین B6: مهم‌ترین اثر ویتامین B6، تقویت حافظه و ساخت هموگلوبین است.
  • بیوتین: بیوتین ضروری‌ترین ویتامین برای کاهش ریز مو و استحکام بیشتر ناخن‌ها است.
  • فولیک اسید: در صورتی که مقدار کافی فولیک اسید در بدن وجود نداشته باشد، مشکلاتی نظیر ریزش مو و ناراحتی‌های گوارشی ایجاد می‌شود. فولیک اسید موجود در قرص یونی زینک، نیاز بدن را تامین کرده و مانع ریزش مو خواهد شد.
  • ویتامین B12: ویتامین B12 برای بهبود عملکرد صحیح مغز و قلب لازم است.
بیشتر بخوانید:  علائم کمبود ویتامین آ

قرص یونی زینک برای چی خوبه؟

افرادی که دچار کمبود زینک می‌شوند، علائمی نظیر خستگی بیش از حد، شکسته شدن سریع ناخن‌ها و ریزش مو را تجربه می‌کنند. برای برطرف کردن این مشکلات می‌توان شروع به مصرف قرص زینک کرد. یونی زینک نیاز بدن به مواد معدنی ضروری را تامین کرده و سلامت مو شما را تضمین می‌کند. از جمله مزایای مصرف قرص یونی زینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از ریزش مو
  • ترمیم زخم‌های بدن
  • حفظ سلامت مو
  • کاهش چین و چروک‌های پوستی
  • تحریک کلاژن سازی
  • برطرف کردن آکنه و جای جوش روی صورت
  • آبرسانی پوست
  • تامین نیازهای ضروری بدن به مواد معدنی
  • بهبود سوختگی‌های بدن
  • برطرف کردن بی اشتهایی ناشی از کمبود زینک

برای خرید قرص یونی زینک با تخفیف ویژه در داروخانه آنلاین کلیک کنید.

قرص uni zinc برای چی خوبه؟

آیا قرص uni zinc چاق کننده است؟

یکی از اثرات کاهش زینک در بدن، کم شدن اشتهای فرد بوده که نتیجه آن کاهش وزن است. این افراد میل زیادی به غذا خوردن نداشته و به مرور زمان از وزن قبلی خود فاصله می‌گیرند. اگر این افراد شروع به مصرف قرص یونی زینک کنند، به مرور زمان علاقه بیشتری به غذا خوردن نشان داده و وزنشان افزایش می‌یابد. علاوه بر زینک، در این قرص ویتامین‌های گروه B وجود دارد که آن‌ها هم باعث افزایش اشتها می‌شوند. به طور خلاصه می‌توان گفت قرص یونی زینک در صورتی باعث چاقی خواهد شد که فرد به دلیل کمبود زینک دچار کاهش وزن شده باشد، در غیر این صورت تاثیر آنچنانی بر وزن نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  شربت مولتی سانستول پلاس زینک برای چی خوبه؟

نحوه مصرف قرص یونی زینک و دوره مصرف آن

قرص یونی زینک در بسته‌های 60 عددی ارائه می‌شود. برای مصرف آن باید روزانه یک عدد قرص را همراه یا سریعا پس از وعده غذایی میل کنید. بهترین زمانی که می‌توانید این قرص را مصرف کنید، ظهر و همراه با ناهار است. برای اینکه تمام ترکیبات موجود در قرص جذب بدن شوند، یک ساعت قبل و یک ساعت بعد مصرف، از قهوه و چای استفاده نکنید.

در مورد دوره مصرف حتما باید با یک پزشک مشورت کنید تا تشخیص دهند بدن شما به چه مقدار قرص نیاز دارد اما معمولا مصرف 2 ماهه قرص در هر سال توصیه می‌شود. دقت داشته باشید که افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی و کلیوی، خانم‌های باردار و خانم‌های شیرده حتما باید پیش از مصرف قرص، تایید پزشک خود را دریافت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

⇐ مشاهده انواع مکمل های زینک

تداخل دارویی قرص uni zinc

قرص یونی زینک را نباید همراه با داروی فنی‌توئین، آلندورونیت، لوودوپا، رزیدرونات، آنتی بیوتیک‌ها و … مصرف کرد. زمانی که برای مشاوره دوز مصرفی قرص به پزشک مراجعه می‌کنید، داروهای فعلی را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل، به شما اطلاع خواهند داد.

بیشتر بخوانید:  قرص ویتامین c بهتر است یا قرص جوشان؟

آیا این قرص عوارض جانبی دارد؟

قرص یونی زینک مانند هر قرص و مکمل دیگری ممکن است عوارضی را از خود نشان دهد. در صورتی که مصرف شما مطابق دوز توصیه شده پزشک باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود اما در صورت افزایش دوز، امکان بروز عوارضی مانند اسهال، سرگیجه، سردرد و حالت تهوع وجود خواهد داشت. زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید، ایشان شرایط شما را بررسی کرده و قرص مناسبی توصیه می‌کنند، هم‌چنین دوز مصرفی قرص هم مشخص می‌شود. پزشک شما را از عوارض احتمالی قرص مطلع کرده و تداخلات دارویی احتمالی را بررسی می‌کند، در نتیجه بهترین راه این است که پیش از شروع مصرف قرص زینک با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

قرص Uni Zinc، مکملی کاربردی و مفید است که از آن برای جلوگیری از ریزش موها، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، جوانسازی پوست و حفظ سلامت مو استفاده می‌کنند. اگر برای خرید این قرص به دنبال فروشگاهی معتبر هستید، می‌توانید به صفحه قرص یونی زینک داروبیار سر زده و خرید خود را انجام دهید. در صورت وجود هر سوالی، کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.